Actueel | 09 juni 2022
09 juni 2022

Strategisch partnerschap Kantar Public & MARE

Op 1 juni zijn Kantar Public en MARE een strategisch partnerschap aangegaan, specifiek op het gebied van onderzoek binnen het publieke domein in Nederland. MARE is binnen dit partnerschap verantwoordelijk voor het kwalitatieve onderzoek en Kantar Public voor alle andere vormen van dataverzameling, variërend van innovatieve tot klassieke methoden. Door deze samenwerking kan MARE, volgens...
Advertentie | 09 juni 2022
09 juni 2022

Nieuws van het Haystack Innovatie Lab – real life-testen op social media

Snelheid en flexibiliteit zijn cruciaal in de hedendaagse business, er is immers een voortdurende vraag naar snellere ontwikkeling en innovatie. Vorig jaar introduceerde Haystack Consulting een nieuwe kijk op innovatie, Finish First genaamd. Een visie gestoeld op het agile & start-up gedachtegoed. Nu wil het bureaus het nieuwste project uit het Innovatie Lab voorstellen: real...
Actueel | 07 juni 2022
07 juni 2022

Leer Gen Z beter kennen tijdens ‘Are you ok zoomers?’

InSites Consulting organiseert op 14 juni a.s. een virtueel event rond Gen Z, een groep die goed is voor een derde van de totale wereldpopulatie? En het is een generatie die in het komende decennium een inkomen circa 33 miljard dollar gaat besteden. Het specifieke consumptiegedrag van Gen Z zal de komende jaren onze wereld...
Best practices | 07 juni 2022
07 juni 2022

Cialdini past niet in een inclusieve samenleving

Vaste medewerker Eveline van Zeeland buigt zich over de denkbeelden van Robert Cialdini. Is de kunst van beïnvloeding nog steeds een goede inspiratiebron of wordt het tijd dat de marketeer eens wat meer gaat werken aan betekenis en waarde-creatie, samen met de consument? Op nu.nl schrijven ondernemers over hun favoriete boeken in de rubriek ´gouden...
Onderzoek | 02 juni 2022
02 juni 2022

Slechts 51% marketeers definieert ‘Moment of Truth’

Voor ieder merk of product is er één moment dat beslissend is voor het wel of niet kopen van het product of de dienst. DVJ Insights merkt in de gesprekken die het jaarlijks voert met CMO’s en marketingdirecteuren hoe belangrijk dat moment is en hoeveel inspanning er nodig is om tijdens dit belangrijke moment effectief...
Onderzoek | 02 juni 2022
02 juni 2022

Consumenten dansen op de vulkaan

Hoewel het consumentenvertrouwen de afgelopen maand daalde tot het laagste niveau ooit, geven we weer steeds meer geld uit aan ervaringen die ons in de afgelopen twee jaar zijn ontzegd. Na jaren van beperkingen is er o.a. behoefte aan lekker uit eten gaan, culturele activiteiten en vakanties. En dat is terug te zien in de...
Onderzoek | 02 juni 2022
02 juni 2022

Ruim helft Zuid-Hollanders snakt naar meer natuur

Uit onderzoek van Delta, in opdracht van het Zuid-Hollands Landschap, blijkt dat 88% van de inwoners natuur in hun omgeving belangrijk vindt. Ruim de helft wil meer natuur in de provincie, bijvoorbeeld om te kunnen ontspannen en sporten, maar ook omdat ze zich zorgen maken over de biodiversiteit in de provincie. Zuid-Holland is de drukst...
Actueel | 31 mei 2022
31 mei 2022

‘Cro zou meer een mindset dan een tool moeten zijn’

Simone Neeling is cro-specialist en webanalist bij VodafoneZiggo en genomineerd voor MOAward Digital & Webanalist 2022. De andere twee genomineerden zijn Daan Bouwmeester (Swapfiets) en Dion Westerbos (a.s.r.). Interviews met hen publiceren we de komende weken. Wat doe je als cro-specialist en webanalist? ‘Ik focus me op het stuk dat begint met het winkelwagentje en...
Actueel | 31 mei 2022
31 mei 2022

Norstat launches TestingTime in the Netherlands

TestingTime, acquired by Norstat in 2021, extends the client offering to deliver a self-service platform to recruit test users and respondents for both qualitative and quantitative research. Norstat now deploys TestingTime to accelerate the digitization of the current recruitment business across the European footprint. TestingTime current markets is Switzerland, Germany, Austria, UK, and France. Norstat...
Actueel | 31 mei 2022
31 mei 2022

Openingsfeest MWM2

Donderdag 19 mei vond het langverwachte openingsfeest van MWM2 en zusterbedrijven Crowdtech, Hibou en InnerVoice plaats. Op 1 september vorig jaar verhuisden de bedrijven naar een pand in de Generaal Vetterstraat 82 in Amsterdam, maar het feest liet – om bekende redenen – op zich wachten. Naast medewerkers waren ook oud-medewerkers en relaties van de...
Onderzoek | 24 mei 2022
24 mei 2022

63% Nederlanders tuiniert om mentaal welzijn

Ruim 6 op de 10 Nederlanders gebruiken tuinieren om het hoofd leeg te maken. Toch ziet 42% van de mensen het werken in de tuin als een verplichting. Dat blijkt uit een enquête die DirectResearch heeft uitgevoerd in opdracht van tuincentrum Fonteyn. Uit het onderzoek blijkt dat veel mensen het leuk vinden om in de...
Personalia | 19 mei 2022
19 mei 2022

DVJ Insights breidt consultancyteam uit

DVJ Insights breidt het consultancyteam verder uit met de aanstelling van Ben van der Werf en Sonja van den Berg als Client Consultant. Vanuit het kantoor in Utrecht is het tweetal verantwoordelijk voor de verdere groei van het nationale en internationale klantportfolio en de ondersteuning van klanten in hun zakelijke groeidoelstellingen. Jori van de Spijker,...

Ook de laatste bytes ontvangen?