Actueel | 21 april 2022
21 april 2022

MediaTestDag 2022: Gratis onderzoek binnen 24 uur!

Elk jaar organiseert MediaTest, onderzoeksbureau gespecialiseerd in media- en communicatieonderzoek, de MediaTestDag. Tijdens deze dag viert MediaTest haar verjaardag door binnen een dag een volledig onderzoek te doen naar een maatschappelijk relevant vraagstuk. Gratis en voor niks. In eerdere jaren vond er onderzoek plaats voor Stichting Jarige Job, Naturalis en het Fonds Gehandicaptensport. Wie de...
Actueel | 19 april 2022
19 april 2022

Celebrating International Market Research Day (IMRD22)

Spearheaded by the Turkish Research Association TUAD and coordinated by ESOMAR, IMRD22 is a community festival in partnership with national, regional, and global associations around the world that promote the use of insights and analytics to help shape a better world at the service of people. From April 25th to May 6th, join the world's largest...
Actueel | 19 april 2022
19 april 2022

Call for papers voor de Nederlandse Arbeidsmarktdag

Op donderdag 6 oktober 2022 vindt voor de zevende keer de Nederlandse Arbeidsmarkt Dag (NAD) plaats. Het centrale thema is ‘Werken in een duurzame economie’. Voor de aankomende ArbeidsmarktDag kunnen voorstellen voor een paper worden ingediend. De onderwerpen van papers en presentaties zijn breder dan het thema van de dag. Op de website van de NAD kunt...
Actueel | 14 april 2022
14 april 2022

NPSO lezingenmiddag over gender, etniciteit en gezinssamenstelling

Op 21 april a.s. organiseert het Nederland Platform voor Survey Onderzoek (NPSO) een online lezingenmiddag over het meten van sociodemografische kenmerken. Het programma duurt van 14.30 uur tot 16.45 uur. Leden en niet-leden kunnen gratis deelnemen. Het platform zegt in een toelichting dat aan de ene kant in onderzoek steeds meer gebruik wordt gemaakt registerdata,...
Onderzoek | 14 april 2022
14 april 2022

Meerderheid Nederlandse werknemers voelt zich veilig bij werkgever

Over het algemeen heerst er binnen Nederland een open en goede organisatiecultuur. De maatschappelijke onrust rondom gevallen van ongewenst en ongepast gedrag vertaalt zich niet naar lagere tevredenheidscijfers of meer gevoelens van onveiligheid bij werkend Nederland. Dat blijkt uit het jaarlijkse medewerkerbelevingsonderzoek van onderzoeks- en adviesbureau Integron. De meeste medewerkers voelen zich emotioneel veilig bij...
Onderzoek | 14 april 2022
14 april 2022

Fijne collega’s zorgen voor werkgeluk jongeren

Wie gelukkig wil zijn met de keuze voor een (bij)baan, kan maar beter fijne collega’s om zich heen hebben. Die dragen namelijk het meeste bij aan het werkgeluk van Nederlandse jongeren. Dat blijkt uit onderzoek van Domino’s Nederland, uitgevoerd door DVJ Insights. Highlights onderzoek: Fijne collega’s, helemaal jezelf kunnen zijn en salaris staan in de...
Actueel | 12 april 2022
12 april 2022

NLO stelt lancering nieuw luisteronderzoek uit

Het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) heeft in overleg met haar onderzoekspartners Ipsos en Kantar besloten de lancering van het nieuwe luisteronderzoek uit te stellen tot later dit jaar. Deze extra tijd stelt de onderzoeksbureaus in de gelegenheid om een volledig panel op te bouwen. Zodra de opbouw van het representatieve panel gereed is, wordt de...
Actueel | 12 april 2022
12 april 2022

SMART-congres op 21 april over ‘De kunst van impactvolle verandering’

Op 21 april vindt live het SMART-congres plaats, met als thema ‘De kunst van impactvolle verandering’. In de DDB van 5 april stelden we de eerste twee sprekers van het congres voor (Tom van Bommel van Unravel Research en Ronald Laan van Haystack Consulting). Nu is het de beurt aan de drie andere sprekers. Globrands...
Onderzoek | 12 april 2022
12 april 2022

Ouders vinden mediaopvoeding van kinderen tot 6 jaar niet urgent

Bij driekwart van de ouders staat mediaopvoeding op de laatste plaats – na gezonde voeding, voldoende bewegen, sociaal gedrag en hygiëne. Wel zien ze positieve effecten van media, zoals betere taalontwikkeling en rekenvaardigheid. Ook vinden ze media goed voor de creativiteit. Dit blijkt uit het Iene Miene Media-onderzoek dat eind maart werd gepresenteerd. Het onderzoek...
Onderzoek | 12 april 2022
12 april 2022

Kwart ondernemers: eigen bedrijf doet te weinig aan MVO

Ruim een kwart van de Nederlandse ondernemers vindt dat het eigen bedrijf onvoldoende doet aan maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). Dat blijkt uit onderzoek van Scaleup Impact, uitgevoerd door Panelwizard. Dit kan grote gevolgen hebben. Zo denkt 19% dat bedrijven zonder MVO-doelstellingen over vijf jaar niet meer bestaan. MVO dient meer dan alleen een maatschappelijk belang,...
Actueel | 07 april 2022
07 april 2022

Essensor, Mare en Unravel Research genomineerd voor Bureau van het jaar

Voor alle zes onderdelen van de MOAwards zijn de genomineerden vandaag bekendgemaakt. In de categorie Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar zijn genomineerd Essensor, MARE en Unravel Research. De winnaars worden bekendgemaakt op 23 juni. Hieronder alle genomineerden! Genomineerden Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar De drie bureaus die de eindronde...
Onderzoek | 07 april 2022
07 april 2022

Merken als steun en toeverlaat van Gen Alfa

Gen Alfa (vanaf 2010) heeft hoge verwachtingen van merken, volgens onderzoek van insight consultant Beano Brain. Die generatie heeft wel een vertrouwde voorkeur. De top 5 van merken wordt aangevoerd door YouTube, gevolgd door Netflix. Het team van Beano Brain praatte een jaar lang met Britse kinderen en tieners over hun voorkeuren en keek naar...

Ook de laatste bytes ontvangen?