Onderzoek | 08 september 2022
Social media 2022 – 10 insights
Op het GWI-platform schrijft medewerker Becky Boyle dat social media nog geen spoor van inzinking vertonen. Sterker nog, er duiken steeds nieuwe apps en kanalen op die aansluiten bij de behoeften en wensen van consumenten. Tien keer data die elke marketeer moet weten. Wat is het populairste socialmediaplatform? Facebook spant de kroon: 60% van de...
Actueel | 08 september 2022
MWM2 verzorgt presentaties, masterclasses en round tables op het MIE
MWM2 pakt ruim uit op het MIE van 20 en 21 september. Er zijn presentaties over jongerenonderzoek en een community voor agrarische ondernemers, in masterclasses gaat het over veranderingen binnen onderzoek en beheer van je panel, en er zijn round tables over PowerBI en WhatsApp-onderzoek. MWM2 draagt op beide dagen van het MIE fors bij...
Actueel | 08 september 2022
Trends bij Gen Z op het MIE
Ipsos en FrieslandCampina Ingredients verkennen samen de wereld van trends die door Gen Z wereldwijd worden omarmd. Ze komen erover vertellen op het MIE. Een vooruitblik. FrieslandCampina en Ipsos presenteren op het MIE trendonderzoek onder Gen Z. Dat gebeurt op 20 september om 12.10 uur in een bijdrage van Thom Bremer (Ipsos), Siri Ploemen (Ipsos)...
Actueel | 30 augustus 2022
Ongekende tijden voor merk, marketing en communicatie
Martin Kersbergen is penningmeester binnen het bestuur van SWOCC en sparringpartner bij &samhoud. Bij coöperatie DELA doet hij Corporate en Public Affairs. Hij schreef voor SWOCC een blog over de invloed van nieuwe informatie op de fundamenten van voorkeuren en gedragsintenties. Onlangs keek ik mee met een kwalitatief onderzoek waarbij keuzemotieven, voorkeuren en gedragsintenties van consumenten...
Onderzoek | 25 augustus 2022
Sympathie voor boerenprotesten daalt
Miles Research ging samen met partner Trendpanel op zoek naar de mening over de boerenprostesten in Nederland. Er vonden twee metingen plaats onder Nederlandse burgers, begin juli en begin augustus. Jongeren steunen inkrimping van de veestapel meer dan ouderen. Hinder door de boerenprotesten speelt een belangrijke rol in het oordeel. Wat opvalt in het onderzoek...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Onderzoek | 25 augustus 2022
Kwart Nederlanders vindt privacy belangrijker dan nationale veiligheid
Een kwart van de Nederlanders vindt de eigen privacy belangrijker dan de nationale veiligheid. Dit blijkt uit onderzoek van VPNdiensten, uitgevoerd door Panelwizard. Desondanks vindt twee derde van de respondenten het geen probleem dat inlichtingendiensten persoonlijke gegevens verzamelen als dit de nationale veiligheid ten goede komt. Vooral mannen hechten waarde aan de bescherming van hun...
Onderzoek | 23 augustus 2022
Jongeren omarmen social app BeReal
BeReal is misschien bij sommigen nog niet echt bekend, maar het nieuwe sociale netwerk is in de afgelopen vier maanden bijna een miljoen keer gedownload en is vooral onder jongeren populair. Deskundigen zien de app als anti-Instagram, en als ‘een maatschappelijke behoefte aan kleinschaligere en authentiekere sociale media‘. GfK deed onderzoek. Op BeReal vind je...
Actueel | 18 augustus 2022
Gen Z, en waarom ze niet meedoen aan onderzoek
Op Researchlive.com schrijft Sarah Askew van Researchbods over de vraag waarom Gen Z (16-24 jaar), goed voor vier van de tien consumenten wereldwijd, zo moeilijk is te bereiken met marktonderzoek. Tijd dus voor … onderzoek, met vijf insights als uitkomst. Gen Z is nu de grootste generatie op aarde en die vertegenwoordigt 40% van alle...
Onderzoek | 16 augustus 2022
Levensstijl niet nóg gezonder, wel nadruk op bezuinigen
Jaarlijks brengt Motivaction voedingsgewoontes in Nederland in kaart. De peiling van 2022 toont aan dat het streven naar een gezonder voedingspatroon afneemt nu de dreiging van COVID-19 voorlopig is afgewend. Tijd om onbekommerd te leven zou je zeggen, maar helaas gooit de daling van de koopkracht roet in dat eten. Zes op de tien consumenten...
Onderzoek | 16 augustus 2022
Nederland wil meer betalen voor duurzaam product
Uit onderzoek van DPG Media en Panel Inzicht blijkt dat 69% van de Nederlanders zorgen heeft over de toekomst van de wereld. Een goede reden om duurzamer te gaan leven. Zo wil 86% zijn of haar levensstijl aanpassen om bij te dragen aan een betere toekomst. Voor organisaties biedt dit kansen: 57% wil meer betalen...
Actueel | 09 augustus 2022
Nieuw reizigersonderzoek Schiphol via WhatsApp
Er staan lange rijen op Schiphol, maar op de luchthaven gebeurt er nog meer. Deze zomer doen Beautiful Lives, Miles Research en Schiphol Customer Insights onderzoek naar de ervaring van reizigers. Overal op Schiphol worden QR-codes getoond waarmee reizigers ‘in the moment’ vragen via WhatsApp beantwoorden. Gaby Siera, managing partner van Beautiful Lives, zegt daarover:...
Best practices | 26 juli 2022
Hoe verbind je klantfeedback aan bedrijfsinkomsten?
Customer Experience (CX) is een belangrijke graadmeter voor het succes van een bedrijf. Veel CX-projecten beginnen met de vraag hoe je de NPS of CES in beweging krijgt. Een even belangrijke vraag is: hoe kun je bewijzen dat de financiële voordelen van CX de kosten overtreffen? Daarover ging een webinar van Underlined op 30 juni....