Actueel | 16 juni 2022
Bilendi hoofdsponsor van de MOAwards
Bilendi, een Europese leider op het gebied van technologie en data, met een focus op onderzoek, is lid geworden van MOA en is dit jaar hoofdsponsor van de MOAwards. Bilendi is toeleverancier op het gebied van technologie en data, met een focus op onderzoek, en nieuw op de Nederlandse markt. Het partnerschap met de MOAwards...
Actueel | 31 mei 2022
Mindshare wint gouden AMMA met Podcast Programmatic Planningstool
Mindshare heeft met de Podcast Programmatic Planningstool bij de MWG AMMA uitreiking van 19 mei jl. een gouden AMMA in de wacht weten te slepen in de categorie beste research. De tool moet helpen om het snel groeiende medium podcast een volwaardige plek te geven in de mediaplannen van adverteerders. De jury beloonde Mindshare met...
Actueel | 24 mei 2022
AMMA Award voor research naar Mindshare en DPG Media
Op 19 mei werden de winnaars van de AMMA Awards bekendgemaakt. De winnaars bij ‘beste research’ waren Mindshare (goud) en DPG Media (zilver). DPG Media (dat nog drie andere prijzen won, waaronder die voor mediaexploitant van het jaar) veroverde zilver bij de prijs voor ‘best research’ met het onderzoek ‘Aandacht (be)grijpen’. De studie werd uitgevoerd...
Actueel | 17 mei 2022
SMART zoekt nieuwe bestuursleden
SMART is op zoek naar nieuwe bestuursleden en doet daarom een oproep om voor 10 juni te reageren. Wat wordt er geboden? Inspirerende seminars en congressen meehelpen opzetten, mensen met elkaar in verbinding brengen, en daarnaast natuurlijk ook je eigen netwerk binnen marktonderzoek vergroten. Bestuurslid zijn is veel meer dan dat, zegt het SMART-bestuur. Kort...
Actueel | 03 mei 2022
Topic of the Year symposium over customer experience
Op 19 mei a.s. vindt in Amsterdam een middagsymposium plaats rond het thema ‘Customer Experience Management in the Digital Age’. Drie wetenschappers delen dan hun kennis over dit onderwerp. De drie wetenschappers op deze middag zijn Mirella Kleijnen - Vrije Universiteit Amsterdam, Evert de Haan - Rijksuniversiteit Groningen en Anne-Kathrin Klesse - Erasmus Universiteit Rotterdam. Zij strijden...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Actueel | 14 april 2022
NPSO lezingenmiddag over gender, etniciteit en gezinssamenstelling
Op 21 april a.s. organiseert het Nederland Platform voor Survey Onderzoek (NPSO) een online lezingenmiddag over het meten van sociodemografische kenmerken. Het programma duurt van 14.30 uur tot 16.45 uur. Leden en niet-leden kunnen gratis deelnemen. Het platform zegt in een toelichting dat aan de ene kant in onderzoek steeds meer gebruik wordt gemaakt registerdata,...
Actueel | 14 april 2022
VBO organiseert op 18 mei ‘Woensdag Gehaktdag’ als tegenhanger van Prinsjesdag
De Vereniging voor Beleidsonderzoek (VBO) organiseert op de derde woensdag van mei een gesprek als tegenhanger van Prinsjesdag. De VBO brengt - onder de noemer Woensdag Gehaktdag - media, beleidsmakers, politici en beleidsonderzoekers bij elkaar voor een gesprek over beleidsplannen en vooral verantwoording van het beleid. De bijeenkomst is op woensdag 18 mei en duurt...
Actueel | 12 april 2022
SMART-congres op 21 april over ‘De kunst van impactvolle verandering’
Op 21 april vindt live het SMART-congres plaats, met als thema ‘De kunst van impactvolle verandering’. In de DDB van 5 april stelden we de eerste twee sprekers van het congres voor (Tom van Bommel van Unravel Research en Ronald Laan van Haystack Consulting). Nu is het de beurt aan de drie andere sprekers. Globrands...
Actueel | 07 april 2022
Essensor, Mare en Unravel Research genomineerd voor Bureau van het jaar
Voor alle zes onderdelen van de MOAwards zijn de genomineerden vandaag bekendgemaakt. In de categorie Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar zijn genomineerd Essensor, MARE en Unravel Research. De winnaars worden bekendgemaakt op 23 juni. Hieronder alle genomineerden! Genomineerden Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar De drie bureaus die de eindronde...
Actueel | 07 april 2022
33ste MARUG Conference op 26 april
Op 26 april a.s. vindt in Groningen, in Martini Plaza, de 33ste MARUG Conference plaats. Het thema is ‘The Power of Human Connection: Get Attention, by Giving attention’. De MARUG Marketing Conference is het grootste professionele studentenmarketingcongres van Nederland en wordt jaarlijks door vele marketeers bezocht. MOA-leden krijgen korting op toegangsprijs. We leven momenteel in...
Actueel | 07 april 2022
Kom eind juni naar de vijfde Data Week NL
Van 27 juni tot en met 2 juli vindt in ’s Hertogenbosch voor de vijfde keer op rij de Data Week NL plaats. Het wordt een week waarin iedereen kan zien en beleven wat data kunnen betekenen. Voor een sterke economie, werkgelegenheid en gelijke kansen voor iedereen. Bezoekers ervaren hoe data bijdragen aan slimme oplossingen...
Actueel | 05 april 2022
SMART Congres over impactvolle verandering
Zoals vorige week aangekondigd, vindt op 21 april het SMART-congres plaats, met als thema ‘De kunst van impactvolle verandering’. Op het congres komen vijf sprekers. Twee worden vandaag voorgesteld. De andere drie komen in de editie van 12 april. De eerste spreker is Tom van Bommel van Unravel Research. Hij komt vertellen hoe je onbewust...