Onderzoek | 26 maart 2019
26 maart 2019

Zijn Nederlanders een held met hun geld?

In de Week van het Geld leren leerlingen op school omgaan met geld. Door kinderen al jong om te leren gaan met geld, wordt de basis gelegd voor financiële zelfredzaamheid op volwassen leeftijd.

Actueel | 13 maart 2019
13 maart 2019

Wifi-me-niet register in de maak

De MOA, branchevereniging voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics komt met een register waarin burgers zich kunnen inschrijven als ze niet willen dat zij aan de hand van wifi als passant worden geteld in winkelgebieden.

Actueel | 16 januari 2019
16 januari 2019

Digital analytics in the GDPR and ePrivacy era: strategies and tactics

GDPR has led to a lot of questions and short-term fixes. This year the ePrivacy directive is on the doorstep. What can organisations do to improve the quality of data and customer experience? What digital strategies and tactics can we use? 

Interviews | 05 juli 2018
05 juli 2018

De paradox van privacy

In privacy zit een enorme paradox, vertelt sociaal-psycholoog Joris Demmers op zijn werkkamer op het Roeterseiland-complex. Demmers, docent marketing aan de Amsterdamse Business School van de Universiteit van Amsterdam, promoveerde half april op een proefschrift over wanneer en waarom consumenten hun persoonlijke gegevens delen.

Ook de laatste bytes ontvangen?