VBO en MOA bieden petitie aan over de rolverdeling CBS en marktpartijen
Verening voor Beleidsonderzoek en MOA hebben 3 december jl. een petitie angeboden aan de voorzitter mw. Diks en leden van de Vaste Kamercommissie voor Economische Zaken en Klimaat. Binnenkort voert deze commissie met het VSO overleg over de rolverdeling tussen het CBS en de marktpartijen.
Accepteer het en doe wat met je data
Hoe komt het toch dat veel bedrijven nog steeds met de basics bezig zijn? Het goed implementeren van tools, het verzamelen van de juiste data, datakwaliteit en afdelingen op één lijn krijgen qua tools en het gebruik ervan. Doen we nu eigenlijk wel wat met alle data die we verzamelen of blijven we maar verzamelen?
Acting on your analytics data in an increasingly cookieless world
WeiWei Liu-Schröder, Sr. Solutions Engineer at Google for GA 360, gaf tijdens het Digital Analytics Congres een van de keynotes waarin zij voorbeelden gaf hoe je ondanks alle veranderingen door bijvoorbeeld ITP nog steeds interessante acties met je data kunt verrichten en relevant kunt zijn.
Pas op met alle data die je kan verzamelen
We verzamelen veel data tegenwoordig. Dit wordt ons steeds makkelijker gemaakt met tools als Google Analytics en Google Tag Manager. Maar zorgen deze tools ook voor een goede kwaliteit aan data?
Hoeveel PE-punten heb jij al?
Registreer je PE-punten in ‘MijnMOA’ en word MOA Qualified Insights Professional! Met het MOA Permanente Educatie (PE) programma behaal je punten voor gevolgde opleidingen, trainingen, workshops en andere vormen van educatie/kennis overdracht. Wanneer deze binnen het vakgebied van Marketing Insights, Onderzoek en Analytics vallen, kun je de PE-punten hiervan laten registreren in jouw persoonlijke PE-overzicht “Mijn MOA”.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Hoe mature is jouw data- en insightsmanagement?
Steeds meer bedrijven houden zich bezig met insights. Data uit vele bronnen worden gecombineerd en in inzichtelijke adviezen aan de board vertaald. De status van het data- en insightsmanagement systeem binnen de organisatie is per bedrijf anders gestructureerd, kent andere accenten en toont zich in verschillende verschijningsvormen. In welke fase van professionalisering zit jouw organisatie en hoe verhoudt zich dat met andere vergelijkbare bedrijven?
De nieuwe App+Web properties is de toekomst voor Google Analytics
App en web data combineer je nu in 1 overview met de nieuwe App+Web properties in Google Analytics (nog in béta) maar het is niet zomaar een nieuwe, handige feature voor bedrijven die zowel een app als een website hebben.
Hoe richt je jouw analytics organisatie in?
Hoe zorg je nu voor draagvlak voor analytics? En wie maak je verantwoordelijk voor welke taak? Dennise Yeh ging uitgebreid in op de uitdagingen om een analytics organisatie in te richten. Gerard Rathenau vond het super interessant en persoonlijk het leukste onderwerp bij het Digital Analytics Congres 2019 en schreef er een samenvatting over.
10 tips om de validiteit van je A/B-testen te controleren
Annemarie Klaassen sprak tijdens het Digital Analytics Congres 2019 over een succesvoller CRO-programma. Ze gaf 10 praktische tips hoe je de validiteit van je A/B-testen kunt checken en waarborgen.
Hoe productontwikkeling je werk in digital analytics gaat versterken
Prolet Miteva, sr. productmanager analytics bij Autodesk, was één van de keynotes op het Digital Analytics Congres 2019. Ze sprak over een onderwerp dat haar al heel lang aan het hart ligt: het ‘ver-producten’ van analytics.
From AI to analytics
It’s not just your data, but what you do with it that counts. Savvy brands use data-driven insights to deliver personalised customer experiences that stand out from the competition. And, according to our latest research, most organisations consider data-centricity a top priority for 2020.
SMART op het Digital Analytic Congres, wat waren de key learnings?
Het SMART bestuur was dit jaar aanwezig bij alweer de vierde editie van het Digital Analytics Congres. Een bijzondere editie met alleen maar vrouwelijke sprekers met expertises op het gebied van analytics, data science, CRO, personaliseren en vele andere (digitale) vaardigheden.