Onderzoek | 08 april 2020
08 april 2020

Nederlanders verwachten: Het ergste moet nog komen

Zo blijkt uit onderzoek van Ruigrok NetPanel. Vrijwel alle Nederlanders (98%) ervaren negatieve effecten van de maatregelen ter voorkoming van de verspreiding van het corona-virus.

Onderzoek | 08 april 2020
08 april 2020

Ook jongeren eenzaam dankzij het thuiszitten

Twee weken terug heeft MediaTest een onderzoek uitgevoerd onder de jongeren in haar online panel over hoe zij de Coronacrisis ervaren. Hoe gaat het nu met de jongeren en hoe kijken zij tegen de nieuwe ontwikkelingen en omstandigheden aan?

Onderzoek | 08 april 2020
08 april 2020

Moeten adverteerders hun advertenties aanpassen?

DVJ testte meer dan honderd tv-commercials en online videoadvertenties in drie markten. Ze hebben gekeken naar nieuwe advertenties die de Corona-crisis adresseren in vergelijking met “normale” advertenties.

Onderzoek | 08 april 2020
08 april 2020

Efteling en Rijksmuseum gaan we het meest missen met Pasen

Terwijl het Paasweekend traditiegetrouw het startpunt is van het attractieseizoen liggen alle attracties er nu verlaten bij. Voor de pretparken, dierentuinen en musea betekent de coronacrisis een financieel drama.

Onderzoek | 31 maart 2020
31 maart 2020

Het coronavirus verandert het online mediagedrag

Nu Nederlanders zoveel meer tijd thuis doorbrengen, verandert het online mediagebruik, zo blijkt uit het NOBO uitgevoerd door Kantar.

Onderzoek | 31 maart 2020
31 maart 2020

Zorg om voortbestaan lokale ondernemers

9 op de 10 Nederlanders denkt dat het voortbestaan van lokale en kleinschalige ondernemers in gevaar komt door de Coronacrisis, blijkt uit onderzoek van MeMo².

Onderzoek | 31 maart 2020
31 maart 2020

Nederlanders ergeren zich aan hamsteraars

Hoe ervaart men het om in de supermarkt rond te lopen? Wat voor resultaat heeft de oproep om niet te gaan hamsteren gehad op het gedrag? Vragen die zijn voorgelegd binnen het consumentenpanel van DirectResearch.

Onderzoek | 31 maart 2020
31 maart 2020

Nederlanders hebben minder vertrouwen in medeburgers

Nederlanders zijn zich meer zorgen gaan maken over de corona-pandemie, zo blijkt uit de Corona Impact Monitor van Motivaction.

Onderzoek | 31 maart 2020
31 maart 2020

Burgers ontevreden over corona-communicatie vanuit gemeenten

Zo blijkt uit onderzoek van Bluefield. Slechts 30% van de Nederlanders is tevreden over de corona-communicatie van hun gemeente.

Onderzoek | 25 maart 2020
25 maart 2020

Weinig draagvlak voor strengere coronamaatregelen

Dat blijkt uit een representatief wereldwijd onderzoek uitgevoerd door Kantar. Het onderzoeksbureau trok in acht landen het veld in. Wat vinden burgers van de maatregelen om het oprukkende coronavirus te beteugelen?

Onderzoek | 25 maart 2020
25 maart 2020

Corona Impact Monitor: tweederde rekent op economische crisis

Door de uitbraak van het coronavirus rekent inmiddels 65% van de Nederlanders op een economische crisis met persoonlijke gevolgen. Ze kiezen daarom voor de bespaarmodus, en voor huiselijke activiteiten die weinig budget vergen.

Onderzoek | 25 maart 2020
25 maart 2020

Bijna de helft van de jongeren verwacht een volledige lockdown

MediaTest vroeg 20 maart aan de jongeren in haar online panel hoe zij de crisis rondom het Coronavirus ervaren. In totaal deelden 439 Millennials en Gen Z-ers in de leeftijdscategorie van 16 tot 40 jaar hun ervaringen en meningen.

Ook de laatste bytes ontvangen?