Best practices | 21 januari 2021
21 januari 2021

UTM tagging: de 15 spelregels

Tije Vlam van Traffic Builders krijgt regelmatig vragen van klanten die de resultaten van hun inspanningen op online kanalen inzichtelijk willen maken in Google Analytics. Hij schreef er een serie van drie artikelen over. Dit keer deel 2, over de 15 spelregels voor goede UTM tagging. Het opzetten van goede UTM tagging bestaat uit vier...
Onderzoek | 21 januari 2021
21 januari 2021

Jongeren vol goede voornemens het nieuwe jaar in

Meer sporten, gezonder leven, stoppen met roken; de start van het nieuwe jaar is altijd hét moment waarop mensen proberen hun slechte gewoontes achter zich te laten. Na uitgebreide kerstdiners en schalen vol oliebollen zijn vooral jongeren gemotiveerd om het nieuwe jaar goed te beginnen. Dat blijkt uit de Monitor Consumentengedrag van Validators. In de...
Personalia | 20 januari 2021
20 januari 2021

Marjolein Eigenfeld in managementteam MWM2

MWM2 heeft per 1 januari jl. Marjolein Eigenfeld (38) benoemd tot nieuw lid van het management. Zij wordt eindverantwoordelijk voor Community-, Kwalitatief- en UX-onderzoek. Na haar master sociologie ging zij werken bij Motivaction. Zij specialiseerde zich onder andere in het onderzoeken van doelgroepen die ‘moeilijk bereikbaar’ zijn. In 2017 maakte ze de overstap naar MWM2...
Actueel | 20 januari 2021
20 januari 2021

SWOCC-onderzoek brengt merk tot leven

Merken kunnen gezien worden als machines die doelgroepen bedienen, maar ook als menselijke zielen die onze liefde, vertrouwen en commitment waard zijn. Hoe zorgen we ervoor dat een merk zo menselijk mogelijk wordt ervaren? En wat levert vermenselijken op? SWOCC-publicatie 81 Merk als Mens beantwoordt deze vragen met behulp van het Human Brand Measures-model, waarmee...
Onderzoek | 20 januari 2021
20 januari 2021

Nederlanders positiever over uitwisselen gegevens

Uit de DDMA Privacy Monitor 2021, uitgevoerd door GFK, blijkt dat Nederlanders steeds positiever zijn over het uitwisselen van hun gegevens met organisaties. Wel hebben de meesten het idee dat ze weinig controle hebben over wat er met hun data gebeurt. Het aantal mensen dat sceptisch is over het gebruik van data door organisaties is...
Onderzoek | 19 januari 2021
19 januari 2021

Bijna een miljoen nieuwe .nl-domeinnamen in 2020

Het afgelopen jaar zijn er 995.000 nieuwe .nl-domeinnamen geregistreerd. Een stijging van 20% in vergelijking met 827.000 namen in 2019. Het totaal aantal .nl-domeinnamen kwam op 1 januari 2021 uit op 6,1 miljoen. Dat blijkt uit een analyse door SIDN, het bedrijf achter het nl-domein. Ook de adoptie van internetbeveiligingsstandaarden vertoonde het afgelopen jaar een...
Onderzoek | 19 januari 2021
19 januari 2021

Data rond 20 miljard waard

Data worden steeds belangrijker in de samenleving en in de economie, maar de waarde van data was tot nu toe niet terug te vinden in de statistieken. Het CBS deed in het afgelopen jaar onderzoek naar de vraag hoe die lacune opgevuld kan worden. Dat past binnen het CBS-project Adequaat Meten van de Economie (AME)...
Bureaus | 18 januari 2021
18 januari 2021

Bureaus in coronatijd (2) – ‘De menselijke kant van je onderneming laten zien’

Toen in het voorjaar van 2020 de crisis uitbrak vroegen we bureaudirecties hoe ze standhielden, wat er in hun werk veranderde en hoe ze de toekomst zagen. Dat waren soms niet al te vrolijke verhalen, maar je kon ook wel merken dat er geen tijd was om bij de pakken neer te zitten. Hup, de...
Actueel | 18 januari 2021
18 januari 2021

Marije van Asseldonk Digital Marketing Professional 2020

Marije van Asseldonk is uitgeroepen tot Digital Marketing Professional van het jaar 2020. De prijs is een initiatief van Beeckestijn Business School en CustomerTalk en heeft tot doel digitale marketing als vakgebied verder te ontwikkelen en te professionaliseren. Marije van Asseldonk is werkzaam als digital specialist bij DPG Media, de uitgever van o.a. de Volkskrant,...
Actueel | 18 januari 2021
18 januari 2021

PIM Trend Fest 2021

Dit jaar verschijnt de 16de editie van het PIM Trendrapport. Namens PIM schreven collega’s Niels Hansen (LUNAR Institute), Miriam Teoh-Wijers en Matt van der Poel (beiden Fresh Forward) over ‘de vermenselijking van merken’. De wereld laat een ander beeld zien: minder open, minder avontuurlijk, minder vrij en minder vrijblijvend. Maar met juist meer vraag naar...
Onderzoek | 13 januari 2021
13 januari 2021

Veilig thuis werken geen regel

Slechts de helft van de Nederlandse bedrijven geeft zijn medewerkers richtlijnen om veilig thuis te werken. Dit blijkt uit een onderzoek van G DATA, opgezet door Multiscope. Het opstellen van een beleid met richtlijnen is erg belangrijk om medewerkers veilig te laten thuiswerken. Op deze manier weten ze hoe ze thuis veilig om kunnen gaan...
Onderzoek | 13 januari 2021
13 januari 2021

Vertrouwen consumenten in banken licht stijgend

Het vertrouwen in de bankensector en de eigen bank is het afgelopen jaar stabiel gebleven, waarbij in de loop van het jaar sprake was van een lichte stijging. Dit blijkt uit de Vertrouwensmonitor Banken 2020, uitgevoerd door Ipsos. In het derde kwartaal was sprake van de hoogste meting van vertrouwen in banken sinds de eerste...

Ook de laatste bytes ontvangen?