Onderzoek | 06 mei 2020
06 mei 2020

BrandZ Retail ranking shines light on most resilient global retail brands

The total value of the BrandZ Top 75 Global Retail Brands reaches $1.5 trillion as COVID-19 highlights the pivotal role of retail in the global economy. Even with the current coronavirus crisis, the value of the world’s top 75 retail brands has grown 12% to $1.5 trillion in the past year, according to the BrandZTM Top 75 Most Valuable Global Retail Brands Ranking 2020.

Onderzoek | 06 mei 2020
06 mei 2020

60% Nederlanders evenveel of meer buiten dan voor COVID-19

Ondanks de huidige ‘Corona-lockdown’, zijn mensen vaker buiten dan voor de crisis én nemen ze hun omgeving beter in zich op. Het buitenleven speelt zich daarbij dichterbij huis af dan voorheen. Die conclusies trokken Validators en buitenreclamespecialist Out Of Home Masters naar aanleiding van hun recente consumentenonderzoek.

Onderzoek | 04 mei 2020
04 mei 2020

Onderzoek naar het gevoel en de beleving rondom de Coronacrisis

Newcom heeft ruim 5.000 Nederlanders van zestien jaar en ouder gevraagd naar hun mening over de coronacrisis, de regels en hun gevoel. Hoe staat de Nederlander in de Coronacrisis?

Onderzoek | 29 april 2020
29 april 2020

Corona-inhakers in reclame worden niet altijd gewaardeerd door jongeren

Elke twee weken vraagt MediaTest aan de jongeren in haar online panel hoe zij tegen de coronacrisis aankijken. Sinds de vorige meting is er weer veel veranderd omtrent het coronavirus: hoe denken de jongeren hierover?

Onderzoek | 29 april 2020
29 april 2020

Inkomens millennials en GenZ dalen meest


Voor Generatie Z (18- tot en met 24-jarigen) en millennials (25- tot en met 34-jarigen) zijn de gevolgen van de corona-pandemie groter dan voor welke andere generatie ook. Zo blijkt uit de derde meting van Kantars COVID-19 Barometer.

Onderzoek | 28 april 2020
28 april 2020

Hoe gaan werkgevers om met thuiswerkende werknemers met kinderen?

Regioplan, DirectResearch en Adolfse OrganisatieAdvies onderzochten hoe werkgevers omgaan met het spanningsveld tussen de continuïteit van de bedrijfsactiviteiten en de druk op deze specifieke groep werknemers.

Onderzoek | 28 april 2020
28 april 2020

Koningsdag 2020

Afgelopen Koningsdag (27 april), dit jaar omgedoopt tot Woningsdag, publiceerde de NOS de resultaten van het jaarlijkse Ipsos opinieonderzoek, waarin Nederlanders gevraagd wordt naar hun mening over het koningshuis en de monarchie.

Onderzoek | 23 april 2020
23 april 2020

Nederlanders eten steeds minder vlees

Meer dan 5 miljoen Nederlanders eten geen of slechts af en toe vlees. Dit is 36% van heel Nederland. Deze groep is daarmee sinds 2016 gegroeid met 7 procentpunten. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Food Monitor van Multiscope onder 7.300 Nederlanders.

Onderzoek | 21 april 2020
21 april 2020

Leerkrachten trekken alles uit de kast om afstandsonderwijs voor hun leerlingen te organiseren

Leerkrachten voorzien grote problemen als het sluiten van de scholen lang gaat duren. Nagenoeg alle leerkrachten verzorgen afstandsonderwijs en zetten daarbij alle mogelijke middelen in.

Onderzoek | 21 april 2020
21 april 2020

Telefoongeneratie nog niet overtuigd van nut voice assistants: ‘De gedachte dat er altijd iets meeluistert…’

In februari 2020 publiceerden Team Vier en Smartvoices de eerste editie van de Nationale Voice Monitor, een kwantitatief onderzoek naar de bekendheid en het gebruik van Voice Assistants in Nederland. Tijdens het MIE werden deze resultaten gepresenteerd. De vraag die centraal stond: is de Voice Assistant een hype of een trend?

Onderzoek | 21 april 2020
21 april 2020

Beeldschermtijd van jonge kinderen toegenomen

Uit het Iene Miene Media-flitsonderzoek uitgevoerd door CHOICE Insights & Strategy blijkt dat jonge kinderen (0 t/m 6 jaar) gemiddeld 2,5 uur besteden aan beeldschermmedia sinds de coronacrisis, bijna een uur meer dan normaal.

Onderzoek | 20 april 2020
20 april 2020

Nederlanders missen cultuurbezoek

45% van de Nederlanders zegt cultuurbezoek te missen nu deze sector op slot zit vanwege de coronamaatregelen, blijkt uit onderzoek door DirectResearch.

Ook de laatste bytes ontvangen?