Onderzoek naar het gevoel en de beleving rondom de Coronacrisis
Newcom heeft ruim 5.000 Nederlanders van zestien jaar en ouder gevraagd naar hun mening over de coronacrisis, de regels en hun gevoel. Hoe staat de Nederlander in de Coronacrisis?
Corona-inhakers in reclame worden niet altijd gewaardeerd door jongeren
Elke twee weken vraagt MediaTest aan de jongeren in haar online panel hoe zij tegen de coronacrisis aankijken. Sinds de vorige meting is er weer veel veranderd omtrent het coronavirus: hoe denken de jongeren hierover?
Inkomens millennials en GenZ dalen meest
Voor Generatie Z (18- tot en met 24-jarigen) en millennials (25- tot en met 34-jarigen) zijn de gevolgen van de corona-pandemie groter dan voor welke andere generatie ook. Zo blijkt uit de derde meting van Kantars COVID-19 Barometer.
Hoe gaan werkgevers om met thuiswerkende werknemers met kinderen?
Regioplan, DirectResearch en Adolfse OrganisatieAdvies onderzochten hoe werkgevers omgaan met het spanningsveld tussen de continuïteit van de bedrijfsactiviteiten en de druk op deze specifieke groep werknemers.
Koningsdag 2020
Afgelopen Koningsdag (27 april), dit jaar omgedoopt tot Woningsdag, publiceerde de NOS de resultaten van het jaarlijkse Ipsos opinieonderzoek, waarin Nederlanders gevraagd wordt naar hun mening over het koningshuis en de monarchie.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Nederlanders eten steeds minder vlees
Meer dan 5 miljoen Nederlanders eten geen of slechts af en toe vlees. Dit is 36% van heel Nederland. Deze groep is daarmee sinds 2016 gegroeid met 7 procentpunten. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Food Monitor van Multiscope onder 7.300 Nederlanders.
Leerkrachten trekken alles uit de kast om afstandsonderwijs voor hun leerlingen te organiseren
Leerkrachten voorzien grote problemen als het sluiten van de scholen lang gaat duren. Nagenoeg alle leerkrachten verzorgen afstandsonderwijs en zetten daarbij alle mogelijke middelen in.
Telefoongeneratie nog niet overtuigd van nut voice assistants: ‘De gedachte dat er altijd iets meeluistert…’
In februari 2020 publiceerden Team Vier en Smartvoices de eerste editie van de Nationale Voice Monitor, een kwantitatief onderzoek naar de bekendheid en het gebruik van Voice Assistants in Nederland. Tijdens het MIE werden deze resultaten gepresenteerd. De vraag die centraal stond: is de Voice Assistant een hype of een trend?
Beeldschermtijd van jonge kinderen toegenomen
Uit het Iene Miene Media-flitsonderzoek uitgevoerd door CHOICE Insights & Strategy blijkt dat jonge kinderen (0 t/m 6 jaar) gemiddeld 2,5 uur besteden aan beeldschermmedia sinds de coronacrisis, bijna een uur meer dan normaal.
Nederlanders missen cultuurbezoek
45% van de Nederlanders zegt cultuurbezoek te missen nu deze sector op slot zit vanwege de coronamaatregelen, blijkt uit onderzoek door DirectResearch.
Thuiswerkplek groot risico voor vertrouwelijke data
Een groot deel (68%) van de Nederlanders die vaak achter een beeldscherm zit werkt inmiddels vanuit huis. Uit onderzoek van Multiscope blijkt dat een ruime meerderheid (67%) daarvan werkt met vertrouwelijke gegevens maar heeft vaak niet de juiste basis om deze data afdoende te beschermen.
Consument blijft ook nu goede doelen steunen
Dat blijkt uit een representatieve peiling van MarketResponse onder ruim vijfhonderd Nederlanders. De Nederlandse consument blijft ondanks de coronacrisis goede doelen op hetzelfde niveau als voorheen ondersteunen met donaties.

