Onderzoek | 01 februari 2021
01 februari 2021

Diversiteit belangrijk voor reputatie

Organisaties kunnen een grotere rol spelen in maatschappelijke veranderingen dan ze denken. Ook op het thema diversiteit is een morele rol voor organisaties weggelegd, zo vinden de meeste reputatie-experts van het ReputatiePanel. In het laatste onderzoek van Wepublic en Motivaction stonden diversiteit en reputatie centraal. Vooral in grotere organisaties wordt diversiteit als thema vanuit het...
Onderzoek | 27 januari 2021
27 januari 2021

Topsport van maatschappelijke waarde

Topsport vormt een belangrijke pijler als onderdeel van het nationaal Sportakkoord. Om inzicht te krijgen in het draagvlak van het huidige beleid voerde I&O Research in opdracht van de Universiteit Utrecht en het Mulier Instituut een onderzoek uit naar het maatschappelijk draagvlak van topsport. Over het algemeen zijn Nederlanders daar positief over. Het onderzoek toont...
Onderzoek | 27 januari 2021
27 januari 2021

Zakelijke relaties betaald voetbal positief over partnership

Het professionele voetbal is voor bedrijven nog altijd een uiterst effectief platform om zakelijke doelstellingen te behalen. Zo levert het sponsoren van een eredivisieclub gemiddeld 94.000 nieuwe klanten op. Dat blijkt uit twee grootschalige onderzoeken van Markteffect, in samenwerking met de Eredivisie CV en KNVB Expertise. Shirtsponsors van eredivisieclubs ervaren tastbare, positieve effecten van hun...
Onderzoek | 25 januari 2021
25 januari 2021

Aankomen en afvallen in coronatijd

Ipsos-onderzoek in 30 landen laat zien dat bijna eenderde van de wereldbevolking is aangekomen tijdens de coronapandemie en dat 45% van de ondervraagden nu bezig is met afvallen. In Nederland is 1 op de 4 mensen aangekomen en zijn 4 op de 10 bezig om de kilo’s weer kwijt te raken. Zes op de tien...
Onderzoek | 21 januari 2021
21 januari 2021

Jongeren vol goede voornemens het nieuwe jaar in

Meer sporten, gezonder leven, stoppen met roken; de start van het nieuwe jaar is altijd hét moment waarop mensen proberen hun slechte gewoontes achter zich te laten. Na uitgebreide kerstdiners en schalen vol oliebollen zijn vooral jongeren gemotiveerd om het nieuwe jaar goed te beginnen. Dat blijkt uit de Monitor Consumentengedrag van Validators. In de...
Onderzoek | 20 januari 2021
20 januari 2021

Nederlanders positiever over uitwisselen gegevens

Uit de DDMA Privacy Monitor 2021, uitgevoerd door GFK, blijkt dat Nederlanders steeds positiever zijn over het uitwisselen van hun gegevens met organisaties. Wel hebben de meesten het idee dat ze weinig controle hebben over wat er met hun data gebeurt. Het aantal mensen dat sceptisch is over het gebruik van data door organisaties is...
Onderzoek | 19 januari 2021
19 januari 2021

Bijna een miljoen nieuwe .nl-domeinnamen in 2020

Het afgelopen jaar zijn er 995.000 nieuwe .nl-domeinnamen geregistreerd. Een stijging van 20% in vergelijking met 827.000 namen in 2019. Het totaal aantal .nl-domeinnamen kwam op 1 januari 2021 uit op 6,1 miljoen. Dat blijkt uit een analyse door SIDN, het bedrijf achter het nl-domein. Ook de adoptie van internetbeveiligingsstandaarden vertoonde het afgelopen jaar een...
Onderzoek | 19 januari 2021
19 januari 2021

Data rond 20 miljard waard

Data worden steeds belangrijker in de samenleving en in de economie, maar de waarde van data was tot nu toe niet terug te vinden in de statistieken. Het CBS deed in het afgelopen jaar onderzoek naar de vraag hoe die lacune opgevuld kan worden. Dat past binnen het CBS-project Adequaat Meten van de Economie (AME)...
Onderzoek | 13 januari 2021
13 januari 2021

Veilig thuis werken geen regel

Slechts de helft van de Nederlandse bedrijven geeft zijn medewerkers richtlijnen om veilig thuis te werken. Dit blijkt uit een onderzoek van G DATA, opgezet door Multiscope. Het opstellen van een beleid met richtlijnen is erg belangrijk om medewerkers veilig te laten thuiswerken. Op deze manier weten ze hoe ze thuis veilig om kunnen gaan...
Onderzoek | 13 januari 2021
13 januari 2021

Vertrouwen consumenten in banken licht stijgend

Het vertrouwen in de bankensector en de eigen bank is het afgelopen jaar stabiel gebleven, waarbij in de loop van het jaar sprake was van een lichte stijging. Dit blijkt uit de Vertrouwensmonitor Banken 2020, uitgevoerd door Ipsos. In het derde kwartaal was sprake van de hoogste meting van vertrouwen in banken sinds de eerste...
Onderzoek | 13 januari 2021
13 januari 2021

Ontdek R

Binnen marketingresearch en -analytics wordt de taal R steeds meer gebruikt als aanvulling op of in plaats van standaardtools als SPSS. R heeft als grote voordeel dat het open source is en nieuwe tools voor analytics al beschikbaar zijn in R, ruim voordat deze worden opgenomen in de standaardtools. Voor wie niet gelijk een hele...
Onderzoek | 11 januari 2021
11 januari 2021

Helft Nederlanders neemt voedingssupplementen

Een groot deel van Nederland (44%) gebruikt voedingssupplementen. Daarnaast volgt 22% een dieet. Dit blijkt uit de Smart Food Monitor van Multiscope onder 7.300 Nederlanders. Voedingssupplementen zijn voor veel consumenten een aanvulling op hun dagelijkse voeding. Vrouwen nemen vaker voedingssupplementen (54%) dan mannen (34%). Van de mensen die zegt voedingssupplementen te gebruiken doet 42% dit...

Ook de laatste bytes ontvangen?