Onderzoek | 11 juni 2019
11 juni 2019

Jongeren kijken meer televisie

De totale tijd besteed aan media is de afgelopen vijf jaar stabiel gebleven. Gemiddeld besteden Nederlanders nog steeds bijna 81⁄2 uur aan media. Het grootste deel van de mediatijd wordt besteed aan het kijken van video, 184 minuten per dag.

Onderzoek | 03 juni 2019
03 juni 2019

Veel kiezersbewegingen in laatste dagen voor de verkiezingen

Een nameting die I&O Research direct na verkiezingsdag heeft uitgevoerd toont dat de peiling niet onnauwkeurig was, maar dat er in de laatste dagen voor 23 mei nog veel veranderde in de kiezersvoorkeuren.

Onderzoek | 03 juni 2019
03 juni 2019

Helft Nederlanders is positief over eigen financiële situatie

Ongeveer de helft van de Nederlanders bestempelt hun financiële situatie als goed tot zeer goed. Dit blijkt uit de Monitor financieel gedrag van Wijzer in geldzaken, uitgevoerd door Motivaction.

Onderzoek | 29 mei 2019
29 mei 2019

Onderweg met kinderen in de auto

DirectResearch heeft in opdracht van Qontent Matters en Nationale Nederlanden een onderzoek gedaan naar het gedrag van ouders met jonge kinderen tijdens het autorijden. Waar sommige ouders een ritje met de kinderen als een leuke en positieve bezigheid zien, levert het andere ouders veel stress op.

Onderzoek | 28 mei 2019
28 mei 2019

Gemeenten Utrecht en Zoetermeer starten met De Tweede Mening!

Afgelopen week zijn de gemeente Utrecht en gemeente Zoetermeer, in samenwerking met Totta, gestart met de pilot van De Tweede Mening. De Tweede Mening is een online inwonerspanel waar besluiten uit het sociaal domein (WMO, Werk & Inkomen, jeugdzorg, etc.) worden voorgelegd aan inwoners van beide gemeenten.

Onderzoek | 27 mei 2019
27 mei 2019

Band met influencers en magazines versterkt koopgedrag

In opdracht van Sanoma en LINDA. deden Mindshare, Kantar en GroupM onderzoek naar de impact van magazinemerken en social influencers op vrouwen. Beïnvloedt een influencer zijn of haar volgers in dezelfde mate als een magazine zijn lezers?

Onderzoek | 23 mei 2019
23 mei 2019

Winnaars Integron klant- en medewerkerbeleving awards 2019 bekend

Voor het tiende jaar op rij heeft Integron de best presterende organisaties op het gebied van klant- en medewerkerbeleving onderscheiden tijdens de Beleving Awards. Op dinsdag 21 mei vielen in evenementenlocatie InnStyle in Maarssen in 15 categoriën evenzoveel organisaties in de prijzen.

Onderzoek | 23 mei 2019
23 mei 2019

Aantal Nederlanders dat koopt via smartphone in 4 jaar tijd verdriedubbeld

44% van de Nederlanders shopt met zijn of haar smartphone. Het mobiel winkelen is verdriedubbeld ten opzichte van 2015, toen was dit nog 14%. Deze cijfers komen uit recent onderzoek van Ruigrok NetPanel.

Onderzoek | 23 mei 2019
23 mei 2019

Onwetendheid mkb-werkgevers over zorgplicht medewerkers

Veel werkgevers zijn in het geval van schade bij een ongeval met medewerkers niet op de hoogte van hun wettelijke zorgplicht, blijkt uit onderzoek dat Ipsos uitvoerde in opdracht van Centraal Beheer onder mkb-ondernemers.

Onderzoek | 21 mei 2019
21 mei 2019

Huiseigenaren wachten met verduurzamen

43 Procent van de Nederlandse huiseigenaren is niet van plan om binnen nu en vijf jaar de woning te verduurzamen. Belangrijkste reden hiervoor is dat zij niet weten welke financiële regelingen zij vanuit de overheid kunnen verwachten.

Onderzoek | 21 mei 2019
21 mei 2019

Werknemers met beperking ervaren belemmeringen op de werkvloer

Dat blijkt uit onderzoek van Team Vier in opdracht van Microsoft Nederland uitgevoerd onder HR-managers en medewerkers van Nederlandse bedrijven.

Onderzoek | 21 mei 2019
21 mei 2019

Fusie tussen GroenLinks en PvdA kan sterke, brede partij opleveren

Bijna acht op de tien kiezers (78%) vinden dat er momenteel te veel politieke partijen meedoen aan de verkiezingen, waardoor er te veel versnippering is. Ruim vier op de tien kiezers (42%) vinden het goed dat ook kleine partijen in de Tweede Kamer kunnen komen.

Ook de laatste bytes ontvangen?