Onderzoek | 23 augustus 2022
23 augustus 2022

Jongeren omarmen social app BeReal

BeReal is misschien bij sommigen nog niet echt bekend, maar het nieuwe sociale netwerk is in de afgelopen vier maanden bijna een miljoen keer gedownload en is vooral onder jongeren populair. Deskundigen zien de app als anti-Instagram, en als ‘een maatschappelijke behoefte aan kleinschaligere en authentiekere sociale media‘. GfK deed onderzoek. Op BeReal vind je...
Actueel | 18 augustus 2022
18 augustus 2022

Gen Z, en waarom ze niet meedoen aan onderzoek

Op Researchlive.com schrijft Sarah Askew van Researchbods over de vraag waarom Gen Z (16-24 jaar), goed voor vier van de tien consumenten wereldwijd, zo moeilijk is te bereiken met marktonderzoek. Tijd dus voor … onderzoek, met vijf insights als uitkomst. Gen Z is nu de grootste generatie op aarde en die vertegenwoordigt 40% van alle...
Actueel | 18 augustus 2022
18 augustus 2022

Programma MIE 20 en 21 september bekend!

MIE, Nederlands grootste Marketing Insights Event, bestaat 20 jaar en dat wordt uitgebreid gevierd met een omvangrijk programma rond data en insights op 20 en 21 september in de Jaarbeurs Utrecht. En wie nu snel een ticket bestelt, krijgt korting! Tijdens deze MIE-jubileumeditie kun je genieten van meer dan 70 kwalitatieve lezingen, workshops, silent seminars,...
Onderzoek | 18 augustus 2022
18 augustus 2022

Miles Research onderzoekt lange wachtlijsten GGZ

In de media is vaak te horen dat mensen die psychische ondersteuning zoeken vaak (te) lang moeten wachten op hulp. Uit cijfers blijkt dat 85.000 mensen op een wachtlijst staan. De Nederlandse Zorgautoriteit (NZA) wilde graag een beter beeld krijgen bij deze cijfers, vooral over hoeveel mensen vaker ingeschreven staan op een wachtlijst. Miles Research...
Onderzoek | 16 augustus 2022
16 augustus 2022

Levensstijl niet nóg gezonder, wel nadruk op bezuinigen

Jaarlijks brengt Motivaction voedingsgewoontes in Nederland in kaart. De peiling van 2022 toont aan dat het streven naar een gezonder voedingspatroon afneemt nu de dreiging van COVID-19 voorlopig is afgewend. Tijd om onbekommerd te leven zou je zeggen, maar helaas gooit de daling van de koopkracht roet in dat eten. Zes op de tien consumenten...
Onderzoek | 16 augustus 2022
16 augustus 2022

Ruim 2 op de 3 wil vierdaagse werkweek

Om een betere balans tussen werk en privé te creëren, is ruim 2 op de 3 Nederlanders (69,4%) voorstander van het invoeren van een vierdaagse werkweek. Behoud van het huidige salaris is wel een belangrijke voorwaarde (34,2%). Dit blijkt uit onderzoek van Europese HR- en payrolldienstverlener SD Worx, uitgevoerd door Multiscope. Een groot deel van...
Onderzoek | 16 augustus 2022
16 augustus 2022

Nederland wil meer betalen voor duurzaam product

Uit onderzoek van DPG Media en Panel Inzicht blijkt dat 69% van de Nederlanders zorgen heeft over de toekomst van de wereld. Een goede reden om duurzamer te gaan leven. Zo wil 86% zijn of haar levensstijl aanpassen om bij te dragen aan een betere toekomst. Voor organisaties biedt dit kansen: 57% wil meer betalen...
Actueel | 09 augustus 2022
09 augustus 2022

Europese researchbureaus verwachten hogere omzet

De European Research Foundation (Efamro) heeft de resultaten bekendgemaakt van de Moodindicator die in het tweede kwartaal van dit jaar is uitgevoerd. Het volledige rapport is te downloaden, maar we geven alvast de belangrijkste bevindingen. Over het algemeen is de sector positief over het komende jaar. The top line results are: Results are from 11...
Actueel | 09 augustus 2022
09 augustus 2022

Nieuw reizigersonderzoek Schiphol via WhatsApp

Er staan lange rijen op Schiphol, maar op de luchthaven gebeurt er nog meer. Deze zomer doen Beautiful Lives, Miles Research en Schiphol Customer Insights onderzoek naar de ervaring van reizigers. Overal op Schiphol worden QR-codes getoond waarmee reizigers ‘in the moment’ vragen via WhatsApp beantwoorden. Gaby Siera, managing partner van Beautiful Lives, zegt daarover:...
Best practices | 26 juli 2022
26 juli 2022

Hoe verbind je klantfeedback aan bedrijfsinkomsten?

Customer Experience (CX) is een belangrijke graadmeter voor het succes van een bedrijf. Veel CX-projecten beginnen met de vraag hoe je de NPS of CES in beweging krijgt. Een even belangrijke vraag is: hoe kun je bewijzen dat de financiële voordelen van CX de kosten overtreffen? Daarover ging een webinar van Underlined op 30 juni....
Actueel | 19 juli 2022
19 juli 2022

Nieuw huishoudpanel volgende stap Nationaal Media Onderzoek

Na een opbouw- en testfase van 18 maanden, uitgevoerd door Kantar, is een volgende stap gezet in het nieuwe Nationaal Media Onderzoek (NMO). In de anderhalf jaar tijd heeft onder andere de werving en installering van een geheel nieuw een representatief huishoudpanel plaatsgevonden. Het panel is uitgerust met de nieuwste technologie om alle tv- en...
Actueel | 19 juli 2022
19 juli 2022

Daily Data Bytes in de zomer

De komende weken verschijnt Daily Data Bytes één keer per week. Vanaf 16 augustus zijn we er weer twee keer per week. Wij wensen u een fijne vakantie!

Ook de laatste bytes ontvangen?