Actueel | 01 september 2022
Ton Schoonderbeek en Patricia Sonius leiden Nationaal Media Onderzoek
Ton Schoonderbeek en Patricia Sonius (foto) gaan vanaf heden het crossmediale Nationaal Media Onderzoek (NMO) leiden. Ton Schoonderbeek heeft meer dan 35 jaar ervaring in nationale en internationale reclame en media. Patricia Sonius komt van Ster waar zij meer dan vier jaar Research & Development Manager was. Ton Schoonderbeek was tot voor kort Global Chief...
Actueel | 01 september 2022
The Data Agency neemt Campaigns Unlimited over
Campaigns Unlimited, gespecialiseerd in big data en data management, is overgenomen door The Data Agency. Tot de opdrachtgevers van The Data Agency horen media, banken, verzekeraars, goede doelen, retailers en automerken. De groep heeft de ambitie door te groeien in de Benelux en Duitsland. Met de overname van Campaigns Unlimited verbreedt het bedrijf de dienstverlening...
Personalia | 25 augustus 2022
Jaleesa Boasman Insights & Innovation-expert bij Beautiful Lives
Jaleesa Boasman is bij Beautiful Lives gestart als Insights & Innovation-expert. Ze gaat zich vooral bezighouden met het ontwerpen, faciliteren een uitwerken van human based designprojecten. Jaleesa werkt momenteel aan projecten voor ABN AMRO, Euronext en KLM. Ze woont in Amsterdam met een huisgenootje, houdt van sporten (boksen en fitness), lekker eten en (… fun fact…)...
Actueel | 09 augustus 2022
MOA/Rockfeather Data Science Summer School 2022
Het voorspellen door middel van data science-technieken is volgens Gartner een van de snelstgroeiende domeinen in het totale data- en analytics werkveld. Maar hoe ga je hier als ambitieuze professional mee om? Hoe raak je bekend met alle termen en ontwikkel je de vaardigheden voor de praktijk? En dan zonder dat je een vierjarige opleiding...
Actueel | 14 juli 2022
Data & Marketing Association pleit voor continue scholing
De Engelse Data & Marketing Association (DMA) pleit voor een cultuurverandering in de marketing- en de creatieve industrie met als doel om meer werknemers via continu en gestructureerd leren betere digitale en data-vaardigheden bij te brengen en talent tot ontwikkeling te laten komen. De DMA is voorstander van zogenaamde 'micro-upskilling', waarbij werknemers op regelmatige basis...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Actueel | 12 juli 2022
Gebruiker profiteert van nieuwe regels voor digitale platforms
Het Europees Parlement stemde afgelopen week in met de Digital Markets Act (DMA), waarvan Nederland een van de aanjagers is. De DMA is vanaf 2023 van kracht. Ook de Digital Services Act (DSA) kreeg groen licht, en die gaat in 2024 in. Eind 2023 treedt bovendien de Data Governance Act (DGA) in werking. De DMA...
Actueel | 12 juli 2022
Kantar en equitybedrijf kopen StepUp RGM
Kantar en private equity-firma SilverTree Equity hebben StepUp RGM, leverancier van revenue growth management-software en big data-oplossingen, overgenomen. Voorwaarden van de deal zijn niet bekendgemaakt. StepUp RGM, opgericht in 2010 telt meer dan 65 werknemers en heeft ook kantoren in New York en Miami. SetUp RGM biedt een scala aan diensten, variërend van het meten...
Personalia | 05 juli 2022
DVJ Insights breidt global consultancy team verder uit
DVJ Insights breidt het consultancy team verder uit met de aanstelling van Yvette Westerbaan als Client Consultant in Nederland en Tia Best als Client Consultant in het Verenigd Koninkrijk. Het tweetal is verantwoordelijk voor de verdere groei van DVJ Insights en het ondersteunen van huidige nationale en internationale klanten in hun groeidoelstellingen. Yvette Westerbaan Yvette...
Actueel | 28 juni 2022
Naamsbekendheid Fier speerpunt op MediaTestDag
MediaTest vierde afgelopen week haar 23ste verjaardag met de 5de MediaTestDag. Met het hele bedrijf werd binnen 24 uur belangeloos een volledig onderzoek uitgevoerd, en dat gebeurde voor Fier, expertise- en behandelcentrum voor geweld binnen een afhankelijkheidsrelatie. De centrale onderzoeksvraag van Fier was: ‘Hoe kunnen we ervoor zorgen dat we onze naamsbekendheid vergroten zodat we...
Actueel | 23 juni 2022
Onderzoek en inflatie (4): ‘Zolang het kan, zijn er geen structurele verhogingen voor onze klanten’
Daily Data Bytes sluit de vragenronde onder bureaus en bedrijven over de gevolgen van de inflatie af. Reden voor de vragenronde was dat inflatie nu deel uitmaakt van ons dagelijks leven en dat we merken het in de portemonnee. Dus waren we nieuwsgierig naar de consequenties voor onderzoek. In de laatste vragenronde beperkten we het...
Actueel | 31 mei 2022
Norstat launches TestingTime in the Netherlands
TestingTime, acquired by Norstat in 2021, extends the client offering to deliver a self-service platform to recruit test users and respondents for both qualitative and quantitative research. Norstat now deploys TestingTime to accelerate the digitization of the current recruitment business across the European footprint. TestingTime current markets is Switzerland, Germany, Austria, UK, and France. Norstat...
Onderzoek | 17 mei 2022
Binnen twee jaar alles in de cloud
Organisaties kunnen en willen niet meer om de cloud heen. Driekwart van de organisaties verwacht dan ook binnen twee jaar dat alles draait in de cloud. Dat blijkt uit de Ordina Digital Monitor, een onderzoek in samenwerking met Markteffect. De monitor brengt in kaart hoe het ervoor staat op IT-gebied in Nederland. Een aantal uitkomsten:...