Onderzoek | 19 augustus 2020
19 augustus 2020

TV-industrie hard geraakt door coronacrisis

Net als veel andere branches is ook de TV-industrie hard geraakt door de coronacrisis. Ten opzichte van de eerste helft van 2019 is de TV-reclamemarkt in de eerste helft van 2020 uitgekomen op € 307 miljoen, een daling van 23%.

Onderzoek | 12 augustus 2020
12 augustus 2020

Nederlanders blijven bezorgd en de angst om ziek te worden stijgt

Dat blijkt uit wave 7 van de Kantar COVID-19 Barometer. Voor het eerst sinds maart dit jaar neemt de bezorgdheid van Nederlanders rondom de coronacrisis niet langer af, maar blijft gelijk (55% (zeer) bezorgd).

Onderzoek | 20 juli 2020
20 juli 2020

Angst bij de consument is belemmering voor economisch herstel

Dat blijkt uit wave 6 van de Kantar COVID-19 Barometer. Meer dan twee derde (69%) van de consumenten wereldwijd blijft zich zorgen maken over de coronacrisis. In Nederland ligt dat cijfer met 55% aanzienlijk lager, maar we hebben het dan nog steeds over meer dan de helft van de Nederlandse consumenten.

Onderzoek | 20 juli 2020
20 juli 2020

BrandZ Top 100 waardevolste merken wereldwijd

Bedrijven die continu investeren in lange-termijn-marketing en het bouwen van sterke merken lijken de coronacrisis veel beter te doorstaan. Voor de pandemie uitbrak, zag het ernaar uit dat de totale merkwaarde van de Top 100 met 9% zou groeien. Ondanks COVID-19 zag de Top 100 de totale merkwaarde toch nog met 5.9% toenemen.

Interviews | 13 juli 2020
13 juli 2020

Selma Brom winnaar SWOCC Scriptieprijs 2020

Selma Brom (23) is verkozen tot winnaar van de tiende editie van de SWOCC Scriptieprijs, de wedstrijd voor de beste universitaire masterscriptie over merken en communicatie. Het levert haar 750 euro prijzengeld op.

Onderzoek | 24 juni 2020
24 juni 2020

Nieuw perspectief na corona-tijd

Het kapitalisme zoals we dat kennen heeft zijn beste tijd gehad, aldus MarketResponse. Merken plaatsen zichzelf meer en meer buitenspel. De betrokken burger verdringt de traditionele consument. Dit terwijl de samenleving afstevent op een scherpe tweedeling.

Bureaus | 24 juni 2020
24 juni 2020

Validators en Beautiful Lives lanceren IdeaCheck

Merken zetten nu alles op alles om nieuwe campagnes en proposities te maken die qua toon en inhoud aansluiten bij de nieuwe realiteit. Om ze hierbij te helpen, bundelen Validators en Beautiful Lives hun krachten in een vernieuwende onderzoeksoplossing: IdeaCheck.

Onderzoek | 17 juni 2020
17 juni 2020

Merken moeten inspelen op het nieuwe gedrag van de consument

Het ziet er niet naar uit dat het consumentengedrag van voor de corona-crisis snel terugkomt, zo blijkt uit onderzoek van Kantar.

Bureaus | 08 juni 2020
08 juni 2020

Validators en KICK! Creative Agency gaan samenwerken

Na eerdere succesvolle gezamenlijke klantprojecten hebben Validators en KICK! Creative Agency hun partnership deze week officieel beklonken. Validators test vanaf nu de effectiviteit van creaties van KICK!, zodat hun uitingen voor de start van een campagne nog geoptimaliseerd worden. Dit geldt voornamelijk voor video, banners en DOOH.

Actueel | 08 juni 2020
08 juni 2020

Adverteren en meten zonder cookies kan dat?

Het belang van cookies voor online advertising is groot. Cookies helpen ons surf-gedrag te volgen, doelgroepen in kaart te brengen en consumentenvoorkeuren vast te leggen. Maar wat gebeurt er als die cookies straks niet meer gebruikt kunnen worden? Hoe krijg je dan de boodschap op het juiste moment bij de juiste persoon?

Bureaus | 08 juni 2020
08 juni 2020

MeMo² wint 5 IAB Europe Awards

MeMo² heeft maar liefst 5 Awards gewonnen met hun laatste innovatie op het gebied van crossmedia-effect metingen, genaamd: THX. 

  • Research Innovation;
  • Best Use of Research Budget;
  • Data Effectiveness;
  • Cross-Media Measurement;
  • Audience Measurement.

Bureaus | 27 mei 2020
27 mei 2020

MeMo² in de IAB Europe-spotlights met zes nominaties

De IAB Europe Research Awards maakte deze week bekend dat de Nederlandse specialist in crossmedia-meting en (merk)effectattributie MeMo² voor zes van de acht categorieën is genomineerd.

Ook de laatste bytes ontvangen?