Onderzoek | 16 augustus 2022
16 augustus 2022

Nederland wil meer betalen voor duurzaam product

Uit onderzoek van DPG Media en Panel Inzicht blijkt dat 69% van de Nederlanders zorgen heeft over de toekomst van de wereld. Een goede reden om duurzamer te gaan leven. Zo wil 86% zijn of haar levensstijl aanpassen om bij te dragen aan een betere toekomst. Voor organisaties biedt dit kansen: 57% wil meer betalen...
Actueel | 09 augustus 2022
09 augustus 2022

Nieuw reizigersonderzoek Schiphol via WhatsApp

Er staan lange rijen op Schiphol, maar op de luchthaven gebeurt er nog meer. Deze zomer doen Beautiful Lives, Miles Research en Schiphol Customer Insights onderzoek naar de ervaring van reizigers. Overal op Schiphol worden QR-codes getoond waarmee reizigers ‘in the moment’ vragen via WhatsApp beantwoorden. Gaby Siera, managing partner van Beautiful Lives, zegt daarover:...
Best practices | 26 juli 2022
26 juli 2022

Hoe verbind je klantfeedback aan bedrijfsinkomsten?

Customer Experience (CX) is een belangrijke graadmeter voor het succes van een bedrijf. Veel CX-projecten beginnen met de vraag hoe je de NPS of CES in beweging krijgt. Een even belangrijke vraag is: hoe kun je bewijzen dat de financiële voordelen van CX de kosten overtreffen? Daarover ging een webinar van Underlined op 30 juni....
Actueel | 19 juli 2022
19 juli 2022

Nieuw huishoudpanel volgende stap Nationaal Media Onderzoek

Na een opbouw- en testfase van 18 maanden, uitgevoerd door Kantar, is een volgende stap gezet in het nieuwe Nationaal Media Onderzoek (NMO). In de anderhalf jaar tijd heeft onder andere de werving en installering van een geheel nieuw een representatief huishoudpanel plaatsgevonden. Het panel is uitgerust met de nieuwste technologie om alle tv- en...
Actueel | 19 juli 2022
19 juli 2022

Vaker op Instagram, maar langer op TikTok

TikTok claimt dat gebruikers gemiddeld 1,5 uur op de app zitten en dat is langer dan op Instagram. Maar Instagram wordt vaker door de gebruikers geopend (39%) dan TikTok (29%). Over TikTok gaat het verhaal dat het iets heeft ontwikkeld waardoor gebruikers niet kunnen stoppen met kijken. Onderzoek wijst uit dat daar wel iets in...
Onderzoek | 19 juli 2022
19 juli 2022

Populariteit podcasts blijft toenemen

Podcasts zijn en blijven onverminderd populair in Nederland. Inmiddels luistert bijna de helft van alle Nederlanders (18 jaar en ouder) wel eens naar een podcast (49%); dit komt neer op zo’n 6,9 miljoen Nederlanders. Niet alleen het aantal luisteraars stijgt, maar ook de intensiteit van luisteren is gestegen (vaker én langer). Dit blijkt uit de 7de...
Onderzoek | 19 juli 2022
19 juli 2022

Helft Nederlanders leest bewust magazines tijdens vakantie

Ruim 60% van de Nederlanders geeft tijdens vakanties nog altijd de voorkeur aan lezen van magazines en boeken op papier, in vergelijking met online en e-readers. Dat blijkt uit onderzoek van de Magazine Media Associatie (MMA), uitgevoerd door PanelWizard. Leesvoer op vakantie dient nog altijd ter ontspanning, want de helft leest magazines of boeken bewust...
Onderzoek | 14 juli 2022
14 juli 2022

Meerderheid denkt aan duurzamer leven… maar de animo daalt

Twee derde van de Nederlanders houdt de ontwikkelingen op het gebied van duurzaamheid nauwlettend in de gaten en bespreekt het thema ook regelmatig met vrienden (48%). In deze gesprekken worden vooral de zorgen over de toekomst van de wereld (69%) besproken en gaat men met elkaar in gesprek over hoe je duurzamer kunt leven. Een…

Onderzoek | 12 juli 2022
12 juli 2022

Inflatie raakt portemonnee, maar we maken ons nog geen zorgen

Nederlanders maken zich relatief weinig zorgen om de inflatie en de stijgende prijzen. Dat blijkt uit onderzoek van DVJ Insights in vijf Europese landen. Op de vraag in welke mate de huidige prijsinflatie het dagelijkse leven beïnvloedt, antwoordt 47% van de Nederlanders dat de situatie hun leven enigszins beïnvloedt. 19% zegt dat de situatie een grote...
Best practices | 12 juli 2022
12 juli 2022

Is aandacht voor je advertentie echt belangrijk?

Een van de grootste zorgen van marketeers is of mensen wel aandacht besteden aan de advertenties. De aandachtsspanne wordt steeds korter en mensen proberen ads soms gewoon helemaal te vermijden. In deze bijdrage legt Neurensics uit dat er goed nieuws is: een effectieve advertentie hoeft niet per se bovengemiddeld sterk de aandacht te trekken. Het...
Onderzoek | 12 juli 2022
12 juli 2022

81% Nederlanders vreest misleidende reviews

Vier op de vijf Nederlanders zijn bang voor onjuiste online reviews. Dit blijkt uit onderzoek van Trustoo, uitgevoerd door PanelWizard. Toch betekent dit niet dat Nederlanders online reviews niet meer op waarde schatten, want maar liefst 84% stopt weleens het aankoopproces op basis van een slechte review. Vooral hoogopgeleiden lijken gevoelig voor online reviews. Zo...
Actueel | 07 juli 2022
07 juli 2022

Consument heeft geen vertrouwen in voedselsysteem

Vertrouwen in het voedselsysteem is de basis voor duurzame en gezonde keuzes, maar dat vertrouwt ontbreekt bij Europese consumenten. Een bijdrage van Durk Bosma van het Future of Food Institute. Minder dan de helft van de Europeanen heeft vertrouwen in de integriteit van het voedselsysteem, zo blijkt uit een pan-Europese studie onder meer dan 20.000...

Ook de laatste bytes ontvangen?