Onderzoek | 13 oktober 2021
Merken moeten duurzaam ondernemen
Nederlanders vinden het belangrijk dat merken duurzaam ondernemen en hier ook transparant over zijn in hun campagnes. Merken die communiceren over een duurzame aanpassing van hun product of dienst vallen extra positief op. Dat blijkt uit onderzoek van Ad Alliance en Dynata. Eén op de twee Nederlanders is de laatste jaren duurzamer gaan leven en...
Onderzoek | 13 oktober 2021
Reclame in vertrouwde media effectiever en lucratiever
Vertrouwde media als magazine- en nieuwsmedia zorgen bij alle typen reclamecampagnes voor betere resultaten. De adverterende merken krijgen meer bekendheid, een beter imago en meer conversie. Dat blijkt uit een nieuwe bronnenstudie van Trust in Media. In eerder onderzoek van Trust in Media kwam een groot vertrouwen naar voren in Nederlandse media. In het nieuwe...
Onderzoek | 11 oktober 2021
ESOMAR publishes the 2021 Global Market Research report
ESOMAR published the 2021 Global Market Research report. It is one of the largest and most comprehensive reports on the size and characteristics of the insights industry. Highlighs from the report are: With an absolute growth of around 2%, the insights industry proved to be key to navigate the pandemic in 2020. But not all...
Onderzoek | 11 oktober 2021
Slechts eenderde Nederlanders sociaal-optimistisch
Nederlanders zijn optimistisch in vergelijking met andere landen. Op een nieuwe index, de sociaal optimisme-index, bezetten we plaats acht in de Europese Unie. Dat meldt Binnenlands Bestuur, op grond van onderzoek door EU-agentschap Eurofound. Op een schaal van -1 tot plus 1 heeft ons land een score van 0,35, net onder Portugal en voor Litouwen....
Onderzoek | 06 oktober 2021
Nationale OnderzoeksMonitor nu beschikbaar!
Miles Research deed voor de zomer uitgebreid onderzoek naar wat werknemers in en rond de onderzoekssector bezighoudt. Eerder deelde Eric Landwaart van Miles Research in Daily Data Bytes de eerste inzichten. En nu is het hele rapport voor iedereen kosteloos beschikbaar. De Nationale OnderzoeksMonitor geeft interessante inzichten in de verschillen tussen opdrachtgevers en opdrachtnemers. Ook...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Onderzoek | 06 oktober 2021
Beter voorspellen met regressieanalyse
Foeke van der Zee van hulpbijonderzoek.nl breekt een lans voor regressieanalyse. Want als je verkoopresultaat wilt voorspellen zul je nogal wat variabelen moeten meenemen. ‘En anders verkoop je alleen maar een oordeel.’ Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat veel marktonderzoekers alleen maar naar de resultaten van frequentieanalyses kijken. Daar is natuurlijk niets...
Onderzoek | 06 oktober 2021
10 seconden voor e-mail
De tijd die wordt besteed aan het lezen van een e-mail is dit jaar met 15% gedaald tot slechts 10 seconden, waardoor e-mailmarketingcampagnes nog minder kans om hun doelgroep aan te spreken. Dat blijkt uit gegevens vane-mailmarketingbedrijf Litmus. Het gemiddelde van 10 seconden dit jaar is 15% lager dan het gemiddelde van 2020 en 25%...
Onderzoek | 04 oktober 2021
I&O Research voert Corona Gezondheidsmonitor Jeugd uit
Gewoonlijk wordt eens in de vier jaar door alle GGD’s in samenwerking met GGD GHOR Nederland en het RIVM de Gezondheidsmonitor Jeugd uitgevoerd. Vanwege de coronapandemie vindt dit jaar een extra meting plaats. Hiermee wordt de impact van coronacrisis op de gezondheid en het welzijn van jongeren in kaart gebracht. Het betreft het eerste landelijke...
Onderzoek | 04 oktober 2021
Medewerkers enthousiaster over nieuwe werkgever dan in 2020
De employee journey experience van werkend Nederland is in 2021 sterk beïnvloed door corona en de maatregelen. Zo hebben medewerkers vaker dan ooit online moeten werken en werden er beduidend minder woon-werkverkeerkilometers afgelegd. Maar ook bij het zoeken en vinden van een nieuwe baan heeft digitaal solliciteren en vervolgens online kennismaken met de nieuwe werkgever...
Onderzoek | 04 oktober 2021
AI-systeem onderzoekt mening over AI
Website Innovationsorigins.com meldt dat SAS, een in Duitsland gevestigd bedrijf voor analyse- en AI-softwareoplossingen, een index heeft opgesteld van de acceptatie van AI door het grote publiek. De index is gebaseerd op ongeveer 45.000 artikelen in Duitstalige kwaliteitsmedia en op ongeveer 220.000 tweets over het onderwerp sinds 2019. De index is volledig geautomatiseerd met het...
Onderzoek | 04 oktober 2021
SWOCC-publicatie over storytelling op sociale media
Het vertellen van verhalen is populair onder zowel merk als mens: het is een krachtige manier van communiceren. Storytelling is een sociaal fenomeen en daarom zien we - in de communicatiepraktijk – vaak verhalen verschijnen op sociale media. SWOCC-publicatie 83 ‘Succes met storytelling op sociale media’ onderzoekt hoe merken de potentie van verhalen optimaal kunnen...
Onderzoek | 30 september 2021
Graag een Ministerie van Digitale Zaken
Nederlanders hebben een sterke voorkeur voor een Minister van Digitale Zaken: 39% wil dat een digitale bewindspersoon wordt toegevoegd aan het kabinet, terwijl 23% van mening is dat dit niet nodig is. Dit blijkt uit onderzoek van banenplatform Honeypot, uitgevoerd door PanelWizard Direct. Bovendien vindt meer dan de helft van de Nederlanders (51%) dat er...