Actueel | 22 maart 2021
Ajax investeert fors in big data
Ajax zet hoog in op het gebruik van data en heeft inmiddels acht fulltime medewerkers die voetbaldata inkopen en analyseren, meldt het FD. Naast deze medewerkers levert ook Acronis, hoofdsponsor van de Ajax-jeugd, een bijdrage in het gebruiken van voetbaldata. Het bedrijf stelt experts beschikbaar voor kunstmatige intelligentie. Ajax gebruikt data voor verschillende zaken. De...
Actueel | 15 maart 2021
Digital Talk: How to set up your conversational analytics
It appears that most organisations employing conversational platforms, like chatbots and voicebots, rarely use analytics. This is a missed opportunity since a well-designed and smart use of analytics can be crucial to improving the customer experience. How then, to set up your conversational analytics? Working with voice or chatbots, how do you make sense of...
Best practices | 03 maart 2021
De 5 contentcreatietrends van 2021
De manier waarop content tegenwoordig wordt geconsumeerd is drastisch veranderd. Als je jouw doelgroep op een effectieve manier wilt (blijven) bereiken, dan is het een must-do om je contentstrategie daarop aan te passen. Met vijf contentcreatietrends geef je je strategie weer een boost en laat je de concurrentie achter je. Een bijdrage van Whello. De...
Bureaus | 17 februari 2021
Prestatie campagnes op YouTube meetbaar via Project Moonshot van Kantar
Marketeers in de VS kunnen per direct de prestaties van YouTube-campagnes op alle apparaten en platforms beoordelen zonder het gebruik van pixels. Dit is mogelijk door de migratie naar Google's Ads Data Hub, als onderdeel van Kantars Project Moonshot. Er wordt momenteel getest in nog eens 15 markten over de hele wereld. Ook Nederland zal...
Actueel | 17 februari 2021
Digitaliseringsles voor politici
Acht brancheorganisaties uit de digitale sector gaan politici kennis bijbrengen over de werking van de digitale samenwerking en economie. Daartoe starten ze, samen met ECP en iPoort, de Digitale Binnenhof Academy. Politici krijgen kennis en achtergronden mee over onder andere cyberveiligheid, ontwikkelingen op het gebied van de cloud, dataverzameling en bescherming en ontwikkelingen op het...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Actueel | 09 februari 2021
MOA verzet zich tegen meldingsplicht voor openbare data in Amsterdam
De MOA heeft vragen over het voornemen van de Gemeente Amsterdam om een meldingsplicht in te stellen voor ‘Amsterdamse dataverzamelaars in de openbare ruimte’. De meldingsplicht zou moeten ingaan per 1 oktober 2021. Er wordt dan verwezen naar camera’s en sensoren. Al deze apparaten zouden moeten worden bijgehouden in een gemeentelijk sensorregister. De beoogde meldingsplicht...
Actueel | 08 februari 2021
Ontdek het complete aanbod in de MOA programmagids!
Ook in 2021 biedt de MOA je graag een gevarieerd aanbod met interessante trainingen. Om het makkelijk en overzichtelijk te maken is het volledige programma-aanbod voor je gebundeld in de Programmagids 2021. Download hem nu, bekijk op welk vlak jij je kennis verder wilt ontwikkelen en reserveer gelijk je plek! Bekijk hier de complete MOAcademy...
Actueel | 01 februari 2021
Brabant investeert 21,5 miljoen in data-economie
Brabant moet de plek worden waar big data en de nieuwste datatechnologieën in maatschappelijke sectoren hun plek vinden. Om dat te bereiken, trekken Gedeputeerde Staten daar tot en met 2023 € 21,5 miljoen voor uit. De uitvoering krijgt zijn beslag in de Uitvoeringsagenda Data-economie 2021-2023: Brabant maakt werk van data. De term data-economie betreft de...
Best practices | 27 januari 2021
UTM tagging (slot) – de beste taggingsheet
Tije Vlam van Traffic Builders krijgt regelmatig vragen van klanten die de resultaten van hun inspanningen op online kanalen inzichtelijk willen maken in Google Analytics. Hij schreef er een serie van drie artikelen over. Dit laatste deel gaat over de (gratis!) taggingsheet. Dit is ‘m dan! Nou ja, dit is een screenshot van de Google...
Best practices | 21 januari 2021
UTM tagging: de 15 spelregels
Tije Vlam van Traffic Builders krijgt regelmatig vragen van klanten die de resultaten van hun inspanningen op online kanalen inzichtelijk willen maken in Google Analytics. Hij schreef er een serie van drie artikelen over. Dit keer deel 2, over de 15 spelregels voor goede UTM tagging. Het opzetten van goede UTM tagging bestaat uit vier...
Best practices | 12 januari 2021
UTM tagging – inzicht in marketingcampagnes
Tije Vlam van Traffic Builders krijgt regelmatig vragen van klanten die de resultaten van hun inspanningen op online kanalen inzichtelijk willen maken in Google Analytics. En dat is heel begrijpelijk, want je kunt je inspanningen pas goed optimaliseren als je weet wat werkt en wat niet. Dé manier om de effecten van alle marketingkanalen te...
Actueel | 21 december 2020
Bureau van het jaar XL
‘Bureau van het jaar’, het is een titel die veel bureaus voeren als een trofee. Het is een bevestiging van hard werken, de kwaliteit hoog houden, een naam opbouwen in het vak en vooroplopen in ontwikkeling en groei. De prijs is nu al meer dan tien keer uitgereikt en die jaarlijkse traditie is zo sterk...