ACM komt met rapport over AI-toepassingen
Kabinet reageert op onderzoek algoritmen
Motie voor onderzoek data-diensten rijksoverheid
MOA bij Kamercommissie EZK over Covid-19-wet
Genomineerden Digital & Webanalist 2020
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Personalisatie …, en hoe zit het met privacy en ethiek?
Nieuwe Verzamelwet Gegevensbescherming
Sinds 2018 zijn de AVG en de Nederlandse Uitvoeringswet AVG in werking zijn getreden. De ervaringen met de privacyregels zijn geïnventariseerd en de regering wil naar aanleiding van deze ervaringen een aantal aanpassingen in de privacyregels doorvoeren.
The Privacy Collective start rechtzaak tegen Oracle en Salesforce
The Privacy Collective – een stichting die optreedt tegen schending van privacyrechten – verwijt de technologieconcerns onder meer de gegevens van miljoenen Nederlandse internetgebruikers onrechtmatig te verzamelen en te verwerken.
Insights Association, MRS & The Research Society sluiten partnership
De drie grootste brancheverenigingen voor marktonderzoek, Market Research Society (VK), Insights Association (VS) en de Australische The Research Society, hebben hun nauwe banden geformaliseerd met een partnerovereenkomst.
MRS updates data transfer guidance
The Market Research Society (MRS) has updated its guidance on international transfer of personal data following a judgement from the Court of Justice of the European Union (CJEU).
Online sector steunt certificeringsprogramma Privacy Verified
Aanbieders van diensten in de online sector zijn sterk met elkaar verweven. Om te garanderen dat de privacy van de gebruiker in de gehele online keten is geborgd, heeft ICTRecht in samenwerking met verschillende relevante brancheorganisaties het certificeringsprogramma Privacy Verified in het leven geroepen.
Adverteren en meten zonder cookies kan dat?
Het belang van cookies voor online advertising is groot. Cookies helpen ons surf-gedrag te volgen, doelgroepen in kaart te brengen en consumentenvoorkeuren vast te leggen. Maar wat gebeurt er als die cookies straks niet meer gebruikt kunnen worden? Hoe krijg je dan de boodschap op het juiste moment bij de juiste persoon?