Actueel | 26 mei 2021
26 mei 2021

NRC Media & DVJ Insights presenteren ‘Feitelijk betrouwbaar’

De coronapandemie zorgde voor een sterke behoefte aan betrouwbare informatie en kwaliteitsjournalistiek. Maar wat zorgt ervoor dat de mediaconsument een nieuwsmerk vertrouwt? En wat is de relatie tot advertising? Die vragen pakte NRC Media samen met DVJ Insights op. Het resultaat is het onderzoek ‘Feitelijk betrouwbaar’ dat wordt gepresenteerd op Road to MIE. Het onderzoek...
Actueel | 25 mei 2021
25 mei 2021

Discover M(I)E – Culture + Trends NL anno 2021. Welke zijn er wat kun je ermee?

2020 was het jaar van de veranderingen! Maar welke veranderingen in consumentengedrag zijn blijvend? En hoe kun je hier als merk snel en krachtig op inspelen? Tijdens deze roadtrip ontdek je de belangrijkste trends in Nederland. Van heel persoonlijk en dichtbij zoals ‘at home pleasure’ tot groot en disruptief zoals ‘disentangling taboos’. Hoe kun je...
Actueel | 24 mei 2021
24 mei 2021

Discover M(I)E: Wat je ZEGT of wat je BEDOELT?

Ontdek tijdens Road to MIE alles over de impact van VOICE op research. Onder de noemer ‘Phebi Presents’ laat Phebi je vanuit verschillende invalshoeken kennismaken met hun innovatieve Voice-oplossing. 27 mei 09.00 uur: Phebi Presents: Integrating emotion & voice data, crosstab & analysis libraries Phebi and Red Centre Software present how Phebi’s emotion and voiced...
Actueel | 24 mei 2021
24 mei 2021

Discover M(I)E – Hoe Coop het verschil maakt

Coop Supermarkten maakt graag het verschil richting klanten. Hoe zorgt Coop ervoor om ook in de toekomst het verschil te maken door de huidige doelgroep te behouden én nieuwe shoppertypen aan te spreken? Tijdens deze Road to MIE-sessie op 31 mei leer je hoe je door middel van op Mentality Shoppermodel gebaseerde persona’s inzicht krijgt...
Actueel | 23 mei 2021
23 mei 2021

Discover M(I)E – Help! My customers are not doing what I want

Organizations invest time and resources in order to motivate their customers. Many of these efforts do not lead to more sales, leads, engagement or other KPIs. ‘Do you know what your customer really wants?’ These failed efforts do, however, leave you frustrated. Why are your beautiful images, compelling USP’s and moving content not effective? Why...
Onderzoek | 19 mei 2021
19 mei 2021

VIA Nederland & DVJ Insights: ‘Marketing is a delicate balancing act’

De wereld verandert razendsnel en het marketingvakgebied moet daarin mee. Om de huidige stand van zaken en de toekomst van marketing in kaart te brengen, deden VIA Nederland & DVJ Insights uitgebreid onderzoek onder meer dan 250 senior professionals. Ze presenteren de resultaten op Road to MIE. Voor de vierde editie van het jaarlijkse CMO-onderzoek...
Actueel | 19 mei 2021
19 mei 2021

Beautiful Lives – waarom we beleggen

Minder pensioenopbouw, een lage spaarrente en je geld niet kunnen uitgeven in coronatijd – volop reden om te beleggen, toch? Maar tot nu toe lijkt beleggen niet iets voor het ‘grote publiek’. Hoe komt dat? In opdracht van DUFAS en Amundi deed Beautiful Lives uitgebreid onderzoek naar deze vraag. De uitkomsten van het onderzoek zijn...
Actueel | 17 mei 2021
17 mei 2021

Discover M(I)E – Qmusic radio: a consumer engagement success story

Betekenisvol zijn is altijd al doorslaggevend geweest voor de keuze van de consument voor een bepaald merk. En dat is in deze onzekere tijden alleen nog maar belangrijker geworden. Het geheim van Qmusic zit in de luisteraar altijd centraal stellen, in álles wat ze doen. En daar gaan ze ver in! Recentelijk dook het Q-team,...
Interviews | 11 mei 2021
11 mei 2021

CityTraffic brengt de drukte in kaart

De massale opkomst bij het Black Lives Matter-protest in Amsterdam, vorig jaar, was minder onverwacht geweest als CityTraffic was ingezet. Deze tool telt passanten voor zowel retail als overheden. Directeur/oprichter Bureau RMC, Huib Lubbers legt uit hoe dat werkt, en waarom het steeds belangrijker wordt. CityTraffic vloeide voort uit een persoonlijke vraag. Huib Lubbers, destijds...
Actueel | 10 mei 2021
10 mei 2021

Discover M(I)E – The Road to een zeer succesvolle Kinderpostzegelactie in corona-tijd

Normaal gesproken beginnen de persen voor de komende Kinderpostzegelactie ongeveer in april te draaien, zodat duizenden kinderen in september langs de deuren kunnen gaan. Afgelopen jaar zag de wereld er vlak voor april ineens heel anders uit, en was het nog maar de vraag of er kinderen in september langs de deuren konden gaan. Niemand...
Actueel | 10 mei 2021
10 mei 2021

Discover M(I)E – De reis van Simon Lévelt: Hoe onderzoek bijdraagt aan de groei van een sterk merk

Al bijna 200 jaar vormen koffie en thee de passie van speciaalzaak Simon Lévelt. Het familiebedrijf is trots op de rijke familiegeschiedenis die hen maakt tot wie ze zijn. De laatste jaren staan in het teken van ontwikkeling van positionering, marketing en strategie om de formule klaar te maken voor de toekomst. Zo leveren bijvoorbeeld...
Actueel | 03 mei 2021
03 mei 2021

Discover M(I)E – NS verbetert integraal customer én employee experience

Reizigerstevredenheid, medewerkerstevredenheid en gastvrijheid zijn belangrijke thema’s voor NS. Aan de hand van een speciaal programma, met focus op onder andere customer journeys en de inzet van Gidsende Principes, is de laatste jaren hard gewerkt aan het verhogen van de customer én employee experience. De resultaten zijn indrukwekkend: dankzij het programma is een flinke sprong...

Ook de laatste bytes ontvangen?