Nederlanders positief over houten nieuwbouw
CHOICE insights + strategy deed in opdracht van het Lente-akkoord 2.0 een groot consumentenonderzoek naar de acceptatie, waardering en (voor)oordelen van houten woningbouw. Een derde van de respondenten voelt wel voor een houten huis. De noodzaak en behoefte om te bouwen met een flink lagere milieu-impact zorgt bij bouwers, ontwikkelaars, corporaties en gemeentes voor interesse…
The Data Agency neemt Whooz over
The Data Agency kondigt de overname aan van Whooz, dat zich specialiseert in klantinzicht. Whooz wordt daarmee toegevoegd aan The Data Agency-groep. Frank de Beun, CEO bij The Data Agency zegt over de overname: ‘Met de expertise van Whooz kunnen we onze klanten nog beter van dienst zijn en onze positie in de markt versterken….
Kwart medewerkers binnen een jaar weg
Van de nieuwe medewerkers in een organisatie stopt 26% al binnen 12 maanden. Dat blijkt uit de jaarlijkse Learning & Development Monitor van leerplatform Studytube, uitgevoerd door Sparkey, het HR-onderzoeksteam van Motivaction. De voornaamste reden om zo snel je baan op te zeggen, is dat de functie-inhoud niet aansluit bij de verwachtingen (40%). Ook het…
Helft werkenden heeft mentale gezondheidsklachten
Van alle werkende Nederlanders presteert liefst 49% weleens minder goed op het werk vanwege mentale gezondheidsklachten. Dat blijkt uit onderzoek van Bowers & Jackling, uitgevoerd door PanelWizard. Hoewel mentale gezondheid een veelbesproken thema is, vindt de helft van de ondervraagden het ongemakkelijk om erover te praten met de werkgever. Met name jongeren tot 30 jaar…
Banken en elektronicabedrijven langs de MVO-ladder
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) is uitgegroeid tot een krachtig instrument voor Nederlandse bedrijven om niet alleen een positieve bijdrage te leveren aan de samenleving en het milieu, maar ook om hun merkimago te versterken en klantloyaliteit te bevorderen. DVJ Insights deed in de Europese CSR Brand Growth-studie onderzoek onder consumenten en marketeers over o.a. banken…
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Kun je een merk bouwen met alleen maar digitale advertenties?
Digitale advertentiekanalen hebben voor de korte en lange termijn een aanzienlijke impact op merken, volgens onderzoek van Meta. Nu meer consumenten hun mediaconsumptie verschuiven naar digitale kanalen, is het belangrijk te weten hoe digitale advertenties ROI kunnen genereren. En dat is toch het doel van de meeste merken en bedrijven. In Spotlight on Drivers of…
Data & Insighs Network presenteert trainingsprogramma najaar 2023
Het Data & Insights Network presenteert een uitgebreid trainingsprogramma voor de maanden oktober, november en december. Wie nog geen lid is van het netwerk, ontvangt bij lidmaatschap korting op de trainingen. Tijd voor iets nieuws? Of nog beter worden in dat waar je goed in bent? Tot het einde van het jaar staan er interessante…
Nieuwe AI-tool vult kwalitatief onderzoek aan
Het afgelopen jaar is AI uitgegroeid tot een hype in elke sector, inclusief marktonderzoek. We schrijven er vaak over in Daily Data Bytes. Vandaag de spotlight op Tellet.ai, een Nederlands-Britse startup, mede opgericht door Merik te Grotenhuis, de oprichter van CG Research (in 2021 overgenomen door Norstat). Merik te Grotenhuis constateerde een terugkerende klacht bij…
Maximale representatie om minderheden beter te horen
Maximale representatie kan een effectief alternatief zijn voor representatief onderzoek als je opvattingen en attitudes van minderheidsgroepen beter wilt weergeven, betoogt Tara Watkins, head of insight bij The7stars, op Research Live. Representatie in onderzoek is vaak een onderwerp van gesprek. De sector ziet in dat, hoewel onderzoek gericht is op het begrijpen van alle mensen,…
Zorgen over digitale veiligheid nemen af
De zorgen van Nederlanders over hun eigen digitale veiligheid nemen de afgelopen twee jaar af, maar men maakt zich meer zorgen over de digitale veiligheid van naasten. Gemiddeld geeft men zichzelf een 6,8 voor de omgang met online risico’s. Dit zijn enkele uitkomsten van het jaarlijks terugkerende Cybersecurityonderzoek Alert Online dat I&O Research uitvoerde voor…
AI – een nieuw tijdperk voor kennismanagement
Van fysieke documenten tot intelligente samenvattingen in natuurlijke taal: generatieve AI kan kennismanagement een nieuwe basis gegeven. En die basis kan op termijn zelfs worden gevoed door realtime data. Althans, dat betoogt Thor Olof, CEO en mede-oprichter van kennisplatform Stravito op Greenbook. Kennismanagement maakt gebruik van rekenkracht en software om snelle en zinvol inzichten te…
Data & Insights Network brengt data-science-markt in kaart
Het Data & Insights Network heeft recent het Data Science Top 50 Trendreport gepubliceerd. Het is de eerste keer dat de data- en analyticssector inzichtelijk is gemaakt. Leden van D&IN én niet-leden kunnen het rapport opvragen. Welke spelers zijn er actief op deze markt, wat is het aanbod van deze spelers, hoe groot zijn ze…