Onderzoek | 21 april 2021
Net Promoter Score (NPS) in B2B licht gedaald
Dat customer experience steeds meer aandacht krijgt binnen veel organisaties in Nederland vertaalt zich nog niet direct naar een stijgende Net Promoter Score (NPS). Die bedroeg in 2020 +11, maar was in 2019 +12 en in 2018 zelfs +14. Hoe hoger het percentage, hoe meer enthousiasme. Bijna een op de drie (29%) klanten is zo...
Actueel | 19 april 2021
Ipsos koopt Intrasonics
Ipsos heeft het Britse audiotechnologiebedrijf Intrasonics overgenomen. Het in Cambridge gevestigde Intrasonics, opgericht in 2008, richt zich op audio-technologie die kan worden gebruikt bij publieksonderzoek. Het bedrijf was al partner bij de ontwikkeling van MediaCell van Ipsos, dat wordt gebruikt bij het recent aangekondigde Nationaal Media Onderzoek in Nederland. De digitale coderings- en vingerafdruktechnologie van...
Onderzoek | 19 april 2021
Bedrijfsleven zet vol in op digitalisering
COVID-19 was voor één op de drie bedrijven de belangrijkste drijfveer om afgelopen jaar te starten met het digitaliseren van hun bedrijf. Maar liefst 86% van de ondernemers is verrast over hoe wendbaar hun organisatie is gebleken tijdens de coronacrisis als het gaat om het succesvol toepassen van digitale mogelijkheden. De belangrijkste barrière om te...
Personalia | 14 april 2021
Burat wordt Independent Minds
Burat Research & Strategy heeft een nieuwe naam: Independent Minds. Volgens partner Wim Buedts heeft het afgelopen jaar duidelijk gemaakt dat veranderingen snel gaan en dat het belangrijk is om mee te bewegen: ‘Wij hebben veel gezien, geleerd, geanalyseerd, geïnterpreteerd en gerapporteerd. En gevoeld dat het tijd is voor een volgende stap.’ Independent Minds staat...
Actueel | 08 april 2021
Genomineerden MOAwards 2021 bekend
De nominaties voor de MOAwards 2021 zijn bekendgemaakt. Voor Marketing Research & Analytics Bureau heeft de jury drie bureaus geselecteerd: I&O Research, Underlined en Validators. Daarnaast zijn er ook nominaties voor Digital & Webanalist, Insights Professional aan bureau- en bedrijfszijde, Young Talent en Insights Scientist. Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar 2021 De...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Bureaus | 07 april 2021
Kantar lanceert digital analytics service
Kantar heeft een service opgezet om merken te helpen ongestructureerde gegevens om te zetten in inzichten. Dat is mogelijk geworden door de overname van digitaal marketing- en analyse-adviesbureau Mavens uit Londen in 2020. DX Analytics, dat op 7 april van start ging, richt zich op het ondersteunen van merken na covid-19, vooral bij het gebruik...
Personalia | 05 april 2021
Maaike van Heijningen naar MWM2
MWM2 heeft zich versterkt met Maaike van Heijningen als consultant voor kwalitatief onderzoek. Ze werkte eerder bij Beautiful Lives en Kantar. Manager Kwalitatief Onderzoek, Marjolein Eigenfeld, is blij met haar komst: ‘Maaikes heeft veel ervaring met het geven van workshops en ideation-sessies. We zien ons werk als kwalitatief onderzoekers namelijk verbreden.’ Maaike van Heijningen: ‘Vanuit...
Actueel | 31 maart 2021
Drie nieuwe Effie-categorieën
De organisatie achter Effie brancheplatformen VIA en bvA, heeft bekend gemaakt dat Effie gaat verbreden. Er komen drie nieuwe categorieën bij: Branded Customer Experience, Succesvolle Introductie en Impactvolle Propositie. En (eind)verantwoordelijken uit de marketing-, communicatie- en creatieve sector kunnen zich weer aanmelden voor de Effie-vakjury’s. De verbreding naar het marketingspeelveld en het introduceren van drie...
Onderzoek | 29 maart 2021
2,1 miljoen Nederlanders hebben productabonnement
15% van de Nederlanders heeft een abonnement op een fysiek product dat periodiek geleverd wordt. Het merendeel van deze abonnementen werd in het afgelopen jaar afgesloten. Dit blijkt uit Product Abonnementen, een onderzoek van Multiscope. Abonnementen in de voeding (24%) en persoonlijke verzorging (24%) zijn het meest in trek. Deze categorieën vormen samen bijna de...
Actueel | 29 maart 2021
Op de koffie bij de ambassadeur
Ter bevordering van het vrouwelijk ondernemerschap heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken op Internationale Women’s Day het initiatief Op de koffie bij de ambassadeur gelanceerd. Dit initiatief biedt vrouwelijk ondernemers de gelegenheid om virtueel koffie te drinken met een ambassadeur en het gesprek aan te gaan over zakendoen in het desbetreffende land. Onder het genot...
Personalia | 29 maart 2021
Marcel van der Kooi new President ScanmarQED’s
Marcel van der Kooi ScanmarQED introduced its new President, Marcel van der Kooi. Marcel is a Dutch native with working experience in Europe and the US. He is the former SVP, Planning International at Nielsen and prior to this EVP, Global Business for Pointlogic, a media and marketing software solution company which was acquired by...
Actueel | 24 maart 2021
Nieuwe leden ESOMAR-council bekend
Onlangs werd bekend wie zitting hebben in de nieuwe ESOMAR-council. Voor het eerst in de geschiedenis krijgen vrouwen daarin de meerderheid. In de raad zitten vertegenwoordigers uit Afrika, Azië-Pacific, Europa, Latijns- en Noord-Amerika. De leden worden gekozen voor een periode van twee jaar. Tot de nieuwe leden behoren de nieuwe ESOMAR-voorzitter Kristin Luck (ScaleHouse Consulting,...