Onderzoek | 25 augustus 2022
25 augustus 2022

Sympathie voor boerenprotesten daalt

Miles Research ging samen met partner Trendpanel op zoek naar de mening over de boerenprostesten in Nederland. Er vonden twee metingen plaats onder Nederlandse burgers, begin juli en begin augustus. Jongeren steunen inkrimping van de veestapel meer dan ouderen. Hinder door de boerenprotesten speelt een belangrijke rol in het oordeel. Wat opvalt in het onderzoek...
Onderzoek | 25 augustus 2022
25 augustus 2022

Kwart Nederlanders vindt privacy belangrijker dan nationale veiligheid

Een kwart van de Nederlanders vindt de eigen privacy belangrijker dan de nationale veiligheid. Dit blijkt uit onderzoek van VPNdiensten, uitgevoerd door Panelwizard. Desondanks vindt twee derde van de respondenten het geen probleem dat inlichtingendiensten persoonlijke gegevens verzamelen als dit de nationale veiligheid ten goede komt. Vooral mannen hechten waarde aan de bescherming van hun...
Onderzoek | 23 augustus 2022
23 augustus 2022

Jongeren omarmen social app BeReal

BeReal is misschien bij sommigen nog niet echt bekend, maar het nieuwe sociale netwerk is in de afgelopen vier maanden bijna een miljoen keer gedownload en is vooral onder jongeren populair. Deskundigen zien de app als anti-Instagram, en als ‘een maatschappelijke behoefte aan kleinschaligere en authentiekere sociale media‘. GfK deed onderzoek. Op BeReal vind je...
Actueel | 18 augustus 2022
18 augustus 2022

Gen Z, en waarom ze niet meedoen aan onderzoek

Op Researchlive.com schrijft Sarah Askew van Researchbods over de vraag waarom Gen Z (16-24 jaar), goed voor vier van de tien consumenten wereldwijd, zo moeilijk is te bereiken met marktonderzoek. Tijd dus voor … onderzoek, met vijf insights als uitkomst. Gen Z is nu de grootste generatie op aarde en die vertegenwoordigt 40% van alle...
Onderzoek | 16 augustus 2022
16 augustus 2022

Levensstijl niet nóg gezonder, wel nadruk op bezuinigen

Jaarlijks brengt Motivaction voedingsgewoontes in Nederland in kaart. De peiling van 2022 toont aan dat het streven naar een gezonder voedingspatroon afneemt nu de dreiging van COVID-19 voorlopig is afgewend. Tijd om onbekommerd te leven zou je zeggen, maar helaas gooit de daling van de koopkracht roet in dat eten. Zes op de tien consumenten...
Onderzoek | 16 augustus 2022
16 augustus 2022

Nederland wil meer betalen voor duurzaam product

Uit onderzoek van DPG Media en Panel Inzicht blijkt dat 69% van de Nederlanders zorgen heeft over de toekomst van de wereld. Een goede reden om duurzamer te gaan leven. Zo wil 86% zijn of haar levensstijl aanpassen om bij te dragen aan een betere toekomst. Voor organisaties biedt dit kansen: 57% wil meer betalen...
Actueel | 09 augustus 2022
09 augustus 2022

Nieuw reizigersonderzoek Schiphol via WhatsApp

Er staan lange rijen op Schiphol, maar op de luchthaven gebeurt er nog meer. Deze zomer doen Beautiful Lives, Miles Research en Schiphol Customer Insights onderzoek naar de ervaring van reizigers. Overal op Schiphol worden QR-codes getoond waarmee reizigers ‘in the moment’ vragen via WhatsApp beantwoorden. Gaby Siera, managing partner van Beautiful Lives, zegt daarover:...
Best practices | 26 juli 2022
26 juli 2022

Hoe verbind je klantfeedback aan bedrijfsinkomsten?

Customer Experience (CX) is een belangrijke graadmeter voor het succes van een bedrijf. Veel CX-projecten beginnen met de vraag hoe je de NPS of CES in beweging krijgt. Een even belangrijke vraag is: hoe kun je bewijzen dat de financiële voordelen van CX de kosten overtreffen? Daarover ging een webinar van Underlined op 30 juni....
Actueel | 19 juli 2022
19 juli 2022

Nieuw huishoudpanel volgende stap Nationaal Media Onderzoek

Na een opbouw- en testfase van 18 maanden, uitgevoerd door Kantar, is een volgende stap gezet in het nieuwe Nationaal Media Onderzoek (NMO). In de anderhalf jaar tijd heeft onder andere de werving en installering van een geheel nieuw een representatief huishoudpanel plaatsgevonden. Het panel is uitgerust met de nieuwste technologie om alle tv- en...
Actueel | 19 juli 2022
19 juli 2022

Vaker op Instagram, maar langer op TikTok

TikTok claimt dat gebruikers gemiddeld 1,5 uur op de app zitten en dat is langer dan op Instagram. Maar Instagram wordt vaker door de gebruikers geopend (39%) dan TikTok (29%). Over TikTok gaat het verhaal dat het iets heeft ontwikkeld waardoor gebruikers niet kunnen stoppen met kijken. Onderzoek wijst uit dat daar wel iets in...
Onderzoek | 19 juli 2022
19 juli 2022

Populariteit podcasts blijft toenemen

Podcasts zijn en blijven onverminderd populair in Nederland. Inmiddels luistert bijna de helft van alle Nederlanders (18 jaar en ouder) wel eens naar een podcast (49%); dit komt neer op zo’n 6,9 miljoen Nederlanders. Niet alleen het aantal luisteraars stijgt, maar ook de intensiteit van luisteren is gestegen (vaker én langer). Dit blijkt uit de 7de...
Onderzoek | 19 juli 2022
19 juli 2022

Helft Nederlanders leest bewust magazines tijdens vakantie

Ruim 60% van de Nederlanders geeft tijdens vakanties nog altijd de voorkeur aan lezen van magazines en boeken op papier, in vergelijking met online en e-readers. Dat blijkt uit onderzoek van de Magazine Media Associatie (MMA), uitgevoerd door PanelWizard. Leesvoer op vakantie dient nog altijd ter ontspanning, want de helft leest magazines of boeken bewust...

Ook de laatste bytes ontvangen?