Onderzoek | 14 juni 2021
14 juni 2021

Welke gegevens delen we voor gepersonaliseerde advertenties?

Personalisatie is al lang een heilige graal voor marketeers die efficiënt willen verkopen, maar de houding tegenover gebruik van bepaalde informatie is voor iedereen verschillend, volgens een enquête van A Million Ads in de UK. Nieuw onderzoek van creatief bureau A Million Ads wijst uit dat hoewel 61% van de respondenten bereid is om gepersonaliseerde...
Onderzoek | 09 juni 2021
09 juni 2021

Customer Experience Benchmark 2021

Nederland ontwikkelt zich positief op het gebied van customer experience. Wel verschilt de ontwikkeling sterk per sector. Dat blijkt uit jarenlang onderzoek van Blauw Research naar de klantgedrevenheid van organisaties in 11 sectoren in Nederland: de Customer Experience Benchmark. Uit grootschalig onderzoek van Blauw blijkt dat Nederland zich positief ontwikkelt op het gebied van customer...
Onderzoek | 07 juni 2021
07 juni 2021

Kwart thuiswerkers wil andere baan na terugkeer naar kantoor

Liefst 25% van alle thuiswerkende Nederlanders gaat op zoek naar een andere baan als zij na afloop van de coronacrisis weer fulltime op kantoor moeten werken. Dit blijkt uit onderzoek van Acties.nl, uitgevoerd door PanelInzicht. Hoewel zij niet direct hun baan zouden opzeggen, ziet toch bijna de helft van alle ondervraagden een (volledige) terugkeer naar...
Onderzoek | 02 juni 2021
02 juni 2021

Obstakels voor verduurzamen woning

Zes op de tien huisbezitters zeggen al iets gedaan te hebben aan de verduurzaming van hun huis en eveneens zes op de tien zijn van plan dat (nog meer) te gaan doen. Maar huisbezitters zien wel obstakels. Vooral de onduidelijkheid van de gemeentelijke plannen en hun eigen financiële mogelijkheden houden ze tegen. Dat blijkt uit...
Onderzoek | 02 juni 2021
02 juni 2021

Ontevreden over externe verkopers op marktplaatsen

Eén op de vier (26%) consumenten heeft slechte ervaringen met externe verkopers op online marktplaatsen. In de meeste gevallen (36%) gaat het om te lange verwerk- en bezorgtijden. Dit blijkt uit de eerste editie van de Marketplace Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope en Hogeschool van Amsterdam. De meeste genoemde klacht bij online bestellingen via...
Onderzoek | 31 mei 2021
31 mei 2021

Minder tijd voor typische ‘coronabezigheden’

Waar vult de gemiddelde Nederlander zijn dagen mee? Een vraag die altijd al interessant was voor marketeers, maar die, in het licht van de teruglopende coronabesmettingen en de versoepelingen van de overheid, nu nog interessanter is. In de Monitor Consumentengedrag van Validators is te zien dat typische ‘coronabezigheden’ de laatste tijd aan het teruglopen zijn....
Onderzoek | 31 mei 2021
31 mei 2021

Wantrouwen duurzaamheidsclaims neemt af

Het aantal consumenten dat bewuster consumeert blijft gestaag stijgen. Tegelijk neemt het wantrouwen ten aanzien van de duurzaamheidsclaims van bedrijven voor het eerst af. Dat blijkt uit de eerste kwartaalrapportage van 2021 van de Monitor Merk & Maatschappij van MarketResponse en b-open. De eerste kwartaalrapportage laat zien dat voor 56% van de consumenten de maatschappelijke...
Onderzoek | 30 mei 2021
30 mei 2021

843 miljoen gebruikers adblockers

Meer dan 840 miljoen mensen gebruiken wereldwijd software om advertenties te blokkeren op mobiel en desktop, volgens leverancier van adblockers Blockthrough. Het blokkeren van mobiele advertenties komt het meeste voor en er is een duidelijke stijging, want eind 2020 waren er nog 586 miljoen gebruikers van de blokkeersoftware. Volgens het onderzoek komt de groei vooral...
Onderzoek | 30 mei 2021
30 mei 2021

TikTok integreert e-commerce

TikTok is in Europa begonnen met de integratie van e-commerce in de app. TikTok's moederbedrijf ByteDance hoopt het enorme succes van TikTok's Chinese equivalent, Douyin, te evenaren. Douyin zette in het eerste jaar van zijn activiteiten al voor 26 miljard dollar om. TikTok werkt met winkels in verschillende Europese markten en test daarmee de online...
Onderzoek | 27 mei 2021
27 mei 2021

Kwalitatief onderzoek in tijden van corona

In deze tijden van corona is fysiek kwalitatief onderzoek nagenoeg onmogelijk geworden. Veel kwalitatief onderzoek is het afgelopen coronajaar verplaatst naar online. Deze transformatie gaat gepaard met een grotere inzet van techniek. Hoe heeft de onderzoeksbranche dit aangepakt? Martin de Bruin sprak in opdracht van de MOA met 12 onderzoeksbureaus, 3 selectiebureaus en 3 leveranciers...
Onderzoek | 26 mei 2021
26 mei 2021

Online kwalitatief grootste groeimarkt

Met de Nationale OnderzoeksMonitor wil Miles Research de ontwikkelingen in het vak in kaart brengen. Op dit moment hebben ruim 100 mensen de vragenlijst ingevuld, gelijkmatig verdeeld over bureaus en opdrachtgevers. Maar deelnemen is nog mogelijk. Er beginnen interessante inzichten naar voren te komen, hoewel nog indicatief uiteraard. Online kwalitatief onderzoek wordt als de grootste...
Onderzoek | 24 mei 2021
24 mei 2021

Ruim 3,5 miljoen Nederlanders overwegen te investeren in bitcoin

Markteffect voerde in maart een uitgebreid onderzoek uit naar de houding, het sentiment en het investeringsgedrag rond de bitcoin. Wat blijkt? Bijna 700.000 Nederlanders hebben inmiddels bitcoins (of een deel daarvan) in bezit en daarnaast overwegen ruim 3,5 miljoen Nederlanders om ook in te stappen, waarvan bijna de helft zelfs al het komende jaar. Nagenoeg...

Ook de laatste bytes ontvangen?