Uncategorized | 27 februari 2025
27 februari 2025

MIE’25 presenteert twee dagen lang de kracht van data en AI

Op 18 en 19 maart a.s. vindt weer de jaarlijkse editie van het Marketing Information Event MIE) plaats, georganiseerd door het Data & Insights Network. Het wordt gehouden in de Rijtuigenloods in Amersfoort. Thema van het event is de betekenis en de kracht van data en AI. Twee dagen lang kunnen bezoekers meer te weten…

Actueel, Uncategorized | 07 november 2023
07 november 2023

Nieuwe tool Nielsen en GWI voor media-insights

Nielsen en consumentenonderzoekbureau GWI gaan een samenwerking aan op het gebied van media-insights. Daarvoor gebruiken ze een nieuwe tool: Nielsen GWI Fusion. De nieuwe tool stelt gebruikers in staat om inzichten te genereren, het bereik en de betrokkenheid te vergroten en doelgroepen te analyseren, onder meer op basis van mediagedrag en segmentatie. Nielsen GWI Fusion…

Actueel, Uncategorized | 17 augustus 2023
17 augustus 2023

Technologische ontwikkeling van insights leidt tot fusies en overnames

Fusies en overnames worden steeds meer gedreven door op technologie gebaseerde methodologieën, klantspecifieke data en strategisch advies, zegt Jonathan Dufton, partner bij Plural Strategy, op de site van Research Live. Wat betekent dit voor customer insights? Tien jaar geleden domineerden grote spelers als Nielsen, Kantar, Ipsos en GfK de marktonderzoeksector. Maar in de afgelopen 15…

Uncategorized | 09 mei 2023
09 mei 2023

‘Frugal flexing’ is een uitdaging voor luxemerken

Jongere consumenten kopen graag nep-luxegoederen tegen een fractie van de prijs van het echte artikel. Uit een enquête van de EU Intellectual Property Office blijkt dat de groep 15-24-jarigen die namaakproducten koopt, sterk is gegroeid, van 14% in 2019 naar 37% in de afgelopen 12 maanden. Vervalsingen worden wijdverspreid geaccepteerd onder jongere consumenten die, geconfronteerd...
Actueel, Uncategorized | 06 december 2022
06 december 2022

SWOCC-middag over ‘Medewerkers als Merkdragers’

Op donderdag 15 december organiseert SWOCC het event ‘Medewerkers als Merkdragers’, waarbij tevens de nieuwste en gelijknamige SWOCC-publicatie 86 wordt gelanceerd. Het event en de boeklancering vinden plaats bij CREA aan de Nieuwe Achtergracht 170 in Amsterdam. Tijdens het event presenteert auteur Joost Verhoeven de bevindingen uit zijn publicatie en delen verschillende praktijksprekers hun expertise...
Uncategorized | 16 juni 2020
16 juni 2020

Anita Cox

Studeerde Culturele Filosofie en Massacommunicatie aan de Universiteit van Amsterdam en werkte als moderator bij een klein kwalitatief bureau en daarna als Client Service Manager en Insights Director bij een groot internationaal marktonderzoekbureau (Synovate, tegenwoordig Ipsos).

Ook de laatste bytes ontvangen?