Best practices | 03 mei 2022
GreenBook’s top 5 marktonderzoekpodcasts
Podcast zijn er over elk onderwerp dat je maar kunt bedenken, maar podcasts over marktonderzoek…? Ze bestaan echt, het is een opkomend fenomeen. Het Amerikaanse kenniscentrum Greenbook vroeg zijn eigen medewerkers naar hun favorieten. We zetten er vijf op een rij. GreenBook recently launched its own The GreenBook Podcast. In no particular order, here are the...
Bureaus | 03 mei 2022
Kantar neemt Blackwood Seven over
Kantar bereikte onlangs een overname-akkoord met Blackwood Seven dat zich richt op het meten van marketinginspanningen en –optimalisatie. Blackwood Seven is gevestigd in Kopenhagen. Met deze stap wil Kantar zijn positie als marktleider in het meten van marketing-ROI versterken. Blackwood Seven, in 2013 opgericht, is een leverancier van oplossingen voor marketingeffectiviteit en planning. De organisatie biedt wereldwijd...
Onderzoek | 03 mei 2022
Weinig Nederlanders bereid te vechten voor het vaderland
Ruim twee derde van de Nederlanders is niet bereid te vechten voor het vaderland als Nederland betrokken raakt in een militair conflict. Dat is de uitkomst van een onderzoek van het nieuwe tv-programma Dit is de Kwestie, in samenwerking met Motivaction. Naar aanleiding van de huidige oorlog tussen Rusland en Oekraïne onderzocht het programma hoe...
Onderzoek | 03 mei 2022
‘Corona-anticipatiekracht’ van organisaties zorgt voor meer enthousiaste klanten
De invloed van covid op de klantbeleving in Nederland was in 2021 nog steeds aanzienlijk, maar minder groot dan in 2020. Ondanks leveringsproblemen, personeelstekorten en schaarste van grondstoffen, steeg het aantal enthousiaste klanten. Dat blijkt uit het NPS-benchmarkrapport ‘Customer experience in Nederland 2022’ van Integron. Net als voorgaande jaren toont het rapport verschillen per branche....
Onderzoek | 03 mei 2022
Meerderheid maakt zich zorgen om klimaat
Een ruime meerderheid (72%) van de Nederlanders maakt zich zorgen over klimaatverandering, blijkt uit onderzoek van I&O Research. Het percentage verschilt niet significant van de meting in november 2021 (72%). Een kwart (26%) zegt zich niet zoveel of helemaal geen zorgen te maken. Nog steeds zijn Nederlanders overwegend van mening dat het kabinet zich moet...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Actueel | 26 april 2022
Valt jouw vacature wel voldoende op?
Ewout Witte, oprichter en eigenaar van MI Match, zoekt voor marktonderzoekbureaus naar nieuwe medewerkers. In een krappe markt is dat een extra opgave. Hij heeft wat tips voor de bureaus om zich duidelijker te profileren. Veel marktonderzoeksbureaus waar wij voor werken, merken dat de arbeidsmarkt momenteel enorm krap is. Ze zoeken vaak naar kandidaten met...
Onderzoek | 26 april 2022
Krimpflatie en de stijgende prijsgevoeligheid onder consumenten
De situatie in Oekraïne, inflatie, hogere gasprijzen…het zijn allemaal redenen om steeds beter op de euro’s in onze portemonnee te letten. De Monitor Consumentengedrag van Validators en de VU laat zien dat de focus van de consument dan ook meer op prijs komt te liggen, en dat het merk steeds minder relevant lijkt. Een merk...
Onderzoek | 26 april 2022
Prijsbewuste winkels profiteren van inflatie
Van de tien retailers met de hoogste groeiverwachting voor de komende twee jaar, blinken er acht uit in hun prijsstelling. In deze tijd van extreem hoge inflatie heeft de prijsbewuste winkelier het beste toekomstperspectief. Mede dankzij de scherpe prijsstelling behoudt bol.com zijn koppositie. Parfumeriemerk Douglas is sinds afgelopen jaar het hardst gedaald. Dat blijkt uit...
Personalia | 26 april 2022
ESOMAR names Head of Public Affairs and Professional Standards
ESOMAR last week announced that Geraldine Proust has been hired as Head of Public Affairs and Professional Standards. In this position, Proust will be responsible for leading global advocacy efforts; managing industry relationships and strategic partnerships; and developing and enforcing global regulatory professional standards for the industry. Proust comes to ESOMAR from an 11-year tenure...
Actueel | 21 april 2022
MediaTestDag 2022: Gratis onderzoek binnen 24 uur!
Elk jaar organiseert MediaTest, onderzoeksbureau gespecialiseerd in media- en communicatieonderzoek, de MediaTestDag. Tijdens deze dag viert MediaTest haar verjaardag door binnen een dag een volledig onderzoek te doen naar een maatschappelijk relevant vraagstuk. Gratis en voor niks. In eerdere jaren vond er onderzoek plaats voor Stichting Jarige Job, Naturalis en het Fonds Gehandicaptensport. Wie de...
Actueel | 19 april 2022
Celebrating International Market Research Day (IMRD22)
Spearheaded by the Turkish Research Association TUAD and coordinated by ESOMAR, IMRD22 is a community festival in partnership with national, regional, and global associations around the world that promote the use of insights and analytics to help shape a better world at the service of people. From April 25th to May 6th, join the world's largest...
Actueel | 19 april 2022
Call for papers voor de Nederlandse Arbeidsmarktdag
Op donderdag 6 oktober 2022 vindt voor de zevende keer de Nederlandse Arbeidsmarkt Dag (NAD) plaats. Het centrale thema is ‘Werken in een duurzame economie’. Voor de aankomende ArbeidsmarktDag kunnen voorstellen voor een paper worden ingediend. De onderwerpen van papers en presentaties zijn breder dan het thema van de dag. Op de website van de NAD kunt...