Onderzoek | 16 november 2021
Nederlander geeft eigen veerkracht een 7
Campina wil Nederlanders inspireren veerkrachtiger te worden 85% van de Nederlanders voelt zich veerkrachtig. Wel zegt eenderde van de mensen onder de 35 minder veerkrachtig te zijn geworden door de coronapandemie. Dit blijkt uit de Veerkracht Monitor van Campina, uitgevoerd door Ipsos. Voldoende beweging, meer rust en gezonde voeding blijken bij het thema veerkracht belangrijke...
Onderzoek | 15 november 2021
Modern statistics and the modern newsroom
Columbia Journalism School’s Mark Hansen discusses Modern Statistics and the Modern Newsroom on Wednesday, November 17, at 3:00 p.m. ET. Sign up for free! Hansen’s talk is about ‘the adventure of being close to the stuff the world is made of’, and, today, that ‘stuff’ is abstractions by data processed through algorithms on its way...
Onderzoek | 15 november 2021
AI-investeringen regio Amsterdam rendabel
Investeringen in kunstmatige intelligentie (AI) in de regio Amsterdam bieden een fors rendement. Iedere euro die in de regio in R&D rondom AI wordt geïnvesteerd, kan op de lange termijn ruim vijf euro aan extra economische welvaart opleveren. Dat blijkt uit onderzoek door SEO Economisch Onderzoek. Het onderzoek vond plaats in opdracht van de Amsterdamse...
Onderzoek | 15 november 2021
Kantoormedewerker stelt hogere eisen aan werkomgeving
Uit onderzoek uitgevoerd door Panelwizard, in opdracht van Spaces, blijkt dat kantoormedewerkers anders naar het kantoor zijn gaan kijken in de afgelopen twee jaar. De roep om hybride werkoplossingen wordt steeds luider en een afwisseling tussen thuiswerken, werkplekken dichtbij huis en werken op het hoofdkantoor wordt de nieuwe norm. Ruim een op de tien kantoormedewerkers...
Onderzoek | 10 november 2021
Lichte stijging schermtijd en kijktijd
Stichting KijkOnderzoek heeft de cijfers over oktober gepubliceerd. De totale tijd die voor het televisiescherm werd doorgebracht (TV Schermtijd) kwam in oktober uit op gemiddeld 188 minuten per dag. In september was dit 172 minuten. De gemiddelde kijktijd naar televisiezenders over de gehele dag was 142 minuten. Hiervan werd 115 minuten live gekeken. Er werd...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Onderzoek | 10 november 2021
Insights moet zich uitspreken over impact
De taal van de marktonderzoekindustrie moet evolueren om het belang van insights in de top van de organisatie te laten doorklinken. Dat stelt een onderzoek van de Market Research Society, de Insights Association en The Research Society. In een reeks internationale rondetafelgesprekken met klanten en leveranciers verkende de onderzoeksinstellingen de belangrijkste problemen waarmee de sector...
Onderzoek | 10 november 2021
70% klanten koopt niet meer bij bedrijf na schenden vertrouwen
Europese bedrijven dreigen een groot deel van hun klantenbestand te verliezen als zij niet beter omgaan met de gegevens van hun klanten. Dat komt naar voren uit het Future of Marketing-onderzoek van Adobe, waaruit blijkt dat 70% van de Europese klanten niet meer bij een bedrijf koopt als hun vertrouwen wordt geschonden. Het Future of...
Onderzoek | 10 november 2021
Liefde voor de fiets
Nederland is en blijft een fietsland. Van de groep Nederlanders van 18 jaar en ouder, zit 70% minstens één keer per week op de fiets. Naar school fietsende kinderen zijn dan nog niet eens meegerekend. Slecht weer en het feit dat je met de fiets wat langer onderweg bent dan met de auto, gooien nog...
Onderzoek | 08 november 2021
Naar wat, wie en hoe kijken we het liefst?
In opdracht van Veronica Superguide deed Ipsos onderzoek naar het kijkgedrag van Nederlanders. Van wie houden we het meest op televisie? Wie zien we liever niet? Wie zijn de écht grote tv persoonlijkheden? En via welke diensten kijken we tegenwoordig? Een aantal uitkomsten Netflix is de populairste streamingsdienst, gevolgd door Disney+ en Videoland. Nederlanders zijn...
Onderzoek | 08 november 2021
Onderscheid kwalitatief en kwantitatief is gradueel
Ze vullen elkaar aan, kwalitatief en kwantitatief onderzoek. De een gaat om de aantallen, de ander neemt – grof gezegd - een duik in de inhoud. Tot zover niks nieuws. Maar Foeke van der Zee komt mensen tegen die het ene soort onderzoek beter vinden dan het andere. En dat klopt volgens hem niet. Vaak...
Onderzoek | 03 november 2021
Moeten bedrijven wegblijven van maatschappelijke kwesties?
Eenderde van alle Nederlanders vindt dat bedrijven zich niet moeten uitspreken over maatschappelijke kwesties. Dit blijkt uit onderzoek van Mediatic, uitgevoerd door Panelwizard. Wanneer organisaties dit toch doen, twijfelt het grootste gedeelte van de ondervraagden aan hun oprechtheid. Maar liefst driekwart van de respondenten vindt dat bedrijven die zich uitlaten over zaken als klimaatverandering, mensenrechten,...
Onderzoek | 03 november 2021
Nederland bezorgd over invloed slimme technologie
Bijna alle Nederlanders zijn via slimme apparaten zoals hun smartphone of activity tracker verbonden met grote techbedrijven, waaronder Google, Facebook of Amazon. Maar bij een aanzienlijk deel van Nederland wekt het leven in een digitale samenleving een gevoel van onbehagen op. Dat blijkt uit de eerste Smart Society Monitor van Motivaction en Omnicom PR Group....