Actueel | 15 november 2021
Intensieve betrokkenheid overheid nodig bij ontwikkeling AI
In het rapport ‘Opgave AI. De nieuwe systeemtechnologie’ concludeert Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR) dat AI voor een fundamentele verandering van Nederland zal zorgen. Maar als wij er ons niet goed op voorbereiden, is er niet alleen het risico dat we kansen missen, maar ook dat de samenleving opgescheept wordt met een technologie die...
Actueel | 11 november 2021
Daily Data Bytes – Honderd en één keer insight
Volop felicitaties afgelopen dinsdag, want op die dag verscheen de 100ste Daily Data Bytes. We begonnen in september 2020, in het begin nog met één editie per week en vanaf januari van dit jaar met twee nieuwsbrieven (waar zich een 24/7-website achter heeft genesteld). Het betekent ook dat we genoeg te vertellen hebben, maar zo’n...
Actueel | 10 november 2021
Nationaal Groeifonds financiert AI-innovatie onderwijs
Nederlandse wetenschappers, scholen en ondernemers gaan gezamenlijk werken aan kennis, data en innovatieve producten op het gebied van kunstmatige intelligentie. Het kabinet kent 80 miljoen euro uit het Nationaal Groeifonds (NGF) definitief toe om een zogeheten Nationaal Onderwijslab op te zetten. In augustus besloot het kabinet het voorwaardelijk toegekende budget vanuit het NGF voor de...
Actueel | 08 november 2021
First-party ID’s halen voor het eerst cookies in
Reclametechnologieplatform Adform heeft de eerste resultaten van het FIRST-PARTY NOW-programma gepresenteerd. Het programma stelt adverteerders in heel Europa in staat om nu al campagnes te draaien in cookieloze omgevingen. In juni en juli waren de media-uitgaven voor first-party ID-campagnes in sommige markten al hoger dan voor campagnes op basis van third-party cookies. 80% van alle...
Actueel | 04 november 2021
Waarom marktonderzoekbureaus zich druk moeten maken om duurzaamheid
Deze week vindt in Glasgow een groot congres plaats over klimaatverandering en de maatregelen om de negatieve gevolgen in kaart te brengen en – vooral – waar nodig om te buigen. Durk Bosma schreef een bijdrage met een bijzondere invalshoek: de rol van marktonderzoekbureaus om duurzaamheid te vergroten. De afgelopen week zag ik een publicatie...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Actueel | 03 november 2021
SMART Talk – Werk aan je merk
SMART organiseert op donderdag 11 november de SMART Talk ‘Werk aan je merk’. Dit gratis event voor young professionals in marktonderzoek en marketing vindt plaats in het Philips Stadion in Eindhoven. De SMART Talk staat deze keer in het teken van Distinctive Brand Assets (DBA’s). Deze Talk is exclusief voor MOA-leden. Sinds lange tijd organiseert...
Actueel | 03 november 2021
Garmt Dijksterhuis: ‘Meat is dead, let’s eat plants!
The quest for healthy and sustainable food is ongoing and will not stop any time soon. One of the solutions lies in replacing meat by plant-based food products. There are many plant-based alternatives and research projects that focus on this so-called protein transition. Based on pulses, insects, side-streams or on other sources, apart from the...
Actueel | 02 november 2021
‘Machine learning-tools kun je ook op kleinere schaal toepassen’
Mensen werken vaker met machine learning-tools dan ze beseffen, zegt Thierry Worch van Friesland-Campina. Op het Sensory Symposium van 25 november a.s. laat hij de kracht zien van machine learning in consumentensegmentatie. Waarom moeten mensen naar jouw presentatie komen? ‘Ik ben iemand met een grote passie voor toegepaste statistiek en het werken in de statistische...
Actueel | 01 november 2021
The Data Agency snelst groeiende data-sciencebedrijf
The Data Agency is als winnaar uit de bus gekomen in de top vijftig van snelste stijgers binnen de MKB data-science-industrie. Vorig jaar stond het bedrijf in de top drie en nu op nummer één. The Data Agency specialiseert zich in technologie, data en analytics. De ranking van MKB-bedrijven is samengesteld door Florijnz Corporate Finance...
Actueel | 26 oktober 2021
Food oral processing: Make healthier foods tastier and more satiating
Discover how the oral breakdown of food structures triggers sensory and texture sensations and how this can be applied to contribute to the transition from animal protein based foods to more sustainable produced plant protein based foods. Also find out how modulation of food properties such as its texture and shape can be used to...
Actueel | 25 oktober 2021
Information design: simpele principes, betere rapporten
Ook al zijn je inzichten nog zo briljant, je maakt geen verschil als je deze niet goed over kan brengen. Dat is waar we in deze workshop aan gaan werken: effectieve communicatie. 'In deze workshop gaan we werken aan effectieve communicatie' Robert van Ossenbruggen Inhoud Tijdens deze doe-workshop ga je met eigen materiaal aan de...
Actueel | 25 oktober 2021
Ecosystem innovation at Unilever: Shifting to more healthy and sustainable diets
Unilever has a long track-record of ecosystem (open) innovation with external parties like suppliers, startups and academics to stay relevant in an increasingly competitive and global world. At the Sensory Symposium ‘A Taste of Change’ on Nov 25th Liesbeth Zandstra and Suzanne Einöther will present examples of sensory and consumer research studies which were performed...