Onderzoek | 29 oktober 2019
29 oktober 2019

Smart home abonnementen €500 miljoen waard

De potentiële omzet van smart home abonnementen bedraagt maar liefst €500 miljoen op jaarbasis. Bijna een kwart van Nederland is bereid om gemiddeld €29 per maand te betalen voor een dergelijke dienst. Dit blijkt uit de derde editie van de Smart Home Monitor, een onderzoek van Multiscope onder 4.700 Nederlanders.

Onderzoek | 28 oktober 2019
28 oktober 2019

MBO- en VMBO-scholieren steken minder tijd in hun huiswerk, maar hebben het vaker af

Ondanks dat 16- en 17-jarige MBO en VMBO scholieren minder tijd besteden aan hun huiswerk, geven meer scholieren aan altijd het huiswerk af te hebben dan 16- en 17-jarige scholieren op het HAVO, VWO, HBO en WO, zo blijkt uit onderzoek van Team Vier.

Onderzoek | 21 oktober 2019
21 oktober 2019

Drie op de tien 16- en 17-jarige scholieren drinken wekelijks alcohol

Sinds 2014 is het voor Nederlanders jonger dan 18 jaar niet meer toegestaan om alcohol te kopen. Desondanks drinken drie op de tien 16- en 17-jarige scholieren nog wekelijks alcohol, blijkt uit onderzoek van Team Vier in samenwerking met scholieren van het Christelijk Lyceum Zandvliet.

Onderzoek | 16 oktober 2019
16 oktober 2019

Wat is de houding van Millennials en Gen Z’ers in het debat omtrent de stikstofcrisis

MediaTest heeft een onderzoek uitgevoerd naar de houding van jongeren in het debat omtrent de stikstofcrisis. In totaal hebben ruim 350 jongeren van 16 tot 39 jaar hun mening gegeven over de diverse betrokken partijen bij de stikstofcrisis en de mogelijke oplossingen hiervoor.

Onderzoek | 18 september 2019
18 september 2019

Jongerenonderzoek onder GenZ en Millennials

Social media verliest aan populariteit onder jongeren, samenhangend is het bewustzijn omtrent hun privacy wel gestegen en blijkt het print magazine bestand tegen de digitalisering. Dit blijkt onder andere uit de nieuwste editie van het Jongerenonderzoek onder GenZ en Millennials. Het onderzoek werd uitgevoerd door  MediaTest en Wayne Parker Kent.

Onderzoek | 18 september 2019
18 september 2019

YEP’s sorteren beperkt voor op hun oude dag

Young Elderly Persons, mensen van 55 tot 75 jaar, in of vlak voor die derde levensfase, voelen zich over het algemeen behoorlijk tevreden met hun leven. Ze zijn doorgaans (nog) gezond, actief en leiden een sociaal leven.

Onderzoek | 15 augustus 2019
15 augustus 2019

Kwart van de Nederlanders maakt gebruik van de deeleconomie

Eén op de vier Nederlanders maakt weleens gebruik van gedeelde producten of diensten. Dat blijkt uit onderzoek van Team Vier. Airbnb wordt van alle gedeelde producten en diensten het meest gebruikt.

Onderzoek | 14 augustus 2019
14 augustus 2019

TV-Reclamemarkt naar €394 miljoen in eerste helft 2019

In de eerste helft van 2019 is de TV-reclamemarkt uitgekomen op € 394 miljoen. Hiermee is de markt gestegen met 0,5% in vergelijking met de eerste helft van 2018. De spotmarkt voor TV en online video is uitgekomen op € 354 miljoen, een groei van 1,2%.

Onderzoek | 13 augustus 2019
13 augustus 2019

Omvang en karakteristieken WsW in kaart gebracht

In opdracht van het ministerie van SZW voert Panteia de Wet sociale werkvoorziening(Wsw)-statistiek uit. Jaarlijks rapporteert Panteia over de omvang en de karakteristieken van de Wsw door middel van een rapportage.

Onderzoek | 18 juni 2019
18 juni 2019

Generatie Z world changers

In een drietal whitepapers neemt bureau YoungWorks Generatie Z, geboren tussen 2000 en 2015, onder de loep. Deel 1 gaat in op de invloed van digitalisering op Generatie Z. Generatie Z is de eerste generatie die geen wereld zonder internet kent.

Onderzoek | 18 juni 2019
18 juni 2019

Jonge Nederlanders bereid te overbieden op huis

Maar liefst 20 procent van de jonge Nederlanders is bereid te overbieden op een huis, ook al kunnen ze voor dat bedrag geen extra lening krijgen. Dit blijkt uit onderzoek van hypotheekadviseur Viisi, uitgevoerd door Panelwizard, onder 1.013 Nederlanders tussen de 22 en 35.

Onderzoek | 18 juni 2019
18 juni 2019

Consument kijkt meer video on demand

Nederlanders zijn in het afgelopen jaar meer video on demand gaan kijken. Het aandeel in kijkminuten van video on demand (27%) is nu voor het eerst ook groter dan het aandeel van lineaire tv (24%). Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 3.600 Nederlanders.

Ook de laatste bytes ontvangen?