Heb elkaar lief, zowel kwanti- als kwalitatief
Ben jij gespecialiseerd in kwantitatief gebruikersonderzoek? En twijfel je aan de waarde van kwalitatief gebruikersonderzoek? Of juist andersom? Dat is geen vreemde gedachte, aangezien het om twee tegenovergestelde manieren van denken en werken gaat. Daardoor is het soms lastig de waarde van elkaars werk in te zien.
Hoe realiseer je met content meer impact op je merk en conversie?
Return on Content toont de impact van contentmarketing, niet alleen voor conversie maar ook voor je merkimago en positie in de brand funnel. Om goed de impact van de content in de full funnel én de optimalisatiekansen te meten, gebruiken we een combinatie van onderzoeksmethoden en een framework voor contentmarketing.
Sterker, duurzamer, digitaler – Drie bureaudirecteuren in tijden van corona
De coronacrisis duurt nog wel even voort. Over een week of twee horen we of er wat minder lockdown komt. Hoe vergaat het intussen de bureaus? We legden opnieuw drie bureaudirecteuren een aantal vragen voor (zie ook ClouToday van 16 april). Het zijn (v.l.n.r.) Daan Versteeg van Ipsos, Edgar de Beule van Markteffect en Martin de Munnik van Neurensics. En ja, ze zijn van de drie bureaus die zijn genomineerd voor de MOAwards voor bureau van het jaar.
ESOMAR moves to boost insights sector Covid-19 role
ESOMAR has called on national government and business leaders who commission research to regard data as an ‘essential source’ in understanding citizens during the Covid-19 pandemic; and has launched two related data-sharing initiatives.
Een huis bouwen is meer dan bakstenen stapelen – Van cijfers naar marketingadvies
Om de zoveel tijd laait dezelfde discussie op over de impact van onderzoek op de business. Die impact is zeer bescheiden en dat kan en moet anders. Insights professionals zouden meer ‘toegevoegde waarde’ moeten leveren, meer een sparringpartner moeten zijn voor beslissers en meer de taal van de business moeten spreken.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
GRBN partners to relaunch Global Trust Survey
The Global Research Business Network (GRBN) has partnered with ten research associations across the globe to update its GRBN Global Trust Survey, which was last conducted in 2018 and measures public trust in research companies compared with other organisations and sectors.
Intelligence during economic downturn and the corona crisis
During times of difficult economic situations (like the crisis we have today), intelligence is exceptionally important and an intelligence professional must be very sharp and focused on doing the right things for the company, stated Joost Drieman, Intelligence competence expert and teamleader at the MOA, in his blog.
Kids, jongeren en trends: Koplopers van verandering
Sylvie Verbiest en Arianne Hendriks zijn gespecialiseerd in onderzoek naar kids, jongeren en trends. Voor de MOAcademy organiseren zij een workshop waarin ze uitleggen hoe je jonge doelgroepen beter begrijpt en benadert. Vanuit hun doelgroepen trendkennis verklaren zij de ontwikkelingen die kinderen en jongeren doormaken.
Goede informatie geven voor goede beslissingen – Drie bureaudirecteuren in tijden van corona
‘We zijn op de goede weg en we moeten dit samen blijven doen’, zegt Mark Rutte op zijn persconferenties. Voordat we die weg weer echt hebben gevonden, wacht er nog een tijd van onzekerheid en moeten we toch doorgaan. Wij legden drie bureaudirecteuren, Gerben Huijgen (I&O Research), Govert van den Bos (MWM2) en Lucas Hulsebos (DVJ Insights) een aantal vragen voor over de stand van zaken en de vooruitzichten. ‘Dat wordt nog spannend.’
MOA ondersteunt haar bureau-leden tijdens coronacrisis
Het zijn roerige tijden, bureaus hebben het zwaar. Face to face onderzoek ligt plat, kwalitatief onderzoek staat onder druk, opdrachten worden gecanceld, omzetdaling etc. De MOA doet er alles aan om haar bureau-leden in deze tijd extra te ondersteunen. Zo worden de MOA-leden op de hoogte van het laatste nieuws over de regels en mogelijkheden die momenteel door de overheid worden aangeboden.
Clou 97 nu online
De abonnees op Clou zouden op 10 april het eerstkomende nummer per post ontvangen, maar nu veel mensen thuis werken, verschijnt Clou 97 helemaal digitaal, zodat de lezers het blad toch allemaal in huis hebben. Klik op de link voor het complete magazine.
Let op – volgende Clou alleen digitaal
De meeste abonnees van Clou ontvangen het gedrukte blad op hun werkadres. De eerstvolgende keer zou 10 april zijn. Maar veel mensen werken nu thuis en de kans is groot dat zij het blad pas veel later zien. Daarom verschijnt Clou volgende week alleen digitaal (als pdf) zodat de lezers het blad toch allemaal in huis hebben.