Actueel | 21 september 2020
21 september 2020

Digital analytics meets data-science – de nieuwe horizon van de Belastingdienst

Hans Timmermans neemt je mee in de visie en ontwikkelingen van de Belastingdienst. Daarbij gaat hij in op de data fundamenten van digital analytics en data-science, en artificial intelligence in het bijzonder. Een inspirerende talk over de vertaalslag van de Belastingdienst naar een succesvolle strategie, productontwikkeling en service naar de klant. Naast Hans Timmermans vertelt...
Actueel | 09 september 2020
09 september 2020

Grove taal in de chatbot

Over de voordelen van een AI-gedreven klantenservice zijn gebruiker en aanbieder het niet helemaal eens: klanten zien er namelijk niet echt de voordelen van in, terwijl bedrijven het juist als dé oplossing zien om problemen op te lossen en om resultaten te leveren. Wat is er nodig om deze discrepantie te overbruggen? Softwarebedrijf Freshworks vroeg...
Actueel, Best practices | 02 september 2020
02 september 2020

Data-gedreven marketing bij het Van Gogh Museum

Op 10 september organiseert de MOA in samenwerking met NIMA de Education Day. Koen Bel en Laurine van de Wiel bieden een kijkje in de keuken over welke beslissingen bij het Van Gogh Museum data-gedreven zijn.

Bureaus | 05 augustus 2020
05 augustus 2020

Nieuwe dienst: Data Science As A Service

Samen met 4orange en RealTime Lead Group lanceert MarketResponse een nieuwe dienst: Data Science As A Service. Met deze dienst gaan ze hun dataspecialisten flexibel inzetten bij organisaties, op basis van abonnement, strippenkaart of project.

Actueel | 16 juli 2020
16 juli 2020

City of Amsterdam, VU and UvA launch a lab for social artificial intelligence

The Civic AI Lab (CAIL) will investigate and overcome the negative side effects of AI on the equality and fair opportunities of citizens in the city. It is a collaboration between the City of Amsterdam, Vrije Universiteit Amsterdam (VU) and the University of Amsterdam (UvA).

Actueel | 08 juli 2020
08 juli 2020

Vier keer Augmented Reality

Nu velen van ons nog thuis zitten, zijn augmented reality-toepassingen (AR) relevanter dan ooit. Doordat AR-toepassingen virtuele objecten aan de echte wereld toevoegen, geven ze de mogelijkheid om meerwaarde te creëren. Anne Roos Smink beschrijft vier manieren waarop AR juist nu relevant is.

Actueel | 02 juli 2020
02 juli 2020

Het is komkommertijd, doe er je voordeel mee!

Tijdens de zomerperiode is het altijd rustig op de redacties qua nieuwsaanbod. Hét moment voor jou dus om je nieuwsberichten, blog of artikelen te laten plaatsen op onze website, socials of in onze nieuwsbrief. Bovendien plaatsen we je bericht natuurlijk ook op onze nieuwe platform, waar we op dit moment de laatste hand aan leggen.

Actueel | 01 juli 2020
01 juli 2020

Bureaus in coronatijd ‘Herwaarderen van wat je hebt’

We zijn de 1 juli voorbij, en er mag weer iets meer. De winkelomzetten nemen toe, het buitenleven bloeit op…, maar hele takken van bedrijven zien nog weinig licht aan de horizon. Hoe zit dat in onze branche? We vroegen het weer aan twee bureaus. ‘Data- of inzichtgedreven werkwijzen gaan niet overboord.’

Actueel | 24 juni 2020
24 juni 2020

Gezocht: bijdragen!

Op dit moment werken we hard aan een nieuw format. Een platform gebaseerd op het gedachtengoed van Clou en ClouToday, maar dan in een geheel nieuwe opzet.

Met dit nieuwe platform willen we je overal en altijd toegang geven tot het laatste nieuws op het gebied van datascience, analytics en insights. Een centrale plek voor alle ontwikkelingen in ons vakgebied.

Actueel | 17 juni 2020
17 juni 2020

Een nieuw platform, met relevante berichten uit jouw vakgebied

Achter de schermen werkt de redactie hard aan een nieuw format. Een platform gebaseerd op het gedachtengoed van Clou en ClouToday, maar dan in een geheel nieuwe opzet. Met dit platform willen we je overal en altijd toegang geven tot het laatste nieuws op het gebied van datascience, analytics en insights. Een centrale plek met alle kennis en ontwikkelingen in ons vakgebied.

Actueel | 09 juni 2020
09 juni 2020

300 keer ClouToday maken gaat je niet in de koude kleren zitten

De hoogste tijd voor iets nieuws! Nog 10x zal ClouToday in je mailbox vallen, maar daarna is het echt tijd voor een volgende stap.

We voegen Clou en ClouToday samen, in een geheel nieuwe opzet, onder een nieuwe naam. Na ClouToday 310 zullen we dit nieuwe format aan je presenteren.

Actueel | 03 juni 2020
03 juni 2020

Customer Experience Management in coronatijd

Wat doet de coronacrisis nu en later met Customer Experience Management? Volgens prof.dr. Ed Peelen, bijzonder hoogleraar op de Universiteit van Amsterdam, heeft CX Management ‘de wind in de zeilen’ zo schrijft hij in zijn blog.

Ook de laatste bytes ontvangen?