Actueel | 22 september 2020
Facebook nu ook via je bril
Brillenproducent EsillorLuxottica ontwikkelt samen met Facebook een slimme bril die volgend jaar onder het merk Ray-Ban op de markt komt. De slimme bril krijgt dus een modieus tintje maar wil vooral door middel van innovatieve technologie de dragers nog beter in contact houden met hun Facebook-vrienden. De naam, functies, prijs en andere details van de...
Actueel | 21 september 2020
Reputatiemanagement: de spil van een toekomstbestendige zorgorganisatie?
Laat je in deze online sessie informeren en inspireren door enkele reputatie-professionals uit het veld! Edwin Bas, Steven Boekee en Roel Rutjens nemen je mee in hun visie, de resultaten van een benchmark studie en de praktijk: het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven. Programma Visie op het thema 'Reputatie en zorg' door Edwin Bas (Health Market...
Actueel | 21 september 2020
Digital analytics meets data-science – de nieuwe horizon van de Belastingdienst
Hans Timmermans neemt je mee in de visie en ontwikkelingen van de Belastingdienst. Daarbij gaat hij in op de data fundamenten van digital analytics en data-science, en artificial intelligence in het bijzonder. Een inspirerende talk over de vertaalslag van de Belastingdienst naar een succesvolle strategie, productontwikkeling en service naar de klant. Naast Hans Timmermans vertelt...
Actueel | 16 september 2020
Column Eveline van Zeeland: Waanzinnig goed onderzoek
Nog voor de coronatijd was ik bij een lezing van de Spaanse wetenschapper Oriol Iglesias. Hij deelde zijn 'Triple R' - formule voor een goede onderzoekspublicatie: Relevance × Rigor × Rhetoric. Natuurlijk begint alles met relevantie. Toch zie ik vreselijk veel onderzoeksrapporten voorbijkomen waarbij ik me afvraag ‘waarom al deze moeite?’. Bij onderzoeken voor praktische...
Actueel | 15 september 2020
Stappenplan voor young talents
De Nederlandse Vereniging voor Farma Managers (NVFM) biedt young talents een driestappenplan om hun carrière verder te ontwikkelen - vooral mensen die behoefte hebben aan deskundige begeleiding en bruikbare handvatten. Het stappenplan geeft antwoorden op vragen van young talents (wie ben ik, waar wil ik naartoe, hoe realiseer ik mijn doelen?), biedt support van een...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Actueel | 15 september 2020
De waarde van online content
Sinds 2019 bepaalt het bureau Return on Content wat de waarde is van online content voor het merk en hoe dat kan worden geoptimaliseerd. Intussen zijn er 12.000 respondenten die content van websites, online magazines, productpagina’s, how-to content en online video hebben beoordeeld. De database bevat data van ruim 60 merken uit 10 branches. Hierdoor...
Actueel | 15 september 2020
KVK zoekt nieuwe partner klantonderzoek
KVK is voornemens om binnenkort met een aanbesteding van start te gaan voor het vinden van een nieuwe partner voor klantonderzoek. Eind februari 2021 verloopt de huidige raamovereenkomst. Om meer informatie te verkrijgen over de markt en bestaande leveranciers doet KVK een marktconsultatie. Daarin gaat KVK o.a. op zoek naar de ontwikkelingen op het gebied...
Actueel | 15 september 2020
Arbeidsmarkt & corona
Het effect van de coronacrisis op de aanbodzijde van de arbeidsmarkt is vooralsnog beperkt, zo blijkt uit onderzoek van de Intelligence Group. Veel jongeren en flexwerkers verloren hun baan, maar een groot deel vond ook weer snel nieuw werk. De grootste (gedrags)verandering is te zien bij de arbeidsmarktactiviteit: minder mensen zijn actief op zoek naar...
Actueel | 14 september 2020
Het moment van de waarheid: wie winnen de felbegeerde MOAwards dit jaar?
Op vrijdag 25 september is het zover: de winnaars van de MOAwards 2020 worden dan eindelijk bekendgemaakt! De feestelijke uitreiking vindt plaats van 16.00 – 16.45 uur in De Hallen Amsterdam, maar door de corona-maatregelen is hier beperkt plek. Natuurlijk zorgen we daarom voor een gratis livestream, zodat iedereen de uitreiking alsnog kan volgen en...
Actueel | 10 september 2020
Personalisatie …, en hoe zit het met privacy en ethiek?
Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie (SWOCC) doet fundamenteel wetenschappelijk onderzoek op het gebied van merken en communicatie. In Clou magazine leverden ze zeer regelmatig bijdragen. We gaan er op dit platform mee door. Deze keer een artikel over marketingcommunicatie. Er is tegenwoordig een breed spectrum aan gegevens over consumenten beschikbaar voor marketingdoeleinden. De data kun...
Actueel | 09 september 2020
Nieuw! Daily Data Bytes!
Het is een historisch jaar, er is nogal wat overhoop en onderuit gehaald. Wij hebben er volop aan meegedaan. En ziehier het resultaat. Velen van jullie die deze nieuwsbrief openen zijn bekend met Clou magazine en de wekelijkse ClouToday. We hebben ze omgevormd tot een nieuw platform. Tot een site die je op elk moment...
Actueel | 09 september 2020
Grove taal in de chatbot
Over de voordelen van een AI-gedreven klantenservice zijn gebruiker en aanbieder het niet helemaal eens: klanten zien er namelijk niet echt de voordelen van in, terwijl bedrijven het juist als dé oplossing zien om problemen op te lossen en om resultaten te leveren. Wat is er nodig om deze discrepantie te overbruggen? Softwarebedrijf Freshworks vroeg...