Best practices | 25 augustus 2022
Webinar – Wanneer is humor in reclame effectief?
Vanaf vandaag, 25 augustus, is de nieuwste 'Even Apeldoorn Bellen'-commercial te zien op tv. Zoals te verwachten, is dit er weer eentje met humor, zoals we kennen van Centraal Beheer. De keuze voor het concept van de commercial is gebaseerd op het fMRI-onderzoek van Neurensics dat alle reclame-concepten voor Centraal Beheer test. Niet iedere vorm...
Actueel | 23 augustus 2022
Aanscherping algoritme verandert zoekresultaat Google
Telecompaper meldt veranderingen in Google Search. Google zegt in een blog dat er aanpassingen komen in het algoritme zodat mensen betere informatie kunnen vinden. In de praktijk houdt dat in dat Google een selectie maakt van meer en minder relevante sites en content. En dat vertaalt zich in de positie van advertenties en de voorgestelde...
Actueel | 18 augustus 2022
Programma MIE 20 en 21 september bekend!
MIE, Nederlands grootste Marketing Insights Event, bestaat 20 jaar en dat wordt uitgebreid gevierd met een omvangrijk programma rond data en insights op 20 en 21 september in de Jaarbeurs Utrecht. En wie nu snel een ticket bestelt, krijgt korting! Tijdens deze MIE-jubileumeditie kun je genieten van meer dan 70 kwalitatieve lezingen, workshops, silent seminars,...
Best practices | 16 augustus 2022
The not-so dark art of semiotics
Op 21 september spreken Kees van Duyn en Rob Drent op het MIE over de Power of Semiotics voor marketing en merkstrategie. Engeland kent een autoriteit op het gebied van semiotiek, en dan vooral het commerciële gebruik daarvan: Chris Arning (foto). Reden voor Kees van Duyn om hem eens te vragen naar zijn visie en...
Actueel | 09 augustus 2022
Europese researchbureaus verwachten hogere omzet
De European Research Foundation (Efamro) heeft de resultaten bekendgemaakt van de Moodindicator die in het tweede kwartaal van dit jaar is uitgevoerd. Het volledige rapport is te downloaden, maar we geven alvast de belangrijkste bevindingen. Over het algemeen is de sector positief over het komende jaar. The top line results are: Results are from 11...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Actueel | 02 augustus 2022
Dr. Parves Khan named ESOMAR’s new Director General & CEO
ESOMAR announced the selection of Dr. Parves Khan as their new Director General & CEO as of 1 September 2022. Dr. Khan has over 25 years of experience of driving business growth and building teams in the insights industry, and is an award-winning researcher and leader. She brings expertise from both the client and agency...
Onderzoek | 02 augustus 2022
Steeds groter gebrek aan data- en analyticstalent
Bijna de helft (48%) van alle adverteerders en marketing- en en reclamebureaus denkt dat de sector te maken heeft met een crisis als nooit tevoren als het gaat om talent, vooral op het gebied van data en analytics. Dat blijkt uit onderzoek van de World Federation of Advertisers (WFA) en media-adviseur MediaSense. Belangrijkste resultaten van...
Actueel | 26 juli 2022
ESOMAR releases its annual ‘Global Top-50 Insights Companies’ ranking
ESOMAR last week released its annual Global Top-50 Insights Companies ranking. This compilation serves two purposes: to acknowledge the largest players moving the Insights Industry forward and to get a sense of the overall health of the profession in the world. It includes an expanded definition of the industry beyond its most established meaning, with...
Best practices | 26 juli 2022
Hoe verbind je klantfeedback aan bedrijfsinkomsten?
Customer Experience (CX) is een belangrijke graadmeter voor het succes van een bedrijf. Veel CX-projecten beginnen met de vraag hoe je de NPS of CES in beweging krijgt. Een even belangrijke vraag is: hoe kun je bewijzen dat de financiële voordelen van CX de kosten overtreffen? Daarover ging een webinar van Underlined op 30 juni....
Onderzoek | 26 juli 2022
Data belangrijker dan zakelijke relaties
Meer dan de helft (53%) van de CEO’s in Europa zegt dat data in de toekomst belangrijker zullen worden dan persoonlijke zakelijke relaties. Tweederde vindt dat er nauwkeurigere en vollediger data nodig zijn. Dat blijkt uit onderzoek van Dun & Bradstreet. De bevindingen zijn gepubliceerd in het Future of Data-rapport van Dun & Bradstreet dat...
Actueel | 19 juli 2022
Daily Data Bytes in de zomer
De komende weken verschijnt Daily Data Bytes één keer per week. Vanaf 16 augustus zijn we er weer twee keer per week. Wij wensen u een fijne vakantie!
Redactie | 07 juli 2022
Lotte Willemsen nieuwe directeur SWOCC
Per 1 september a.s. is Lotte Willemsen de nieuwe directeur van SWOCC. Zij volgt Guda van Noort op. Dr. Lotte Willemsen doet onderzoek op het gebied van communicatie en technologie en is derhalve geen onbekend gezicht voor SWOCC. Naast het schrijven van blogartikelen werkte ze mee aan diverse publicaties voor SWOCC, waaronder Merk als Mens...