Bureaus | 08 maart 2022
08 maart 2022

DVJ Insights genomineerd voor BVM Innovation Award 2022

DVJ Insights is genomineerd voor de BVM Innovation Award 2022. De case study in de sector persoonlijke verzorging ‘Nieuwe kansen voor merken door het gebruik van category entry points en het vergroten van het mentale marktaandeel’ behoort tot de top drie inzendingen. De Duitse marktonderzoeksprijs in de categorie Innovatie bekroont innovatieve en baanbrekende onderzoeksinstrumenten en...
Onderzoek | 08 maart 2022
08 maart 2022

Apple, Peloton en Spotify relevantste merken in de US

Meer keuze, betere toegang, meer controle - de relevantste merken van 2022 geven consumenten gepersonaliseerde ervaringen en zorgen voor een makkelijk en veilig contact. Dat blijkt uit de Prophet Brand Relevance Index die Amerikaanse merken rangschikt op basis van feedback van consumenten. De top 7 van relevantste merken in de US ziet er als volgt...
Onderzoek | 01 maart 2022
01 maart 2022

Het Rijk voor derde jaar op rij favoriete werkgever

Net als in 2019 en 2020 staat het Rijk bovenaan de lijst van favoriete werkgevers onder de Nederlanders, de Nationale Politie volgt op plek 2. Shell stijgt van 4 naar 3. En nieuw in de top 10 zijn de GGZ en Google. Dat blijkt uit het Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek van Intelligence Group. Het Rijk en de...
Onderzoek | 01 maart 2022
01 maart 2022

Nederlander bestelt minder bij betaald retourneren

Het merendeel van de Nederlanders bestelt minder wanneer zij retourkosten moeten betalen. Daarnaast stuurt 62% alleen producten terug wanneer deze helemaal niet aan de verwachting voldoen. 50-plussers vinden de optie om te kunnen retourneren minder belangrijk dan 18 tot 49-jarigen. Dit blijkt uit E-commerce Aftersales, een onderzoek van Multiscope. De kosten van het retourneren van...
Best practices | 24 februari 2022
24 februari 2022

Webinar over de veranderende rol van marktonderzoek

Op donderdag 3 maart organiseert Ipsos in samenwerking met de MOA het webinar ‘The Future of Insights’. Die toekomst is in handen van bedrijven die de klant centraal stellen en zo concurrentievoordeel opbouwen. Wetenschappelijke ontwikkelingen in data-, neuro- en gedragswetenschappen bieden bedrijven kansen om beter te anticiperen op de behoeften van consumenten, op groeigebieden, op...
Onderzoek | 24 februari 2022
24 februari 2022

TV-bestedingen e-commerce naar record

In samenwerking met onderzoeksbureau Nielsen maakte Screenforce een overzicht van de investeringen van e-commerce op TV. Daaruit blijkt dat corona ook in 2021 een aanjager is geweest. E-commerce-bedrijven hebben in 2021 in totaal bruto € 602 miljoen uitgegeven aan TV-reclame, een stijging van 16% in vergelijking met 2020. De vijf grootste e-commercebranches in bruto TV-bestedingen...
Onderzoek | 24 februari 2022
24 februari 2022

Ook digitaal bankieren kent een generatiekloof

De meeste ouderen vinden dat ze hun bankzaken digitaal prima voor elkaar krijgen. Kinderen en kleinkinderen denken dat digitaal bankieren voor de ouderen ingewikkeld is en dat ze liever niet om hulp vragen. Dat blijkt uit onderzoek van DirectResearch in opdracht van ABN AMRO. Nu steeds meer fysieke bankkantoren sluiten, wordt digitaal bankieren de norm....
Onderzoek | 22 februari 2022
22 februari 2022

Opmars internetwinkelen – binnensteden verliezen terrein

De opmars van internetwinkelen gaat onverminderd door en de grootste binnensteden verliezen terrein. Ook is te zien dat consumenten minder recreatief en meer doelgericht winkelen, dat winkels plaatsmaken voor horeca, ontspanning en woningen en dat de trend van lokaal kopen zich niet door lijkt te zetten. Dat blijkt uit het Koopstromenonderzoek 2021, uitgevoerd door I&O...
Actueel | 22 februari 2022
22 februari 2022

Werken in het marktonderzoek – de Marketing Research Society dook erin

De Engelse Marketing Research Society doet onderzoek in de sector naar het welbevinden van medewerkers, de moeite die het kost om mensen te vinden (en vast te houden) en vooral ook de zoektocht naar talent. De Marketing Research Society (MRS) publiceerde onlangs een eerste verkennend rapport om problemen rond rekrutering en personeelsbeleid in kaart te...
Onderzoek | 22 februari 2022
22 februari 2022

Meeste consumenten weten niet metaverse is

De meeste consumenten weten niet wat metaverse is, maar ze zijn wel geïnteresseerd om deel te nemen, volgens een enquête van GWI. Slechts 37% van de respondenten zei te weten wat de term 'metaverse' inhoudt. 33% kent het begrip wel maar weet niet waar ‘t voor staat en 30% kan zich er helemaal niets bij...
Onderzoek | 22 februari 2022
22 februari 2022

Jonge doelgroep wil goedkope e-bike

Van de jongeren tussen de 18 en 34 jaar sluit 71% niet uit dat ze ooit een e-bike kopen. De hogere prijzen zijn nog wel een drempel voor aanschaf. Dat blijkt uit de E-bike Merkmonitor van Kieskeurig.nl, uitgevoerd in samenwerking met DVJ Insights. Accucapaciteit en zitcomfort worden als heel belangrijk genoemd bij het kiezen van...
Onderzoek | 17 februari 2022
17 februari 2022

Merken moeten op een creatieve manier duurzaamheid stimuleren

Uit onderzoek van InSites Consulting blijkt dat consumenten in Europa vinden dat nieuwe spullen kopen niet duurzaam kan zijn, zelfs niet wanneer ze aangeprezen worden als groener alternatief. Milieubewuste Europeanen zijn er, volgens het onderzoek, trots op dat ze met hun creativiteit de levensduur van hun spullen kunnen maximaliseren. Bij deze ‘Extending Life’-trend sluit bijna...

Ook de laatste bytes ontvangen?