Actueel | 27 september 2021
CBS schrapt indeling westers en niet-westers
Het CBS publiceert al tientallen jaren data over integratie en migratie. Migratie draagt veel bij aan de groei en de veranderende samenstelling van de bevolking. Ook vanuit het beleid en de wetenschap is er veel behoefte aan cijfers over deze thema’s. Maar het CBS schaft het onderscheid tussen westerse en niet-westerse achtergrond binnen afzienbare termijn...
Actueel | 23 september 2021
MIE’21 van start
Na anderhalf jaar thuis zitten kon de Jaarbeurs gisteren eindelijk haar deuren openen voor MIE’21! In de Jaarbeurs zie je de best beoordeelde lezingen van Road to MIE en kun je deelnemen aan 3 inspirerende masterclasses. De binnenkomst was enigszins onwennig, maar na de corona- & registratie-check kwam het goed op gang in onze bubbel....
Actueel | 22 september 2021
Slechtere concurrentiepositie door betere CX?
In de afgelopen jaren is de aandacht voor customer experience gigantisch gestegen. Hele business units zijn er voor de verbetering van CX – en customer journeys – ingericht. En dat is niet zo gek. Een positieve ervaring maakt dat klanten sneller terugkomen. Maar wat is de rol van het merk? Een bijdrage van Stefan Peters...
Actueel | 15 september 2021
Customer én employee experience integraal verbeteren? Dit kun je van NS leren!
Welke aanpak heeft NS gevolgd om in één beweging zowel de customer experience (CX) als de employee experience (EX) te verbeteren? En hoe hebben Gidsende Principes bijgedragen aan gedragsverandering bij medewerkers, zoals treinconducteurs? Op 22 en 23 september vertellen Pauline Bron van NS en Stephan van Slooten van Altuition het eerlijke verhaal. Iedereen met praktijkervaring...
Actueel | 13 september 2021
Wie heeft er nog zin en tijd in een survey van 20 minuten?
Op Best of MIE (22 en 23 september) spreken Jan Kienhuis (Epiphany RBC) en Annemieke Onderdelinden (FrieslandCampina) over Conversation Design, dat zij zien als oplossing om consumenten met plezier en grote betrokkenheid deel te laten nemen aan onderzoek. Geen kruisverhoor meer, maar een gesprek. Want de digitalisering van marktonderzoek maakt het mogelijk om op schaalbare...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Actueel | 08 september 2021
Tijd om feiten van fabels te onderscheiden
Welkom bij Myth Busters, de blog waarin Kees van Duyn en Robert van Ossenbruggen de jubelverhalen over innovaties aan zich voorbij laten gaan, en een kritische blik werpen op datgene wat we met z’n allen voor zoete koek slikken. Robert van Ossenbruggen buigt zich over vanzelfsprekende zaken die wat meer tegenwicht kunnen gebruiken. Tijd voor...
Actueel | 06 september 2021
Ga mee op onbewuste winkelsafari tijdens Best of MIE
Best of MIE op 22 en 23 september is het live-vervolg op de Road to MIE van mei en juni. Een kleiner MIE dan voorheen, maar wel met de allerbeste Road to MIE-sessies, zoals die van Tom van Bommel van Unravel Research, die je leert hoe je onbewuste hobbels in de customer journey wegneemt. Hij...
Actueel | 06 september 2021
Geef je merk regie over je CX strategie
Op Best of MIE vertellen Hubert van Wensen en Hans Middelhoek van The USP Company alles over CX, UX en journeys. Hoe geef je het merk regie over je CX? Voor Daily Data Bytes schreven ze er alvast een artikel over. Door in te zetten op CX, UX en journeys kon je je concurrent lang...
Actueel | 06 september 2021
Hoe verbind je jouw merk aan bitcoin?
In navolging van het succes van de Markteffect Bitcoin Monitor, die periodiek het consumentenvertrouwen in kaart brengt, neemt Bas de Vries van Markteffect je tijdens Best of MIE graag mee in de kracht van bitcoin als merk. Welke kansen en bedreigingen brengt dit met zich mee? Hoe kun je hier, los van een investering of...
Actueel | 02 september 2021
De trend vooruit
Op Best of MIE spreken Jeannette van der Rhee en Arjan Veninga van InSites Consulting over Culture + Trends in Nederland anno 2021. Welke trends zijn er en wat kun je ermee? Arjan Veninga schreef er alvast een bijdrage over. De afgelopen anderhalf jaar was op zijn minst gezegd anders. Maar als je het aan...
Actueel | 01 september 2021
Slim innoveren binnen het publieke domein
Tijdens een interactieve sessie op Best of MIE laten Sabine Croes van Perspective en Marit Groeneveld van het ministerie van Algemene Zaken zien hoe je met het Public design wiel samen met burgers en stakeholders kunt werken aan innovaties binnen de (Rijks)overheid. Renske Verweijen van Perspective schreef er een artikel over. Wat heeft informatie rondom...
Actueel | 01 september 2021
Boost je insights en optimaliseer je online CX
Quantilope en WUA vertellen je in hun sessies op Best of MIE hoe je actuele insights implementeert in je innovatieprocessen en hoe ABN AMRO online CX structureel optimaliseert in meerdere online finance klantreizen. Peter van Keulen (quantilope): The success of brands is insights-driven. In today’s competitive market, leading brands will be those who truly understand...