Motie voor onderzoek data-diensten rijksoverheid
MOA bij Kamercommissie EZK over Covid-19-wet
Genomineerden Digital & Webanalist 2020
Personalisatie …, en hoe zit het met privacy en ethiek?
Nieuwe Verzamelwet Gegevensbescherming
Sinds 2018 zijn de AVG en de Nederlandse Uitvoeringswet AVG in werking zijn getreden. De ervaringen met de privacyregels zijn geïnventariseerd en de regering wil naar aanleiding van deze ervaringen een aantal aanpassingen in de privacyregels doorvoeren.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
The Privacy Collective start rechtzaak tegen Oracle en Salesforce
The Privacy Collective – een stichting die optreedt tegen schending van privacyrechten – verwijt de technologieconcerns onder meer de gegevens van miljoenen Nederlandse internetgebruikers onrechtmatig te verzamelen en te verwerken.
Insights Association, MRS & The Research Society sluiten partnership
De drie grootste brancheverenigingen voor marktonderzoek, Market Research Society (VK), Insights Association (VS) en de Australische The Research Society, hebben hun nauwe banden geformaliseerd met een partnerovereenkomst.
MRS updates data transfer guidance
The Market Research Society (MRS) has updated its guidance on international transfer of personal data following a judgement from the Court of Justice of the European Union (CJEU).
Online sector steunt certificeringsprogramma Privacy Verified
Aanbieders van diensten in de online sector zijn sterk met elkaar verweven. Om te garanderen dat de privacy van de gebruiker in de gehele online keten is geborgd, heeft ICTRecht in samenwerking met verschillende relevante brancheorganisaties het certificeringsprogramma Privacy Verified in het leven geroepen.
Adverteren en meten zonder cookies kan dat?
Het belang van cookies voor online advertising is groot. Cookies helpen ons surf-gedrag te volgen, doelgroepen in kaart te brengen en consumentenvoorkeuren vast te leggen. Maar wat gebeurt er als die cookies straks niet meer gebruikt kunnen worden? Hoe krijg je dan de boodschap op het juiste moment bij de juiste persoon?
MeMo² wint 5 IAB Europe Awards
MeMo² heeft maar liefst 5 Awards gewonnen met hun laatste innovatie op het gebied van crossmedia-effect metingen, genaamd: THX.
- Research Innovation;
- Best Use of Research Budget;
- Data Effectiveness;
- Cross-Media Measurement;
- Audience Measurement.
Telefoongeneratie nog niet overtuigd van nut voice assistants: ‘De gedachte dat er altijd iets meeluistert…’
In februari 2020 publiceerden Team Vier en Smartvoices de eerste editie van de Nationale Voice Monitor, een kwantitatief onderzoek naar de bekendheid en het gebruik van Voice Assistants in Nederland. Tijdens het MIE werden deze resultaten gepresenteerd. De vraag die centraal stond: is de Voice Assistant een hype of een trend?