Personalia | 29 september 2022
29 september 2022

Eric Salama directeur Kantar Public

Voormalig CEO van Kantar Eric Salama is toegetreden tot Kantar Public als algemeen directeur. Kantar Public is onlangs door Kantar verkocht aan de investeerder Trilantic Europe. Opvallend is dat Salama in 2020 een 18-jarige carrière als CEO bij Kantar afsloot nadat moederbedrijf WPP 60% van Kantar had verkocht aan private equity-bedrijf Bain Capital. Dit jaar...
Personalia | 29 september 2022
29 september 2022

Ipsos benoemt Jean-Michel Mabon tot Head Mergers and Acquisitions

Ipsos heeft Jean-Michel Mabon benoemd tot Head Mergers and Acquisitions. Hij is verantwoordelijk voor het toezicht op aankopen die voortvloeien uit het groeiplan dat de Ipsos-groep in juni aankondigde. Na zijn aantreden als directeur in september 1998 werkte Mabon in verschillende functies, te beginnen bij de uitbreiding van Ipsos in Latijns-Amerika. In januari 2014 werd...
Actueel | 27 september 2022
27 september 2022

Dossier Onderzoek – Rol onderzoekbureaus verandert

MarketingTribune publiceerde onlangs in de serie dossiers een uitgebreid verhaal over de marktonderzoekbureaus. Reden is dat de ‘marketingonderzoekswereld voortdurend in beweging is’. Na een daling in omzet lijkt de belangstelling voor marktonderzoek nu weer toe te nemen: de omzet stijgt weer en het aantal bureaus neemt toe. Met de opkomst van internet, de eenvoudige beschikbaarheid...
Actueel | 22 september 2022
22 september 2022

Nieuwsgierige mensen komen verder bij Ruigrok

Ruigrok NetPanel vond het tijd voor een frissere look en een ‘nieuwe’ naam. Sinds deze week gaat het bureau vol trots door het leven als Ruigrok, en dat is een bekende en sterke naam in de branche. In deze blog vertelt Martijn van der Veen, partner en verantwoordelijk voor marketing, waarom deze beslissing is genomen,...
Actueel | 13 september 2022
13 september 2022

Respondenten.nl en CG Research verder als Norstat

De Norstat Group nam vorig jaar Respondenten.nl en CG Research over. Nu zijn beide Nederlandse vestigingen ook gefuseerd en gaan ze samen verder onder naam Norstat. In Nederland levert de nieuwe combinatie respondenten voor alles soorten marktonderzoeken, een panel van meer dan 80.000 respondenten en een exclusief sample voor kwalitatief hoogwaardig marktonderzoek. Via Norstat Nederland is...
Personalia | 08 september 2022
08 september 2022

Jan Callebaut overleden

De Belgische marketingcommunity reageert met verslagenheid op het overlijden van Jan Callebaut. De marktonderzoeker en oprichter van bedrijven als Censydiam, WHY5Research en Callebaut Collective overleed vorige week op 66-jarige leeftijd. Het overlijden van Jan Callebaut laat diepe sporen na in de Belgische marketingwereld. Dat komt door de grote impact die hij als marketingprofessional had, maar...
Actueel | 01 september 2022
01 september 2022

Ton Schoonderbeek en Patricia Sonius leiden Nationaal Media Onderzoek

Ton Schoonderbeek en Patricia Sonius (foto) gaan vanaf heden het crossmediale Nationaal Media Onderzoek (NMO) leiden. Ton Schoonderbeek heeft meer dan 35 jaar ervaring in nationale en internationale reclame en media. Patricia Sonius komt van Ster waar zij meer dan vier jaar Research & Development Manager was. Ton Schoonderbeek was tot voor kort Global Chief...
Actueel | 01 september 2022
01 september 2022

The Data Agency neemt Campaigns Unlimited over

Campaigns Unlimited, gespecialiseerd in big data en data management, is overgenomen door The Data Agency. Tot de opdrachtgevers van The Data Agency horen media, banken, verzekeraars, goede doelen, retailers en automerken. De groep heeft de ambitie door te groeien in de Benelux en Duitsland. Met de overname van Campaigns Unlimited verbreedt het bedrijf de dienstverlening...
Personalia | 25 augustus 2022
25 augustus 2022

Jaleesa Boasman Insights & Innovation-expert bij Beautiful Lives

Jaleesa Boasman is bij Beautiful Lives gestart als Insights & Innovation-expert. Ze gaat zich vooral bezighouden met het ontwerpen, faciliteren een uitwerken van human based designprojecten. Jaleesa werkt momenteel aan projecten voor ABN AMRO, Euronext en KLM. Ze woont in Amsterdam met een huisgenootje, houdt van sporten (boksen en fitness), lekker eten en (… fun fact…)...
Actueel | 09 augustus 2022
09 augustus 2022

MOA/Rockfeather Data Science Summer School 2022

Het voorspellen door middel van data science-technieken is volgens Gartner een van de snelstgroeiende domeinen in het totale data- en analytics werkveld. Maar hoe ga je hier als ambitieuze professional mee om? Hoe raak je bekend met alle termen en ontwikkel je de vaardigheden voor de praktijk? En dan zonder dat je een vierjarige opleiding...
Actueel | 14 juli 2022
14 juli 2022

Data & Marketing Association pleit voor continue scholing

De Engelse Data & Marketing Association (DMA) pleit voor een cultuurverandering in de marketing- en de creatieve industrie met als doel om meer werknemers via continu en gestructureerd leren betere digitale en data-vaardigheden bij te brengen en talent tot ontwikkeling te laten komen. De DMA is voorstander van zogenaamde 'micro-upskilling', waarbij werknemers op regelmatige basis...
Actueel | 12 juli 2022
12 juli 2022

Gebruiker profiteert van nieuwe regels voor digitale platforms

Het Europees Parlement stemde afgelopen week in met de Digital Markets Act (DMA), waarvan Nederland een van de aanjagers is. De DMA is vanaf 2023 van kracht. Ook de Digital Services Act (DSA) kreeg groen licht, en die gaat in 2024 in. Eind 2023 treedt bovendien de Data Governance Act (DGA) in werking. De DMA...

Ook de laatste bytes ontvangen?