Onderzoek | 23 juni 2021
Duitse en Belgische e-biker jonger dan in Nederland
Uit cijfers van de jaarlijkse GfK E-bike Monitor 2020 blijkt dat er meer jonge e-bike-kopers zijn in Duitsland en België dan in Nederland. Onder de e-bike- kopers zijn de leeftijdsgroepen 50- en 65-plussers in deze landen minder sterk vertegenwoordigd dan in Nederland. De jongere doelgroep is deels te verklaren door het type e-bike dat gekocht...
Onderzoek | 21 juni 2021
Finding the Quality ‘Sweet Spot’ for Today’s Online Research (part one)
Data quality dominates online research industry conversations – yet the industry has never clearly defined what it is and where it starts. That lack of definition is just as much of a contributor to poor results as bad data itself – after all, how can one know what is quality data if we don’t have...
Onderzoek | 16 juni 2021
Digitalisering verbetert dienstverlening in publieke sector (deel 1)
In de dienstverlening van publieke organisaties speelt digitalisering een steeds grotere rol, en de trend is versterkt door de coronacrisis. Maar de vraag hoe dienstverleners digitalisering succesvol kunnen inzetten voor een optimale klantbeleving is niet eenvoudig te beantwoorden. Welke factoren dragen bij aan een succesvol digitaliseringsproces, hoe ga je om met faalfactoren en waar liggen...
Onderzoek | 16 juni 2021
Videopodcasts populairder
Ongeveer 6,3 miljoen Nederlanders van 16 jaar en ouder (44%) luisteren wel eens naar een podcast, wat ongeveer gelijk is aan de vorige meting (november 2020). En 40% kijkt er wel eens naar. Dat blijkt uit de vijfde editie van de Markteffect Podcast Monitor die in mei is uitgevoerd. Net zoals uit de vorige metingen...
Onderzoek | 14 juni 2021
Welke gegevens delen we voor gepersonaliseerde advertenties?
Personalisatie is al lang een heilige graal voor marketeers die efficiënt willen verkopen, maar de houding tegenover gebruik van bepaalde informatie is voor iedereen verschillend, volgens een enquête van A Million Ads in de UK. Nieuw onderzoek van creatief bureau A Million Ads wijst uit dat hoewel 61% van de respondenten bereid is om gepersonaliseerde...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Onderzoek | 09 juni 2021
Customer Experience Benchmark 2021
Nederland ontwikkelt zich positief op het gebied van customer experience. Wel verschilt de ontwikkeling sterk per sector. Dat blijkt uit jarenlang onderzoek van Blauw Research naar de klantgedrevenheid van organisaties in 11 sectoren in Nederland: de Customer Experience Benchmark. Uit grootschalig onderzoek van Blauw blijkt dat Nederland zich positief ontwikkelt op het gebied van customer...
Onderzoek | 07 juni 2021
Kwart thuiswerkers wil andere baan na terugkeer naar kantoor
Liefst 25% van alle thuiswerkende Nederlanders gaat op zoek naar een andere baan als zij na afloop van de coronacrisis weer fulltime op kantoor moeten werken. Dit blijkt uit onderzoek van Acties.nl, uitgevoerd door PanelInzicht. Hoewel zij niet direct hun baan zouden opzeggen, ziet toch bijna de helft van alle ondervraagden een (volledige) terugkeer naar...
Onderzoek | 02 juni 2021
Obstakels voor verduurzamen woning
Zes op de tien huisbezitters zeggen al iets gedaan te hebben aan de verduurzaming van hun huis en eveneens zes op de tien zijn van plan dat (nog meer) te gaan doen. Maar huisbezitters zien wel obstakels. Vooral de onduidelijkheid van de gemeentelijke plannen en hun eigen financiële mogelijkheden houden ze tegen. Dat blijkt uit...
Onderzoek | 02 juni 2021
Ontevreden over externe verkopers op marktplaatsen
Eén op de vier (26%) consumenten heeft slechte ervaringen met externe verkopers op online marktplaatsen. In de meeste gevallen (36%) gaat het om te lange verwerk- en bezorgtijden. Dit blijkt uit de eerste editie van de Marketplace Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope en Hogeschool van Amsterdam. De meeste genoemde klacht bij online bestellingen via...
Onderzoek | 31 mei 2021
Minder tijd voor typische ‘coronabezigheden’
Waar vult de gemiddelde Nederlander zijn dagen mee? Een vraag die altijd al interessant was voor marketeers, maar die, in het licht van de teruglopende coronabesmettingen en de versoepelingen van de overheid, nu nog interessanter is. In de Monitor Consumentengedrag van Validators is te zien dat typische ‘coronabezigheden’ de laatste tijd aan het teruglopen zijn....
Onderzoek | 31 mei 2021
Wantrouwen duurzaamheidsclaims neemt af
Het aantal consumenten dat bewuster consumeert blijft gestaag stijgen. Tegelijk neemt het wantrouwen ten aanzien van de duurzaamheidsclaims van bedrijven voor het eerst af. Dat blijkt uit de eerste kwartaalrapportage van 2021 van de Monitor Merk & Maatschappij van MarketResponse en b-open. De eerste kwartaalrapportage laat zien dat voor 56% van de consumenten de maatschappelijke...
Onderzoek | 30 mei 2021
843 miljoen gebruikers adblockers
Meer dan 840 miljoen mensen gebruiken wereldwijd software om advertenties te blokkeren op mobiel en desktop, volgens leverancier van adblockers Blockthrough. Het blokkeren van mobiele advertenties komt het meeste voor en er is een duidelijke stijging, want eind 2020 waren er nog 586 miljoen gebruikers van de blokkeersoftware. Volgens het onderzoek komt de groei vooral...