Onderzoek | 17 februari 2022
17 februari 2022

Merken moeten op een creatieve manier duurzaamheid stimuleren

Uit onderzoek van InSites Consulting blijkt dat consumenten in Europa vinden dat nieuwe spullen kopen niet duurzaam kan zijn, zelfs niet wanneer ze aangeprezen worden als groener alternatief. Milieubewuste Europeanen zijn er, volgens het onderzoek, trots op dat ze met hun creativiteit de levensduur van hun spullen kunnen maximaliseren. Bij deze ‘Extending Life’-trend sluit bijna...
Onderzoek | 15 februari 2022
15 februari 2022

Beleving Winterspelen China beïnvloed door covid en mensenrechten

De beleving van de Olympische Winterspelen in Beijing is bij Nederlanders beduidend minder aanwezig dan die van de Winterspelen in Zuid-Korea (2018) of Rusland (2014). Zowel de situatie rond de mensenrechten in gastland China als covid zijn daar debet aan. Dit blijkt uit onderzoek van Motivaction, uitgevoerd kort na het begin van de Winterspelen. Bijna...
Onderzoek | 08 februari 2022
08 februari 2022

Meer e-bikes voor woon-werkverkeer

Uit cijfers van de jaarlijkse GfK E-bike Monitor 2021 blijkt dat consumenten steeds vaker een e-bike kopen om naar het werk te fietsen. Recreatief gebruik is nog steeds het grootste segment. De stijging van verkoop voor woon-werkverkeer is deels te verklaren doordat in 2021 meer coronamaatregelen zijn versoepeld t.o.v. 2020. In 2021 gingen hierdoor weer...
Onderzoek | 03 februari 2022
03 februari 2022

Van de 17,5 miljoen Nederlanders zit 13,7 op sociale media!

Social media zijn niet meer weg te denken uit het medialandschap, en ze zijn ook steeds meer onderwerp van discussie. Maar welke platformen worden op dit moment het meest gebruikt? En met welke frequentie? Wat zijn trends in de stijgers en dalers? Newcom zocht het uit en doet verslag in het Nationale Social Media Onderzoek...
Onderzoek | 03 februari 2022
03 februari 2022

Effect coronavirus op mediagebruik hield aan in 2021

De grote digitale mediaconsumptie van 2020 – als gevolg van de pandemie – hield ook in 2021 aan. Vooral het gebruik van social media, (video)bellen, chatten en appen is toegenomen. Dat blijkt uit ‘Trends in Digitale Media’ van GfK. In 2021 communiceerde 90% van de Nederlanders wel eens via sociale media en 75% maakte gebruik...
Onderzoek | 01 februari 2022
01 februari 2022

Hootsuite – trends en vooruitzichten sociale media in 2022

Het Digital 2022-rapport van Hootsuite / We Are Social is uit, met daarin insights over een jaar waarin het gebruik van sociale media alleen maar toenam, verkoop via sociale media zich heeft genesteld en advertenties stuiten op weerstand. Het rapport signaleert ook trends en doet voorspellingen. Het hele – zeer uitgebreide - rapport is online...
Onderzoek | 01 februari 2022
01 februari 2022

Ruim driekwart Nederlanders wil geen gegevens delen met horeca

Hoewel het merendeel van de Nederlanders wel persoonlijke informatie wil delen voor een digitaal identiteitsbewijs is 79% niet bereid dat te doen voor toegang tot horecagelegenheden. Opvallend is dat een derde van de millennials en Gen Z wel bereid is om persoonlijke gegevens te ruilen voor toegang tot restaurants en bars. Dat blijkt het Digital...
Onderzoek | 01 februari 2022
01 februari 2022

Reclamespotjes verliezen de ‘fun’-factor

Welke reclames maken indruk en waarom? Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat bijna de helft van de Nederlanders reclame over het algemeen minder leuk vindt dan vijf jaar geleden. Twee op de vijf Nederlanders (39%) vinden ze even leuk en slechts 13% vindt ze wel leuker. Oorzaken voor de dalende ‘fun’-factor zijn slecht acteerwerk, schreeuwerige...
Onderzoek | 01 februari 2022
01 februari 2022

Alles online in 2021

De NOBO-cijfers over mediagebruik laten zien dat ons online gedrag sinds de pandemie sterk is veranderd. Er wordt intensiever geïnternet, online vergaderen brak door en webwinkels zagen hun omzet exploderen. Ook streamen we veel film en muziek en volgen we het online nieuws intensief. Het gezamenlijke bereik van de sites en apps van de deelnemende...
Best practices, Onderzoek | 27 januari 2022
27 januari 2022

Topic of the Year 2022 bekend: Customer Experience

Het Topic of the Year 2022 is bekendgemaakt. Het onderwerp is: Customer Experience Management in the Digital Age. Wetenschappers die hierin hun sporen hebben verdiend (of hard op weg zijn) kunnen worden genomineerd in de categorie Insights Scientist van het jaar, onderdeel van de MOAwards 2022. Customer Experience (CX) wordt gezien als de nieuwe graal...
Actueel, Onderzoek | 27 januari 2022
27 januari 2022

We zitten bijna 5 uur per dag op onze mobiel

Mobiel blijft dominant, want we zaten in 2021 een recordtotaal van 3,8 miljard uur op het scherm te turen en omgerekend per dag kwam dat uit op 4,8 uur. Dat blijkt uit State of Mobile van onderzoeksbureau App Annie. Naarmate consumenten de mobiele levensstijl meer en meer koesteren, zal mobiel uitgroeien tot het apparaat van...
Actueel, Bureaus, Onderzoek | 25 januari 2022
25 januari 2022

Kantar neemt Italiaanse AI-specialist MindIT over

Kantar neemt de in Italië gevestigde AI-specialist MindIT over, een spin-out van de Universiteit van Bologna en specialist in machine learning. Daarmee worden Kantar's Trade Optimisation SaaS-activiteiten verder uitgebouwd, waardoor de ontwikkeling van een end-to-end Revenue Growth Management (RGM)-platform wordt versneld. Cedric Guyot, Executive MD Trade Optimisation bij Kantar: 'We weten dat RGM een topprioriteit...

Ook de laatste bytes ontvangen?