Telefoongeneratie nog niet overtuigd van nut voice assistants: ‘De gedachte dat er altijd iets meeluistert…’
In februari 2020 publiceerden Team Vier en Smartvoices de eerste editie van de Nationale Voice Monitor, een kwantitatief onderzoek naar de bekendheid en het gebruik van Voice Assistants in Nederland. Tijdens het MIE werden deze resultaten gepresenteerd. De vraag die centraal stond: is de Voice Assistant een hype of een trend?
Beeldschermtijd van jonge kinderen toegenomen
Uit het Iene Miene Media-flitsonderzoek uitgevoerd door CHOICE Insights & Strategy blijkt dat jonge kinderen (0 t/m 6 jaar) gemiddeld 2,5 uur besteden aan beeldschermmedia sinds de coronacrisis, bijna een uur meer dan normaal.
Nederlanders missen cultuurbezoek
45% van de Nederlanders zegt cultuurbezoek te missen nu deze sector op slot zit vanwege de coronamaatregelen, blijkt uit onderzoek door DirectResearch.
Thuiswerkplek groot risico voor vertrouwelijke data
Een groot deel (68%) van de Nederlanders die vaak achter een beeldscherm zit werkt inmiddels vanuit huis. Uit onderzoek van Multiscope blijkt dat een ruime meerderheid (67%) daarvan werkt met vertrouwelijke gegevens maar heeft vaak niet de juiste basis om deze data afdoende te beschermen.
Consument blijft ook nu goede doelen steunen
Dat blijkt uit een representatieve peiling van MarketResponse onder ruim vijfhonderd Nederlanders. De Nederlandse consument blijft ondanks de coronacrisis goede doelen op hetzelfde niveau als voorheen ondersteunen met donaties.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Onderzoek duiden in de context: verlies het umfeld niet te snel uit het oog
Dataplatform Dynata zoomt in op trends die invloed hebben op de meningen die mensen hebben en op de manier waarop onderzoekers hen bij onderzoek moeten betrekken. ‘Wees je bewust van de veranderende context’, is de boodschap van Stefan Boom – vice president sales EMEA van Dynata.
Bestedingen in het teken van voeding en hygiëne
Dit en meer blijkt uit de negende meting van de Corona Impact Monitor van Motivaction. Door de uitbraak van het coronavirus is gezelligheid in de supermarkt momenteel ver te zoeken. Online boodschappen doen is een relatief veilig alternatief. Toch keren veel online shoppers zodra het kan graag terug naar de fysieke winkel.
Juist nu moeten werkgevers goed voor hun mensen zorgen
Dat stelt Integron naar aanleiding van het jaarlijkse medewerkersbelevingsonderzoek. De impact van Covid-19 is in heel (werkend) Nederland groot.
Tevredenheid kabinet Rutte III toegenomen
Uit de I&O Zetelpeiling blijkt dat de Nederlandse kiezers massaal staan achter de aanpak van de corona-crisis door het kabinet Rutte. Zowel voor het ‘thuisblijfbeleid’ (de “intelligente lockdown” zoals het kabinet het noemde: 91% staat hier achter) als de maatregelen met betrekking tot de gezondheid van de Nederlanders (88%), als die met betrekking tot de Nederlandse economie (75%) bestaat massieve steun.
Nederlanders willen goed voorbereid en goed geïnformeerd zijn
Dat vinden de Nederlanders in deze tijden van de coronacrisis het allerbelangrijkst zo blijkt uit onderzoek van Kantar. 37% van de ondervraagden gaf aan dat deze stelling het best past bij hun huidige gemoedstoestand.
Coronacrisis: kans voor het klimaat?
Ondanks het coronavirus en de verregaande maatregelen om het virus tegen te gaan maken Nederlanders zich zelfs iets meer zorgen over het klimaat dan een maand geleden. Zes op de tien Nederlanders (62%) ervaren de coronacrisis als een moment van bewustwording.
Thuiswerkers nemen onvoldoende beveiligingsmaatregelen
Van alle Nederlanders die nu thuiswerken, neemt één op de zes niet de juiste beveiligingsmaatregelen. Niet ieder apparaat dat thuiswerkers zakelijk gebruiken beschikt bijvoorbeeld over een virusscanner of recente software-updates. Dit en meer blijkt uit een enquête van VPNGids.nl.