Interviews | 06 april 2021
06 april 2021

Michelle Gansle, Mars Wrigley: ‘Samenwerking is de nieuwe concurrentie’

Michelle Gansle, senior director consumer insights bij Mars Wrigley, vertelt in het komende webinar tijdens Road to MIE over het transformatieproces binnen haar organisatie. Maar we vroegen haar ook naar de wereldwijde opmars van inhouse-onderzoek en de toekomst van analytics. Met ruim twee decennia ervaring in marketing-insights, heeft Michelle Gansle de nodige trends zien komen...
Onderzoek | 21 april 2020
21 april 2020

Telefoongeneratie nog niet overtuigd van nut voice assistants: ‘De gedachte dat er altijd iets meeluistert…’

In februari 2020 publiceerden Team Vier en Smartvoices de eerste editie van de Nationale Voice Monitor, een kwantitatief onderzoek naar de bekendheid en het gebruik van Voice Assistants in Nederland. Tijdens het MIE werden deze resultaten gepresenteerd. De vraag die centraal stond: is de Voice Assistant een hype of een trend?

Onderzoek | 15 april 2020
15 april 2020

Onderzoek duiden in de context: verlies het umfeld niet te snel uit het oog

Dataplatform Dynata zoomt in op trends die invloed hebben op de meningen die mensen hebben en op de manier waarop onderzoekers hen bij onderzoek moeten betrekken. ‘Wees je bewust van de veranderende context’, is de boodschap van Stefan Boom – vice president sales EMEA van Dynata.

Actueel | 10 februari 2020
10 februari 2020

Focus op de toekomst tijdens MIE’20

De 18e editie van het MIE, het grootste Marketing Insights Event van Nederland, was wederom een groot succes. Steeds meer (digital) marketeers, data-analisten, researchers en andere insights-professionals weten de weg te vinden naar de Jaarbeurs/Kinepolis.

Interviews | 23 januari 2020
23 januari 2020

Hoe klinkt mijn sonic logo? Audio-branding in de lift

Dirk Soetens is research manager bij Var, de Belgische versie van onze STER. Tijdens het MIE 2020 kwam hij vertellen over het belang van audiobranding, een onderschat onderdeel van menige merkstrategie.

Interviews | 23 januari 2020
23 januari 2020

Elke dag verbindingen maken; het merk Chantal Janzen op het MIE

&C is het jonge 360° content- en lifestyle-merk van mediapersoonlijkheid Chantal Janzen. Aan het hoofd staat de ervaren topmarketeer Chantall Olthoff. Zij vertelt hoe het multimediale bedrijf moderne vrouwen bereikt, en hoe inzichten uit data de strategie helpen ontwikkelen.

Best practices | 20 januari 2020
20 januari 2020

Software voor data-integratie: nieuwe MOA-publicatie

De MOA publiceert een software-review van data-integratie-tools voor data-analytics, visualisatie en dashboarding. Het is een evaluatie van 13 softwareplatforms; een selectie van leveranciers die je vaak aantreft bij pitches rond insights- en marketinginformatiesystemen. En… Sjoerd Koornstra vertelde erover vertellen op het MIE 2019.

Interviews | 20 januari 2020
20 januari 2020

Data as a service bij Royal FloraHolland: digitale transformatie van bloemen en planten

Van het luidkeels afroepen van prijzen in een café naar een digitaal platform waar vraag en aanbod elkaar treffen en waar data de (handels)beslissingen ondersteunen. Het is niet langer nodig om de fysieke veilingvloer van Royal FloraHolland in Aalsmeer te betreden om de bloemen en planten ‘onder de klok’ te zien gaan. De digitale ‘vloer’ daarentegen is drukker dan ooit. Mede dankzij de inzet van Dirk Guijt (data scientist) en Reinoud de Jager (product owner Customer & Market Insights). Ze spraken op het MIE.

Actueel | 20 januari 2020
20 januari 2020

I amvincent: crowd control in het Van Gogh Museum

Jaarlijks telt het Van Gogh Museum (VGM) ruim 2,1 miljoen bezoekers. Per vierkante meter museumruimte zijn dat bijna vijf keer meer bezoekers dan het Louvre in Parijs. Zoveel belangstelling – en bovendien vanuit de gehele wereld – welk museum wil dat nou niet? Nou, het VGM zelf. Althans, het wil wel zoveel mogelijk mensen de mogelijkheid geven tot een bezoek, maar alleen als de bezoekersbeleving van het allerhoogste niveau blijft. Laurine van de Wiel, senior marketing adviseur VGM, moet hierin de balans vinden. 

Interviews | 21 november 2019
21 november 2019

Jeroen van der Boom komt naar het MIE: alles draait om data, ook in de muziek

Wie denkt aan Jeroen van der Boom, denkt aan muziek, Toppers, tv-shows en bomvolle, meezingende stadions. Minder bekend is dat hij samen met zijn partners het succesvolle conversiemarketingbureau Direct Business runt. En… hij sprak erover op het MIE 2020.

Interviews | 05 februari 2019
05 februari 2019

De Swapfiets is een tweewieler waarop je altijd kunt rekenen

Het straatbeeld van de grootste steden in Nederland wordt gedomineerd door een ongekende hoeveelheid fietsen. De fiets is immers het ideale vervoersmiddel in een stad. De staat van die tweewielers is evenwel veelal discutabel.

Actueel | 16 januari 2019
16 januari 2019

Segmentatie, zó 2018!?

Om te begrijpen hoe je relevantie voor je merk creëert en te bepalen welke associaties en benefits je in conceptontwikkeling en communicatie moet gebruiken om je merk beter bereikbaar te maken, kan de Censydiam benadering worden ingezet.

Ook de laatste bytes ontvangen?