Actueel | 15 oktober 2020
Data Insights Week – 26 t/m 30 oktober
Van 26 t/m 30 oktober 2020 vindt de Data Insights Week plaats, een week lang live en on-demand interactieve webinars van een breed scala aan data-experts. Zestig minuten lang krijg je toegang tot de laatste data-inzichten, informatie en ideeën op het gebied van big data en data science. De DA-Profgroep van de MOA biedt in...
Actueel | 15 oktober 2020
MOA om tafel met Kamercommissie EZK over Covid-19-wet
Donderdag 15 oktober sprak de MOA in bij de Vaste Kamercommissie voor Economische Zaken en Klimaat. De aanleiding is de Tijdelijke wet informatieverstrekking RIVM i.v.m. COVID-19. De MOA heeft de commissie erop gewezen dat verscheidene MOA-leden al sinds het voorjaar oplossingen proberen aan te dragen in Den Haag ter ondersteuning van het beleid inzake corona,...
Actueel | 06 oktober 2020
Digital Analytics meets Data Science
Afgelopen donderdag 1 oktober werd voor de vijfde keer dit jaar de Digital Analytics Talk gehouden, via MS Teams aangeboden door de MOA profgroep Digital Analytics. Zo’n 100 geïnteresseerden hadden zich ingeschreven. Leden van de MOA hebben altijd gratis toegang tot deze bijeenkomsten. De Talk van 1 oktober stond in het teken van ‘Digital Analytics...
Actueel | 30 september 2020
MOAwards 2020 – Winnaars met bravoure en ambitie
Grote winnaar bij de uitreiking van de MOAwards 2020 afgelopen vrijdag was Markteffect. Het Eindhovense bureau mag zich een jaar lang Marketing Research & Analytics Bureau van 2020 mag noemen. ‘Het is een lastig jaar, voor alle bureaus’, aldus een geëmotioneerde Edgar de Beule, oprichter en directeur van Markteffect. De dertiende uitreiking van de MOAwards...
Bureaus | 29 september 2020
Online Dialogue Best CRO Agency of the Year
Afgelopen maandag werden in Londen de Conversion Elite Awards uitgereikt. Online Dialogue won in de categorie CRO Agency of the Year 2020. Het bureau versloeg daarmee 12 andere genomineerden uit o.a. Engeland en Canada. Over de winnaar zei de jury: ‘Dit is een bedrijf dat de lat voortdurend hoger legt en daarmee vooroploopt in hun...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Actueel | 23 september 2020
UK zet fors in op data-analytics
Het Engelse Office for National Statistics (ONS) gaat meer dan 500 data-analisten trainen, nu de Engelse overheid een kwaliteitsslag wil maken op gebied van data. Het overheidsbeleid is erop gericht om de UK, via het ontwikkelen van vaardigheden en het ontsluiten van data, om te vormen tot een echte data-economie die wereldwijd toonaangevend is. ONS...
Interviews | 22 september 2020
Genomineerden Digital & Webanalist 2020
‘De big data-hype lijkt voorbij’ Voor de vierde keer wordt de MOAward voor Digital & Webanalist van het jaar uitgereikt. Een relatief jonge prijs voor een vakgebied dat volop in beweging is. De genomineerden zijn Pieter Caesens (OPERON), Yannick Nierop (Storm Digital) en Erik Driessen (voorheen Greenhouse, sinds deze maand De Belastingdienst). Wij vroegen hen...
Actueel | 21 september 2020
Digital analytics meets data-science – de nieuwe horizon van de Belastingdienst
Hans Timmermans neemt je mee in de visie en ontwikkelingen van de Belastingdienst. Daarbij gaat hij in op de data fundamenten van digital analytics en data-science, en artificial intelligence in het bijzonder. Een inspirerende talk over de vertaalslag van de Belastingdienst naar een succesvolle strategie, productontwikkeling en service naar de klant. Naast Hans Timmermans vertelt...
Actueel | 09 september 2020
CBS lanceert dashboard over welvaart
Niet eerder mat het CBS zo’n sterke krimp van de economie als die in het tweede kwartaal. En dat terwijl we tot half maart nog een lange periode van hoogconjunctuur beleefden. Welke impact heeft de crisis op de samenleving, en op onszelf? Aan het CBS is vanuit het coronaoverleg van de Sociaal Economische Raad gevraagd...
Bureaus | 03 september 2020
Op het snijpunt van digitaal en face-to-face
Bijdrage Kennispartner Margré Nijkamp en Sander Kluiters zijn in 2018 begonnen met het InnovatieLab bij Motivaction. Ze zijn daarmee continu op zoek naar nieuwe ontwikkelingen in kwalitatief marktonderzoek. Gebruik van laptop en smartphone tijdens onderzoek verbetert niet alleen de kwaliteit van de output maar draagt ook bij aan het fun-element en de betrokkenheid van...
Bureaus | 15 juli 2020
Underlined winnaar KPN API challenge 2020
Underlined is uitgeroepen tot winnaar van de KPN Customer Contact API challenge 2020! De Underlined Hub voor CX Analytics met daarin de API Suite wordt nu onderdeel van deze online marktplaats.
Actueel | 02 juli 2020
Het is komkommertijd, doe er je voordeel mee!
Tijdens de zomerperiode is het altijd rustig op de redacties qua nieuwsaanbod. Hét moment voor jou dus om je nieuwsberichten, blog of artikelen te laten plaatsen op onze website, socials of in onze nieuwsbrief. Bovendien plaatsen we je bericht natuurlijk ook op onze nieuwe platform, waar we op dit moment de laatste hand aan leggen.