Onderzoek | 11 september 2019
11 september 2019

Helft van Nederland is (zeer) bezorgd over online privacy

Wachtwoorden van Facebookgebruikers die gelekt zijn en smartphones die meeluisteren… Schandalen rondom online privacy komen met regelmatig in het nieuws. 52% van de Nederlanders is (zeer) bezorgd over de online veiligheid van persoonlijke gegevens, blijkt uit het jaarlijkse What’s Happening Online onderzoek van Ruigrok NetPanel. 

Onderzoek | 11 september 2019
11 september 2019

Kwaliteit van leven Nederlanders hoog, maar neemt niet toe ondanks economische groei

Nederlanders geven hun leven een rapportcijfer 7,8. De welvaart blijft echter stabiel. De groeiende economie heeft daarop geen positief effect. Dat blijkt uit het rapport ‘De sociale staat van Nederland 2019’ van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP).

Onderzoek | 10 september 2019
10 september 2019

Benchmark employee journey experience van start

Nog geen derde van de medewerkers die net gestart is bij een organisatie, is promotor van hun nieuwe werkgever. 26% praat zelfs negatief tijdens de onboarding fase over zijn of haar nieuwe werkgever. Dit blijkt uit het eerste onderzoek naar de beleving van 4400 medewerkers in Nederland gedurende de employee journey, uitgevoerd door Integron.

Onderzoek | 10 september 2019
10 september 2019

Consumer actions to plastic waste

Kantar’s publication Who Cares, Who Does? is based on the results of a global survey covering 24 countries across Europe, Latam and Asia. Not only did they look at what people cared about, but also investigated what actions consumers are claiming to take and whether this is also true in their purchasing, through our direct link to their real shopping behaviour.

Onderzoek | 09 september 2019
09 september 2019

Nederlandse consument steeds bekender met Smart Home

Steeds meer Nederlanders, inmiddels 62%, zijn bekend met Smart Home. Dat is een verdubbeling sinds 2015. Dat blijkt uit de Smart Home Monitor 2019 van GfK in samenwerking met de Smart Home Society.

Onderzoek | 05 september 2019
05 september 2019

Schoenenwinkels verdwijnen langzamerhand uit straatbeeld

De schoenenwinkels in Nederland hebben het zwaar. De verkopen stagneren, het aantal vestigingen loopt jaarlijks terug en een steeds groter deel van de verkopen gaat via het internetkanaal. Dit blijkt uit een onderzoek van ABN AMRO en onderzoeksbureau Locatus.

Onderzoek | 03 september 2019
03 september 2019

Nederlandse omzet Spotify 350 miljoen

De omzet van Spotify in Nederland is inmiddels gegroeid naar 350 miljoen euro per jaar. Op dit moment heeft de muziekdienst bijna 3 miljoen betalende gebruikers, een stijging van 33% ten opzichte van 2017.

Onderzoek | 03 september 2019
03 september 2019

MWM2 doet onderzoek voor RADIO 538

MWM2 is onderzoekspartner geworden van de 538 Ochtendshow met Frank Dane. 538 nieuwslezer Henk Blok doet voor de rubriek Henks Peiling onderzoek naar actuele onderwerpen, in samenwerking met MWM2.

Onderzoek | 02 september 2019
02 september 2019

Opvoeden in tijden van sociale media: op zoek naar de balans

Kinderen en hun ouders in Nederland zijn over het algemeen goed te spreken over hoe ze met elkaar omgaan. Kinderen krijgen de mogelijkheden te doen wat kinderen horen te doen: naar school gaan, leren, contact met andere kinderen onderhouden, sporten en gamen. Daarbij doen ze veel online.

Onderzoek | 28 augustus 2019
28 augustus 2019

Kennis over klassieke muziek is beperkt

Het is droevig gesteld met de kennis van klassieke muziek in Nederland. Onderzoek van Haystack Research Consulting, in opdracht van Primephonic, toont aan dat 76% van onze landgenoten onze meest bekende musicus, violiste Janine Jansen, niet kent.

Onderzoek | 27 augustus 2019
27 augustus 2019

Hersenscans laten zien of een video ons boeit

Onderzoekers hebben gemeten hoe onze hersenen reageren op TV commercials. Het blijkt dat hersenen van verschillende mensen identiek reageren als ze boeiende video’s te zien krijgen, zo blijkt uit onderzoek door Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM).

Onderzoek | 22 augustus 2019
22 augustus 2019

Elektrisch koken populairder dan gas

In 2018 koos ruim 73% van de mensen een elektrische kookplaat. Slechts 27 procent van de respondenten koos er in 2018 voor om op gas te blijven koken. Dit blijkt uit de Gasmonitor 2019, een jaarlijks onderzoek van Natuur & Milieu, dat de verkoopcijfers van warmte-apparaten in kaart brengt.

Ook de laatste bytes ontvangen?