Nederlanders eensgezind over wat Nederland tot Nederland maakt
Ondanks scherpe tegenstellingen in het publieke debat zijn Nederlanders eensgezind over wat Nederland tot Nederland maakt. Dit blijkt uit Denkend aan Nederland. Sociaal en Cultureel Rapport 2019. Een onderzoek naar wat Nederland voor de Nederlanders betekent.
Expertise center (7) Leve de revolutie!
De MOA werkt aan het Expertise Center, een kennis- en adviesinstituut dat opdrachtgevers bijstaat in het veranderende onderzoekslandschap. Els Molenaar is er voor de MOA volop mee bezig en ze schrijft erover in Clou. Deze keer over insights-professionals.
Wat zoek jij in een data scientist?
Veel organisaties gaan op zoek naar een data scientist, met de hoop dat hij of zij de gouden belofte van data science kan verwezenlijken. In haar blog beschrijft Sabine den Daas, Totta data lab, de valkuilen die hieraan vast zitten.
Nieuw naslagwerk voor het vakgebied
Het naslagwerk “Modellen voor Marketing- Insights” is het eerste overzicht van de belangrijkste modellen voor consumentengedrag, marktonderzoek en digital analytics in Nederland.
Winnaar Insights Scientist van het jaar 2019 bekend
Met zijn bijdrage “De squeeze tussen ‘discount’ en ‘digital’: nieuwe uitdagingen voor service supermarkten” won Laurens Sloot van de Rijksuniversiteit Groningen, de Insights Scientist van het jaar 2019.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Pauline van der Wel wint Young Talent van het jaar
Tot Young Talent van het jaar 2019 is Pauline van der Wel van Ipsos uitgeroepen. De marktonderzoeker zit pas anderhalf jaar in het vak.
Annemarie Klaassen is Digital en Webanalist van het jaar 2019
Digital & Webanalist van 2019 is Annemarie Klaassen van VodafoneZiggo. Volgens de jury toont Klaassen zich een vakvrouw die weet hoe online techniek werkt.
Award Insights Professional Bedrijfszijde van het jaar 2019 naar Nicole Engels
De prijs voor Insights Professional aan bedrijfszijde van het jaar 2019 is uitgereikt aan Nicole Engels van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO).
Tim Barenbrug wint award Insights Professional Bureauzijde
Ook onder de bureaus is een prijs voor Insights Professional van het jaar 2019 uitgereikt. Tim Barenbrug van Totta Research heeft deze in ontvangst genomen.
MeMo2 is Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar
MeMo2 is bij de uitreiking van de MOAwards 2019 in de WesterUnie in Amsterdam uitgeroepen tot Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar. Het is de tweede keer dat MeMo2 de felbegeerde titel wint.
Gevolgen van Intelligent Tracking Prevention (ITP)
In zijn blog gaat Ton Wesseling, Online Dialogue in op de ontwikkelingen rond ITP. Waar komt ITP vandaan? ITP historie, werking en gevolgen. Wat is ITP 2.2? En wat zijn de gevolgen voor A/B Testen.
Een jaar AVG in de praktijk
De AVG is nu een jaar oud. Organisaties hebben inmiddels ervaring met de implicaties die de AVG heeft op de bedrijfsvoering. In opdracht van Rendement heeft Motivaction onderzocht hoe men een jaar AVG in de praktijk ervaren heeft.