Actueel | 07 april 2022
Essensor, Mare en Unravel Research genomineerd voor Bureau van het jaar
Voor alle zes onderdelen van de MOAwards zijn de genomineerden vandaag bekendgemaakt. In de categorie Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar zijn genomineerd Essensor, MARE en Unravel Research. De winnaars worden bekendgemaakt op 23 juni. Hieronder alle genomineerden! Genomineerden Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar De drie bureaus die de eindronde...
Actueel | 07 april 2022
33ste MARUG Conference op 26 april
Op 26 april a.s. vindt in Groningen, in Martini Plaza, de 33ste MARUG Conference plaats. Het thema is ‘The Power of Human Connection: Get Attention, by Giving attention’. De MARUG Marketing Conference is het grootste professionele studentenmarketingcongres van Nederland en wordt jaarlijks door vele marketeers bezocht. MOA-leden krijgen korting op toegangsprijs. We leven momenteel in...
Actueel | 07 april 2022
Kom eind juni naar de vijfde Data Week NL
Van 27 juni tot en met 2 juli vindt in ’s Hertogenbosch voor de vijfde keer op rij de Data Week NL plaats. Het wordt een week waarin iedereen kan zien en beleven wat data kunnen betekenen. Voor een sterke economie, werkgelegenheid en gelijke kansen voor iedereen. Bezoekers ervaren hoe data bijdragen aan slimme oplossingen...
Actueel | 05 april 2022
Nielsen toch verkocht
Een paar weken geleden verwierp Nielsen nog een overnamebod van 15 miljard dollar, nu is er een overeenkomst gesloten voor overname door een private equity-consortium onder leiding van Evergreen Coast Capital Corporation en Brookfield Business Partners. Het overnamebedrag is iets gestegen, tot ongeveer 16 miljard dollar. De raad van bestuur van Nielsen stemt unaniem in...
Actueel | 05 april 2022
SMART Congres over impactvolle verandering
Zoals vorige week aangekondigd, vindt op 21 april het SMART-congres plaats, met als thema ‘De kunst van impactvolle verandering’. Op het congres komen vijf sprekers. Twee worden vandaag voorgesteld. De andere drie komen in de editie van 12 april. De eerste spreker is Tom van Bommel van Unravel Research. Hij komt vertellen hoe je onbewust...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Actueel | 31 maart 2022
De wet van de kromme bocht
In de wedstrijd welk bedrijf het concept ´klantbeleving´ het beste begrepen heeft, strijden – volgens Eveline van Zeeland - twee bedrijven om de eerste plek. Het ene bedrijf verkoopt een wereld vol magie en het ander een wereld vol wonderen. Zoals al aan de slogans is te zien, zijn de overeenkomsten tussen beide bedrijven groter...
Actueel | 31 maart 2022
Nieuwe EDPB-guidelines over dark patterns
De European Data Protection Board (EDPB) heeft nieuwe guidelines vastgesteld over het herkennen en vermijden van dark patterns op sociale media. Ook heeft de EDPB guidelines opgesteld over de samenwerking tussen de Europese privacytoezichthouders. De ‘Guidelines on Dark patterns in social media platform interfaces: How to recognise and avoid them’ geven praktische aanbevelingen aan ontwerpers...
Actueel | 29 maart 2022
Meld je aan: 21 april SMART Congres
Terug van te lang weggeweest: het jaarlijkse SMART Congres voor startende (markt-) onderzoekers. In 2020 en 2021 kon het congres helaas niet doorgaan, maar dit jaar gebeurt het wel. Op donderdag 21 april is er een dagvullend programma dat iedereen prikkelt om zelf na te denken én aan de slag te gaan met de kunst...
Actueel | 22 maart 2022
Marketing mag best wat nobeler
Je hoort de leerkrachten op leeftijd soms verzuchten: ‘Vroeger was leraar zijn nog een nobel beroep’. Als je leraar was, dan wás je iemand. Datzelfde verlangen naar nobiliteit zouden marketeers ook best mogen hebben. Eveline van Zeeland schreef er een bijdrage over. Marketing is in de basis een heel eervol vak. Het draait om waarde...
Actueel | 17 maart 2022
Welk bedrijf wordt Data & Insights Company of the Year? Geef je favorieten snel door!
Naast de MOAwards, waar de nominaties binnenkort van bekend worden gemaakt, is er dit jaar een nieuwe prijs. Het is de MOAward voor Data & Insights Company of the Year. Voordrachten zijn nog welkom tot en met 1 april! De MOAward voor Data & Insights Company of the Year is speciaal bedoeld voor bedrijven en...
Actueel | 15 maart 2022
Kabinet zet in op privacy en bescherming persoonsgegevens
Het ministerie van Binnenlandse Zaken heeft in een brief aan de Kamer het beleid voor digitalisering toegelicht. Essentie is dat privacy en de bescherming van persoonsgegevens grondrechten zijn. Deze rechten staan onder druk in de steeds verder digitaliserende wereld, en het kabinet wil die rechten waarborgen. In de Kamerbrief zegt het ministerie dat het bereik...
Actueel | 08 maart 2022
EDPB-guidelines over gedragscodes voor doorgifte buiten EU nu definitief
De European Data Protection Board (EDPB) heeft de definitieve versie van guidelines over gedragscodes als doorgifte-instrument aangenomen. In de guidelines staan de voorwaarden om op basis van een gedragscode persoonsgegevens door te geven naar landen buiten de EU. De EDPB publiceerde in juli 2021 een eerdere versie van deze guidelines. Belanghebbende partijen kregen toen de...