Actueel | 09 juni 2020
09 juni 2020

De smaak naar meer..

Wil jij meer weten over de meerwaarde van Sensorisch Onderzoek voor jouw bedrijf? Inholland Academy biedt in samenwerking met de MOA vanaf begin september de introductiecursussen Sensorisch Onderzoek aan.

Actueel | 09 juni 2020
09 juni 2020

300 keer ClouToday maken gaat je niet in de koude kleren zitten

De hoogste tijd voor iets nieuws! Nog 10x zal ClouToday in je mailbox vallen, maar daarna is het echt tijd voor een volgende stap.

We voegen Clou en ClouToday samen, in een geheel nieuwe opzet, onder een nieuwe naam. Na ClouToday 310 zullen we dit nieuwe format aan je presenteren.

Actueel | 09 juni 2020
09 juni 2020

DDMA barometer toont omzetdalingen en digitalisering door coronacrisis

44% van de organisaties in de Nederlandse data-driven marketingsector heeft de omzet sinds het begin van de coronacrisis zien dalen, bij 41% is de omzet gelijk gebleven. Dat blijkt uit de DDMA Barometer, waarvoor 70 leden van branchevereniging DDMA zijn ondervraagd.

Actueel | 08 juni 2020
08 juni 2020

Adverteren en meten zonder cookies kan dat?

Het belang van cookies voor online advertising is groot. Cookies helpen ons surf-gedrag te volgen, doelgroepen in kaart te brengen en consumentenvoorkeuren vast te leggen. Maar wat gebeurt er als die cookies straks niet meer gebruikt kunnen worden? Hoe krijg je dan de boodschap op het juiste moment bij de juiste persoon?

Actueel | 03 juni 2020
03 juni 2020

'Het moet ergens over gaan, meer dan ooit' – Drie bureaus in coronatijd

Sinds maandag mogen we weer naar het terras, met 30 personen naar het theater, en hier en daar demonstreren. De sfeer wordt losser, maar we zitten nog middenin het niet-normale. We laten er weer drie bureaus over aan het woord, met v.l.n.r.: Gaby Siera (Beautiful Lives), Tanya Martinus (Magis marketing & research) en Daniella Roymans en Mirjam Paternotte (Mare). ‘Het is tijd om zaken aan te scherpen.’

Actueel | 03 juni 2020
03 juni 2020

Customer Experience Management in coronatijd

Wat doet de coronacrisis nu en later met Customer Experience Management? Volgens prof.dr. Ed Peelen, bijzonder hoogleraar op de Universiteit van Amsterdam, heeft CX Management ‘de wind in de zeilen’ zo schrijft hij in zijn blog.

Actueel | 02 juni 2020
02 juni 2020

Ondertussen bij ons op de redactie

Het kantoor van de redactie ziet er momenteel nog behoorlijk verlaten uit. Maar schijn bedriegt! Vanaf onze thuiswerkplekken wordt er juist extra hard gewerkt. Niet alleen maken we de ‘normale’ ClouToday, zoals die iedere week weer in je mailbox valt, maar we werken ook aan een heel nieuw platform.

Actueel | 28 mei 2020
28 mei 2020

Wat kun je doen met SEO in de coronacrisis?

Hoe ga je om met je SEO-inspanningen ten tijde van de coronacrisis? Rolf de Rode, Netprofiler, beschrijft in zijn blog wat je kunt doen met SEO in deze tijd. 

Actueel | 28 mei 2020
28 mei 2020

Speciaal Effie Awards seizoen 2020 gaat van start

Het nieuwe Effie Awards seizoen is officieel geopend. Adverteerders en bureaus kunnen alle cases die buitengewone resultaten laten zien inzenden om de effectiviteit van het vakgebied te eren en vieren, juist in deze tijd. VEA en BvA geven hoge kortingen in het coronajaar; leden kunnen zelfs kosteloos inzenden. 

Actueel | 27 mei 2020
27 mei 2020

De insights sector maakt zich op voor omzetverlies

Volgens ESOMAR staat de insights sector een verlies in omzet te wachten van 18,7 miljard USD als gevolg van de Covid-19 pandemie. ESOMAR baseert zijn gegevens op een onderzoek onder 2.889 professionals uit 127 landen.

Actueel | 13 mei 2020
13 mei 2020

‘Namens Nederland’ niet namens de Nederlander

Op het platform ‘Namens Nederland’ staat een enquête waar elke Nederlander aan kan deelnemen. Je kunt je mening geven over mogelijke scenario’s om de coronacrisis in de hand te houden en naar de uitgang te leiden. Maar hoe zit het met de methode van enquêteren? Er is nogal wat kritiek uit de wetenschap en het vak. Ook bij Peter Mulder, die er een bijdrage over schreef.

Actueel | 13 mei 2020
13 mei 2020

Face-to-face onderzoek weer mogelijk met MOA-richtlijn voor 1,5 meter marktonderzoek

De versoepeling van de coronamaatregelen per 11 mei betekent dat face-to-face onderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief, weer mogelijk is. Met een pakket voorzorgsmaatregelen, om besmetting te voorkomen, kunnen de onderzoek- en selectiebureaus weer respondenten uitnodigen en bezoeken. De richtlijn geeft handvatten voor het face-to-face onderzoek proces van selectie, ontvangst tot en met uitvoering van het marktonderzoek. Hiermee is face-to-face onderzoek weer goed mogelijk.

Ook de laatste bytes ontvangen?