Onderzoek | 13 april 2021
13 april 2021

YouTube groeit en groeit

Het gebruik van YouTube groeide vorig jaar sterk, tot een gemiddelde kijkduur van 22 uur per maand per persoon, blijkt uit een analyse in 15 landen. In acht landen was er zelfs sprake van dubbele cijfers. India had de grootste stijging, met 23,4% tot 26,4 uur per maand, gevolgd door Rusland (+21,1% tot 30,4 uur)...
Onderzoek | 13 april 2021
13 april 2021

Waarom marketingmail wordt geopend – of niet

Marketeers kunnen zwoegen op aansprekende onderwerpregels in marketingmail, maar onderzoek wijst uit dat merkherinnering het beste werkt. Het rapport Consumer Email Tracker 2021 van de Data and Marketing Association (UK) vroeg 2.000 consumenten wat ze vonden van de marketing-emails. Merkherinnering is voor 68% van de respondenten de belangrijkste reden om een e-mail te openen. Belangrijkste...
Onderzoek | 12 april 2021
12 april 2021

Bol.com weer sterkste merk

In de top 3 van sterkste retailmerken van ons land is HEMA binnengekomen op de derde plaats. De hoogste positie ooit voor het merk. Dat blijkt uit het jaarlijkse Retail Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy. Webwinkel bol.com staat als in voorgaande jaren op de eerste plaats. Kruidvat, dat de afgelopen jaren op de derde...
Onderzoek | 12 april 2021
12 april 2021

80% Nederlandse ouders leest te weinig voor

80% van de Nederlandse ouders leest hun kinderen minder dan twee uur per week voor. Dat blijkt uit onderzoek van Multiscope in opdracht van bol.com. Experts van Stichting Lezen raden aan om minimaal twee uur per week voor te lezen om de taalontwikkeling van kinderen te verbeteren. 85% van de ondervraagde ouders denkt dat zelfs...
Onderzoek | 12 april 2021
12 april 2021

‘Online security verantwoordelijkheid provider’

Sinds Nederlanders massaal thuiswerken, is het aantal cyberaanvallen gestegen. Maar 82% van de werkende Nederlanders houdt zich sinds corona niet extra bezig met de veiligheid van hun internetomgeving. Dat blijkt uit onderzoek van online consumentenadviseur Pricewise, in samenwerking met Panel Inzicht. 64% van de respondenten vindt dat veiligheid de verantwoordelijkheid is van hun internetprovider. De...
Onderzoek | 07 april 2021
07 april 2021

Coronamaatregelen – versoepelen of nog even doorbijten?

De groepen voor- en tegenstanders van het coronabeleid groeien, daartussen zit steeds minder ruimte, zo blijkt uit de Monitor Consumentengedrag van Validators en de VU. Vooral jongeren twijfelen of ze zich zullen laten vaccineren. Ondertussen deden A-merken, supermarkten, tuincentra en DHZ-ketens het afgelopen jaar goede zaken. Mensen zijn het vele online winkelen inmiddels duidelijk gewend....
Onderzoek | 07 april 2021
07 april 2021

Live concerten en voorstellingen steeds meer gemist

Het bezoeken van live concerten en voorstellingen wordt meer en meer gemist – nu door bijna 80% van het publiek. Dit blijkt uit het omnibusonderzoek dat Terra Nova samen met MSI-ACI sinds mei vorig jaar uitvoert onder publiek van podiumkunsten. De steeds populairdere en beter gewaardeerde livestreams van concerten en voorstellingen vormen een goede vervanging,...
Onderzoek | 05 april 2021
05 april 2021

Beweegmeters brengen beweeggedrag in kaart

Bewegen is goed voor de gezondheid. Maar hoeveel beweegt iemand precies? Bewegen is veel meer dan alleen sporten. Mensen bewegen vaak meer dan ze zich realiseren. Dat is lastig te meten met een vragenlijst. Een beweegmeter kan deze informatie wel goed meten. Dat is wat I&O Research de komende periode, in opdracht van de GGD’s...
Onderzoek | 31 maart 2021
31 maart 2021

Helft jongeren heeft moeite zichzelf te vermaken

In de Monitor Consumentengedrag van Validators en de VU komt steeds duidelijk naar voren dat de grootste effecten van covid ontstaan bij mensen onder de 35 jaar. Dat is voor marketeers goed om te weten. Bijna de helft van de jongeren (49%) heeft moeite met zichzelf te vermaken. Dit percentage was gedurende de coronacrisis nog...
Onderzoek | 31 maart 2021
31 maart 2021

Klantcontact B2B net zo belangrijk als kwaliteit

85% van de inkopers in B2B vindt dat klantcontact net zo belangrijk is als de kwaliteit van het product of de dienst, zo blijkt uit onderzoek Salesforce. De pandemie zorgt voor verschuivingen in behoeften van B2B-klanten. Inleven, snelle communicatie en vertrouwen worden steeds belangrijker. Volgens het onderzoek zijn er vijf belangrijke zaken die spelen binnen...
Onderzoek | 31 maart 2021
31 maart 2021

70% beurzen en congressen 2021 verplaatst

Onderzoeksbureau Respons voerde in samenwerking met branchevereniging CLC-VECTA een quickscan uit onder organisatoren van beurzen en congressen: 70% van hen verwacht dat hun evenement in 2021 wordt verplaatst, of het is al gebeurd. Het grootste deel van de events vindt later dit jaar plaats, maar een deel ook pas in 2022. 12% zegt zelfs te...
Onderzoek | 30 maart 2021
30 maart 2021

Minder gelukkig in coronatijden, maar we houden vertrouwen

Na een jaar leven met het coronavirus voelt de helft van de Nederlanders zich minder gelukkig dan daarvoor. Dit komt vooral omdat we minder kunnen doen wat ons een goed gevoel geeft: seks hebben, goed slapen, knuffelen, goede gesprekken voeren en bewegen. Dit blijkt uit onderzoek van I&O Research in opdracht van Mezza Magazine (o.a....

Ook de laatste bytes ontvangen?