Actueel | 24 juni 2020
24 juni 2020

De nieuwe CMI-manager – Meer creativiteit, meer impact

Al jaren is er een aanzienlijke groei in de hoeveelheid data die we tot onze beschikking hebben. Maar met de groei neemt ook de ergernis onder marketeers toe over de moeilijkheid om met al die data echt iets nuttigs te doen. Tijd voor een nieuw tijdperk: het tijdperk van creativiteit. Dat vinden Durk Bosma, Patrick Bruin en Sjoerd Koornstra, die er een serie van drie artikelen over schreven. Dit is de eerste, de twee volgende kun je lezen vanaf begin september.

Actueel | 17 juni 2020
17 juni 2020

Een nieuw platform, met relevante berichten uit jouw vakgebied

Achter de schermen werkt de redactie hard aan een nieuw format. Een platform gebaseerd op het gedachtengoed van Clou en ClouToday, maar dan in een geheel nieuwe opzet. Met dit platform willen we je overal en altijd toegang geven tot het laatste nieuws op het gebied van datascience, analytics en insights. Een centrale plek met alle kennis en ontwikkelingen in ons vakgebied.

Actueel | 16 juni 2020
16 juni 2020

(Remote) Design Sprint 2.0

Weinig staat vast en niets is zeker, in een crisis als deze. Die onzekerheden vragen om versnelling op het gebied van innovatie. Om relevant te blijven moeten veel organisaties in rap tempo op zoek naar manieren om hun businessmodel aan te passen of te vernieuwen. Maar hoe doe je dat? De Design Sprint is een effectieve aanpak om de potentie van nieuwe (business)ideeën te valideren.

Actueel | 09 juni 2020
09 juni 2020

300 keer ClouToday maken gaat je niet in de koude kleren zitten

De hoogste tijd voor iets nieuws! Nog 10x zal ClouToday in je mailbox vallen, maar daarna is het echt tijd voor een volgende stap.

We voegen Clou en ClouToday samen, in een geheel nieuwe opzet, onder een nieuwe naam. Na ClouToday 310 zullen we dit nieuwe format aan je presenteren.

Actueel | 02 juni 2020
02 juni 2020

Ondertussen bij ons op de redactie

Het kantoor van de redactie ziet er momenteel nog behoorlijk verlaten uit. Maar schijn bedriegt! Vanaf onze thuiswerkplekken wordt er juist extra hard gewerkt. Niet alleen maken we de ‘normale’ ClouToday, zoals die iedere week weer in je mailbox valt, maar we werken ook aan een heel nieuw platform.

Bureaus | 27 mei 2020
27 mei 2020

MeMo² in de IAB Europe-spotlights met zes nominaties

De IAB Europe Research Awards maakte deze week bekend dat de Nederlandse specialist in crossmedia-meting en (merk)effectattributie MeMo² voor zes van de acht categorieën is genomineerd.

Onderzoek | 14 mei 2020
14 mei 2020

Merk-in-zicht met machine vision

Wereldwijd uploaden mensen dagelijks meer dan 100 miljoen foto’s naar Instagram. Daarin worden regelmatig, bewust of onbewust, ook merkproducten afgebeeld. Met de toenemende populariteit van visuele sociale media zoals TikTok en Instagram, zorgen mensen dus voor steeds meer visuele merkgerelateerde content. En dat draagt bij aan de merkbeleving. Belangrijk dus om hier zicht en grip op te krijgen.

Actueel | 11 mei 2020
11 mei 2020

Heb elkaar lief, zowel kwanti- als kwalitatief

Ben jij gespecialiseerd in kwantitatief gebruikersonderzoek? En twijfel je aan de waarde van kwalitatief gebruikersonderzoek? Of juist andersom? Dat is geen vreemde gedachte, aangezien het om twee tegenovergestelde manieren van denken en werken gaat. Daardoor is het soms lastig de waarde van elkaars werk in te zien.

Actueel | 07 mei 2020
07 mei 2020

Hoe realiseer je met content meer impact op je merk en conversie?

Return on Content toont de impact van contentmarketing, niet alleen voor conversie maar ook voor je merkimago en positie in de brand funnel.

 Om goed de impact van de content in de full funnel én de optimalisatiekansen te meten, gebruiken we een combinatie van onderzoeksmethoden en een framework voor contentmarketing.



Best practices | 23 april 2020
23 april 2020

De stuwende kracht van principes – Design thinking en de creatieve vrijheid

De eeuwige tweestrijd tussen vrijheid geven en begrenzen, je ziet het overal terug. Zeker ook in (markt)onderzoek. Enerzijds: hoe meer vrijheidsgraden, hoe groter de kans op verrassende uitkomsten. Anderzijds: hoe meer afbakening, hoe groter de kans op strakke, stevige resultaten.

Actueel | 21 april 2020
21 april 2020

Intelligence during economic downturn and the corona crisis

During times of difficult economic situations (like the crisis we have today), intelligence is exceptionally important and an intelligence professional must be very sharp and focused on doing the right things for the company, stated Joost Drieman, Intelligence competence expert and teamleader at the MOA, in his blog.

Onderzoek | 15 april 2020
15 april 2020

Onderzoek duiden in de context: verlies het umfeld niet te snel uit het oog

Dataplatform Dynata zoomt in op trends die invloed hebben op de meningen die mensen hebben en op de manier waarop onderzoekers hen bij onderzoek moeten betrekken. ‘Wees je bewust van de veranderende context’, is de boodschap van Stefan Boom – vice president sales EMEA van Dynata.

Ook de laatste bytes ontvangen?