Actueel | 24 september 2018
24 september 2018

Expertise Center: een perfecte match

De MOA werkt aan het Expertise Center, een kennis- en adviesinstituut dat opdrachtgevers bijstaat in het veranderende onderzoekslandschap. Els Molenaar is er voor de MOA volop mee bezig en ze bezoekt in dit jaar diverse opdrachtgevers om het Center toe te lichten en de behoefte van organisaties te peilen. In elk nummer van Clou doet ze daar verslag van.

Interviews | 19 september 2018
19 september 2018

Digital Analytics Congres: Peter O'Neill, LeapThree, ‘In elke organisatie hoort een data-analist'

Peter O’Neill helpt organisaties om meer uit hun data te halen. Op het Digital Analytics Congres vertelt hij wat er vaak nog fout gaat. Organisaties moeten volgens de Brit heel anders naar digital analytics gaan kijken en niet bang zijn om erin te investeren. 

Bureaus | 19 september 2018
19 september 2018

Het jaar van Clever°Franke

Gert Franke, mede-oprichter van Clever°Franke, vertelt over de uitbreiding van zijn bedrijf. Gert Franke zal op het Digital Analytics Congres, uitgebreid spreken over “The Art of Visualizing Data’.

Actueel | 12 september 2018
12 september 2018

Breaking down the barriers to the use of Digital Analytics

Peter O’Neill, co-founder of LeapThree, keynote at the Digital Analytics Congres, explains in his blog how to break down the barriers using Digital Analytics. 

Actueel | 22 augustus 2018
22 augustus 2018

Data als nieuwe basisingrediënten in de restaurantkeuken

Horecaondernemers toetsen hun inspanningen ook door data te analyseren van hun gasten. De offline en online verkregen gegevens zijn de voedingsbodem voor de samenstelling van de menukaart en de personeelsbezetting. Data worden gebruik voor het optimaliseren van de service en het maximaliseren van de winst.

Actueel | 18 juli 2018
18 juli 2018

Een digital analytics workflow creeëren met R in Google Cloud

Mark Edmondson, Data Insight Developer bij IIH Nordic is spreker tijdens het Digital Analytics Congres. In deze blog gaat hij dieper in op het gebruik van het googleAuthR framework in R. 

Interviews | 21 juni 2018
21 juni 2018

RTL vecht terug met data: het nieuwe TV-kijken

De digitalisering van de wereld verandert alles, ook de manier waarop we tv-kijken. Netflix YouTube, Amazon Prime; wie weet nog waar de kijker zit? Dit voorjaar kondigde RTL Nederland daarom aan miljoenen te gaan steken in technologie en data-analyse.

Interviews | 19 april 2018
19 april 2018

De inspirerende verhalen van Trendsactive

Waar creativiteit en data elkaar ontmoeten

Data en menselijke inzichten leven nog te vaak langs elkaar heen. TrendsActive koppelt ze aan elkaar en komt zo tot nieuwe inzichten. Het bureau brengt een genuanceerde boodschap in een wereld van buzzwoorden.

Actueel | 10 januari 2018
10 januari 2018

De status van CRO tools in Nederland

In mei 2017 publiceerden webanalisten.nl de resultaten van het onderzoek naar de status van CRO en A/B-testen in Nederland. Afgelopen december hebben ze een vervolgonderzoek uitgevoerd waar ze specifiek hebben gekeken naar de verschuiving in de voorkeuren voor A/B-test software en workflow tools en het gebruik hiervan. De resultaten van dit onderzoek lees je hier. 

Ook de laatste bytes ontvangen?