Actueel | 23 september 2020
23 september 2020

UK zet fors in op data-analytics

Het Engelse Office for National Statistics (ONS) gaat meer dan 500 data-analisten trainen, nu de Engelse overheid een kwaliteitsslag wil maken op gebied van data. Het overheidsbeleid is erop gericht om de UK, via het ontwikkelen van vaardigheden en het ontsluiten van data, om te vormen tot een echte data-economie die wereldwijd toonaangevend is. ONS...
Actueel | 23 september 2020
23 september 2020

Koning-Keizer-Admiraal

Welkom bij deel 2 van Myth Busters, een blog waarin Kees van Duyn en Robert van Ossenbruggen de jubelverhalen over innovaties aan zich voorbij laten gaan, en een kritische blik werpen op datgene wat we met z’n allen voor zoete koek slikken. De beurt is deze keer aan Kees van Duyn die schrijft over het...
Interviews | 23 september 2020
23 september 2020

‘Eén visie, één verhaal’

Ze lijken zelden volkomen tevreden, hun werk lijkt nooit af. Een onderzoeksmethodiek kan een volgende keer vast beter, net als het intern delen van insights. Ze zijn permanent nieuwsgierig en staan altijd ‘aan’. Ook wanneer er intern geen concrete vraag opdoemt, initiëren ze zelf iets. Ze zijn open minded en dus experimenteren ze graag. We...
Actueel | 23 september 2020
23 september 2020

MOAWARDS 2020 – Meld je nu aan voor de livestream en moedig de genomineerden aan

Cabaret, muziek, spanning & sensatie, want wie winnen de MOAwards 2020? Je ontdekt het allemaal vrijdag 25 september van 16.00 – 16.45 uur. In alle opzichten een MOAwards-uitreiking, zoals deze nog nooit eerder is geweest! Mis het niet en meld je nu aan voor de gratis LIVESTREAM! We rekenen erop dat jullie thuis massaal meeklappen,...
Actueel | 22 september 2020
22 september 2020

Facebook nu ook via je bril

Brillenproducent EsillorLuxottica ontwikkelt samen met Facebook een slimme bril die volgend jaar onder het merk Ray-Ban op de markt komt. De slimme bril krijgt dus een modieus tintje maar wil vooral door middel van innovatieve technologie de dragers nog beter in contact houden met hun Facebook-vrienden. De naam, functies, prijs en andere details van de...
Onderzoek | 22 september 2020
22 september 2020

Digital Excellence Monitor 2020

In de 2020-editie van de dinsdag verschenen Digital Excellence Monitor van onderzoeksbureau WUA leveren ANWB, ING, bol.com, Coolblue, RACQ en SKY de beste digitale klantervaring op desktop en smartphone, in zes branches, in 10 landen. Ook Gaslicht, hollandsnieuwe en Greenchoice zijn CX-leiders. Voor de Digital Excellence Monitor werd de digitale klantervaring onderzocht in 86 customer...
Onderzoek | 22 september 2020
22 september 2020

Half miljoen privé-leaseauto’s in 2021

Ongeveer één op de vier consumenten die komend jaar een auto aanschaffen, gaat ‘m leasen (22%). Maar liefst de helft hiervan gaat gebruik maken van privé-lease. Dit blijkt uit de Smart Car Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 6.000 Nederlanders. Veruit het merendeel van de auto’s in Nederland is nog steeds in eigen...
Onderzoek | 22 september 2020
22 september 2020

De kracht van magazines en dagbladen

Een nieuw grootschalig onderzoek onder lezers van magazines en dagbladen levert actuele cijfers op over het gebruik en de beleving van deze mediumtypen. Het onderzoek werd in juni uitgevoerd door Panel Inzicht onder 1.000 lezers (25-70 jaar) van magazines en/of dagbladen. Vier van de vijf lezers beleven hun favoriete magazine als een ontspannen moment, soms...

Daily Data Bytes wordt gesteund door Kennispartners.

Onderzoek | 22 september 2020
22 september 2020

Consument vertrouwt geen robots

Nederlandse consumenten staan erg sceptisch tegenover het gebruik van robots in fysieke winkels. Een meerderheid (62%) wil er niet door geholpen worden, blijkt uit onderzoek van GfK in opdracht van ShoppingTomorrow, uitgevoerd in juli. Uit het onderzoek blijkt dat slechts 8% van de Nederlandse consumenten weleens contact heeft gehad met een robot in een winkel....
Interviews | 22 september 2020
22 september 2020

Genomineerden Digital & Webanalist 2020

‘De big data-hype lijkt voorbij’ Voor de vierde keer wordt de MOAward voor Digital & Webanalist van het jaar uitgereikt. Een relatief jonge prijs voor een vakgebied dat volop in beweging is. De genomineerden zijn Pieter Caesens (OPERON), Yannick Nierop (Storm Digital) en Erik Driessen (voorheen Greenhouse, sinds deze maand De Belastingdienst). Wij vroegen hen...
Onderzoek | 22 september 2020
22 september 2020

Non-respons – een internationale studie

In een van de eerste internationale trendanalyses naar non-respons beschreven De Leeuw en De Heer (in 2002) dat in de periode 1980-1997 landen verschilden in responspercentages en non-responstrends. In een nieuw artikel, afgelopen juli gepubliceerd in het Journal of Offical Statistics, presenteren Annemieke Luiten, Joop Hox en Edith de Leeuw trendgegevens over de periode 1998-2015,...
Actueel | 21 september 2020
21 september 2020

Reputatiemanagement: de spil van een toekomstbestendige zorgorganisatie?

Laat je in deze online sessie informeren en inspireren door enkele reputatie-professionals uit het veld! Edwin Bas, Steven Boekee en Roel Rutjens nemen je mee in hun visie, de resultaten van een benchmark studie en de praktijk: het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven. Programma Visie op het thema 'Reputatie en zorg' door Edwin Bas (Health Market...