Onderzoek | 24 mei 2021
24 mei 2021

Ruim 3,5 miljoen Nederlanders overwegen te investeren in bitcoin

Markteffect voerde in maart een uitgebreid onderzoek uit naar de houding, het sentiment en het investeringsgedrag rond de bitcoin. Wat blijkt? Bijna 700.000 Nederlanders hebben inmiddels bitcoins (of een deel daarvan) in bezit en daarnaast overwegen ruim 3,5 miljoen Nederlanders om ook in te stappen, waarvan bijna de helft zelfs al het komende jaar. Nagenoeg...
Bureaus | 17 mei 2021
17 mei 2021

MeMo2 lanceert real-time Shopper Analytics

MeMo2 lanceert in Nederland en België het THX Shopper Analytics-platform. Het geautomatiseerde platform monitort real-time en 24/7 het (cross)media, consumptie en verplaatsingsgedrag onder een representatieve groep van ruim 10.000 ‘connected’ consumenten. Na de eerste succesvolle toepassingen van het platform voor onder meer de grotere Nederlandse supermarktketens en non-food retailers, is de verwachting dat THX Shopper...
Onderzoek | 17 mei 2021
17 mei 2021

Werken op afstand blijft populair

Meer dan de helft van de forenzen wereldwijd is van plan om minstens gedeeltelijk te blijven thuiswerken na de coronacrisis. Samen met een groeiende voorkeur voor gezondere vervoerswijzen, maar ook een opleving van het woon-werkverkeer per auto, betekent dit dat het komende jaar van cruciaal belang zal zijn voor de inrichting van de infrastructuur en...
Onderzoek | 03 mei 2021
03 mei 2021

Automarkt 2021 – minder loyaal aan merk

Wanneer consumenten zich gaan oriënteren op de aanschaf van de volgende auto, beginnen ze veelal bij een automerk-dealer (45%) of een garagebedrijf (36%). Ook zijn de adviezen en ervaringen van vrienden of familie (33%) een belangrijke bron van informatie, evenals websites van merkdealers (25%) en consumentenorganisaties (25%). De cijfers komen uit Motivaction’s omnibus, waarin maandelijks...
Interviews | 29 april 2021
29 april 2021

‘Begrijpen wat er bij de mensen leeft…, daar komen wij in beeld’

De genomineerden voor de MOAwards voor Bureau van het jaar zijn Underlined, Validators en I&O Research. We vroegen ze elk om een artikel, over hun werk en over het toekomstperspectief. Afgelopen maandag begonnen we de serie van drie met Underlined. Vandaag is het de beurt aan I&O Research en volgende week dinsdag sluiten we af...
Bureaus | 25 april 2021
25 april 2021

Met Autodrop naar het optimale prijsadvies

Vaststellen van de optimale prijs is van groot belang als de hoogst haalbare verkoopcijfers gewenst zijn, maar het is ook belangrijk voor je positionering. Als je erom bekend wilt staan dat je kwaliteit levert, dan wil je niet als té goedkoop of té duur worden gezien. Autodrop is een van de FMCG-klanten die het Prijsonderzoek...
Onderzoek | 25 april 2021
25 april 2021

Jaarlijks 23 miljoen bestellingen retour

In 2020 stuurden Nederlanders bijna 23 miljoen online aankopen terug. In de categorie kleding ging zelfs een derde van de bestellingen retour. De belangrijkste reden hiervoor is dat aankopen niet voldoen aan de verwachtingen. Dit blijkt uit E-commerce Aftersales, een onderzoek van Multiscope. In totaal werd 7% van alle online bestellingen deels of in zijn...
Onderzoek | 19 april 2021
19 april 2021

Heinekens ‘Cheers to all’ creatief en effectief

In 2020 heeft Kantar meer dan 10.000 reclames getest voor klanten over de hele wereld. Welke is de meest creatieve én effectieve? Dat is af te lezen aan de Creative Effectiveness Awards waar consumenten de jury voor vormen. Uit de Covid-barometer-onderzoeken van Kantar bleek dat mensen wilden dat reclame tijdens de pandemie doorging, omdat het...
Onderzoek | 19 april 2021
19 april 2021

Acht op de tien aankopen via betaalpas, smartphone of wearable

Consumenten rekenden vorig jaar 79% van de aankopen in winkels, horeca en dergelijke af met hun betaalpas, smartphone of wearable. In 2019 was dat 67%. Voor het eerst is in alle branches vaker met pin betaald dan met contant geld. Dat blijkt uit gezamenlijk onderzoek van Betaalvereniging Nederland en De Nederlandsche Bank. Mede door de...
Onderzoek | 14 april 2021
14 april 2021

Meerderheid blijft ook na corona online kopen

Het afgelopen jaar hebben Nederlanders vaker online gewinkeld. Ook lokale ondernemers hebben hiervan kunnen profiteren. Zo is onder andere het online bestellen van avondeten flink toegenomen. Dit blijkt uit het jaarlijkse What’s Happening Online-onderzoek van Ruigrok NetPanel. Het afgelopen jaar zijn er vaker online aankopen gedaan en dat is terug te zien in alle generaties....
Onderzoek | 07 april 2021
07 april 2021

Coronamaatregelen – versoepelen of nog even doorbijten?

De groepen voor- en tegenstanders van het coronabeleid groeien, daartussen zit steeds minder ruimte, zo blijkt uit de Monitor Consumentengedrag van Validators en de VU. Vooral jongeren twijfelen of ze zich zullen laten vaccineren. Ondertussen deden A-merken, supermarkten, tuincentra en DHZ-ketens het afgelopen jaar goede zaken. Mensen zijn het vele online winkelen inmiddels duidelijk gewend....
Onderzoek | 05 april 2021
05 april 2021

Beweegmeters brengen beweeggedrag in kaart

Bewegen is goed voor de gezondheid. Maar hoeveel beweegt iemand precies? Bewegen is veel meer dan alleen sporten. Mensen bewegen vaak meer dan ze zich realiseren. Dat is lastig te meten met een vragenlijst. Een beweegmeter kan deze informatie wel goed meten. Dat is wat I&O Research de komende periode, in opdracht van de GGD’s...

Ook de laatste bytes ontvangen?