Best practices | 16 april 2019
16 april 2019

De big five van de beïnvloedingspsychologie: Kies voor mij, want ik ben goed

We leven in een maakbare samenleving waarin gedrag stuurbaar is. Maar hoe beïnvloed je gedrag eigenlijk en is dat wel wenselijk? Voor gedragsbeïnvloeding zijn er verschillende wegen naar Rome. De vijf belangrijkste routes komen hier aan bod.

Onderzoek | 13 maart 2019
13 maart 2019

Omzet Nederlandse e-commercemarkt toegenomen

De omzet van de Nederlandse e-commercemarkt is in 2018 weer toegenomen. Het afgelopen jaar hebben de Nederlandse consumenten online € 23,7 miljard uitgegeven aan producten en diensten, een geschatte groei van 10% ten opzichte van het jaar ervoor.*

Best practices | 22 november 2018
22 november 2018

Hoe Alpro en Haystack de uitzonderingen vangen: leren van creatieve consumenten

Dat de consument inventief is, was al bekend. Maar hoe ontdek je deze creativiteit? En vooral, hoe kun je er als bedrijf van leren en het vertalen naar bijvoorbeeld R&D, marketing en content-creatie? Dat is wat Alpro, producent van plantaardige alternatieven voor zuivelproducten, al geruime tijd doet.

Actueel | 22 augustus 2018
22 augustus 2018

Data als nieuwe basisingrediënten in de restaurantkeuken

Horecaondernemers toetsen hun inspanningen ook door data te analyseren van hun gasten. De offline en online verkregen gegevens zijn de voedingsbodem voor de samenstelling van de menukaart en de personeelsbezetting. Data worden gebruik voor het optimaliseren van de service en het maximaliseren van de winst.

Ook de laatste bytes ontvangen?