Actueel | 10 maart 2020
10 maart 2020

Agile aanpak maakt werken leuker

Agile werken in multidisciplinaire teams maakt werken leuker enzorgt dat je klant beter bediend wordt. Het is een belangrijke conclusie uit het onderzoek van Mike Hoogveld naar het effect van agile werken op de dienstverlening voor klanten. Hij promoveerde onlangs aan Nyenrode Business Universiteit.

Actueel | 04 maart 2020
04 maart 2020

Boete voor tennisbond vanwege verkoop van persoonsgegevens

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) legt tennisbond KNLTB een boete op van 525.000 euro voor het verkopen van persoonsgegevens. De KNLTB heeft in 2018 onrechtmatig tegen betaling persoonsgegevens van een paar honderdduizend van zijn leden verstrekt aan twee sponsoren.

Actueel | 04 maart 2020
04 maart 2020

Google's zoekresultaten in een nieuw jasje

De zoekresultaten van Google zien er weer eens anders uit. En niet alleen dat, de afgelopen weken kwam Google ook met de nieuwe sectie ‘Populair’ in de zoekresultaten. Rolf de Rode, Netprofiler belicht in zijn blog deze wijzigingen en wat betekenen ze?’

Actueel | 25 februari 2020
25 februari 2020

Data driven marketing: how to avoid the dead-end roads

Data and metrics are more important than ever for commercial decision making. But some areas within the field decrease marketing effectiveness. According to Robert van Ossenbruggen ‘It’s time to rethink how data is going to help brands grow’.

Actueel | 25 februari 2020
25 februari 2020

Why 'research'​ leads marketers astray

Forrester just released a new report called How Customer Experience Drives Business Growth, 2019. In a nutshell, the study claims to be able to calculate the financial value of improving the CX index by one point based on survey data. This is, as Robert van Ossenbruggen, Consultant & trainer evidence based marketing, will argue below, sheer bollocks.

Actueel | 25 februari 2020
25 februari 2020

Check je A/B-testen op Sample Ratio Mismatch met de SRM checker

Tijdens het Digital Analytics Congres 2019 sprak Annemarie Klaassen in haar 10 tips om de validiteit van je A/B-testen te controleren al over SRM (Sample Ratio Mismatch). Controleer of je bezoekers wel evenredig worden verdeeld over variant A en B. Als dit ver uit een loopt is er iets aan de hand. Een valide test zul je dan niet draaien. Een veel voorkomend probleem waar we vaak niet bij stil staan en waardoor je A/B-test waardeloos wordt. Er is een oplossing.

Actueel | 25 februari 2020
25 februari 2020

Europese Commissie presenteert strategie voor data en Artificial Intelligence

De Europese Commissie heeft onlangs haar ideëen en acties over de digitale transformatie in Europa gepubliceerd. De Europese Commissie hoopt hiermee een strategie gevonden te hebben die voor heel Europa gaat werken.

Actueel | 25 februari 2020
25 februari 2020

Effectief communiceren

Op 8 september organiseert de MOA de MOAcademy “Effectief communiceren: Omgaan met lastige mensen en/of situaties” met Jildou Oostenbrug als workshopleider. 

Actueel | 10 februari 2020
10 februari 2020

Focus op de toekomst tijdens MIE’20

De 18e editie van het MIE, het grootste Marketing Insights Event van Nederland, was wederom een groot succes. Steeds meer (digital) marketeers, data-analisten, researchers en andere insights-professionals weten de weg te vinden naar de Jaarbeurs/Kinepolis.

Actueel | 10 februari 2020
10 februari 2020

MerkKracht event

Positieve impact maken, het wordt steeds belangrijker voor merken. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Wat inspireert een merk als Dopper om het toch te doen, wat maakt dat een bedrijf als Unilever verantwoordelijkheid neemt voor maatschappelijke kwesties? Je hoort het bij het MerkKracht event in de Amsterdome, Amsterdam.

Actueel | 23 januari 2020
23 januari 2020

De kracht van video: merkherkenning en boodschap-overdracht

Al decennialang weten we dat het gebruikmaken van video een enorm versterkend effect kan hebben op het resultaat van een campagne. We weten ook dat de kans dat je video gezien wordt – door de toenemende strijd om aandacht – al lang niet meer vanzelfsprekend is.

Actueel | 20 januari 2020
20 januari 2020

I amvincent: crowd control in het Van Gogh Museum

Jaarlijks telt het Van Gogh Museum (VGM) ruim 2,1 miljoen bezoekers. Per vierkante meter museumruimte zijn dat bijna vijf keer meer bezoekers dan het Louvre in Parijs. Zoveel belangstelling – en bovendien vanuit de gehele wereld – welk museum wil dat nou niet? Nou, het VGM zelf. Althans, het wil wel zoveel mogelijk mensen de mogelijkheid geven tot een bezoek, maar alleen als de bezoekersbeleving van het allerhoogste niveau blijft. Laurine van de Wiel, senior marketing adviseur VGM, moet hierin de balans vinden. 

Ook de laatste bytes ontvangen?