Actueel | 09 juni 2021
09 juni 2021

De werkplek na corona – praat mee in de MOA-lunchsessie van 11 juni!

Nu het aantal besmettingen verder daalt en het aantal gevaccineerden stijgt begint het weer te kriebelen om naar kantoor te gaan. Maar wat betekent het kantoor na corona? Gaan we weer alle dagen naar kantoor of wordt het een mix van dagen op kantoor en dagen thuiswerken? Hebben we dan nog een kantoor met werkplekken...
Actueel | 03 juni 2021
03 juni 2021

Kijk mee naar de genomineerden voor Topic of the Year

Voor een van de MOAwards, Insight Scientist of the Year 2021, zijn drie nominaties gegeven aan vier wetenschappers: Brahim Zarouali, Jaap Wieringa, Ale Smids en Maarten Boksem (de laatste twee als team). Dit jaar was het thema ‘Tools for Capturing Information to Improve Business Insights’. De genomineerden is gevraagd om op 17 juni een presentatie...
Actueel | 01 juni 2021
01 juni 2021

Discover M(I)E – How insights boost the creative process

Even the most creative brands and agencies are in need of reality checks and insights throughout their innovation process to be able to launch successful products, services and campaigns. Cambri is a digital testing and insights tool that enables all innovators to combine advanced market research with agile experimentation. Together with the award-winning creative agency...
Interviews | 01 juni 2021
01 juni 2021

‘Webanalytics is steeds meer onderdeel van data-analyse’

Na jaren als cro-specialist te hebben gewerkt, stapte Thijs van der Wal twee jaar geleden over naar de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland. Omdat hij houdt van complexe IT-vraagstukken. En bij de overheid kans ziet een brug te slaan tussen techniek en analyse. Hij was genomineerd voor de MOAward Digital & Webanalist 2021. Hoe sla je...
Actueel | 31 mei 2021
31 mei 2021

Discover M(I)E – Smaak bepaalt de herhaalaankoop van je product

Je marketingmix kun je perfect voor elkaar hebben; packaging, promotie, pricing, beschikbaarheid, maar als de smaak van je product niet op orde is… Die smaak blijkt namelijk voor de consument keer op keer doorslaggevend om je product opnieuw te kopen. Hoe stel je vast wat de consument eigenlijk écht lekker vindt? Ontdek het tijdens de...
Actueel | 26 mei 2021
26 mei 2021

Discover M(I)E – Is AI het nieuwe instrument om creatief topwerk te beoordelen?

Stichting Adverteerders Nederland (SAN) en MetrixLab hebben een meta-studie uitgevoerd waarin een selectie ingezonden SAN campagnes werden onderworpen aan een innovatieve, AI-gedreven creatieve evaluatie. De centrale vraag was: in hoeverre kan AI de effectiviteit van reclame-uitingen voorspellen en daarmee winnende SAN-accenten onderscheiden? Heeft de merkenbouwer met artifical intelligence een nieuw instrument in handen om creatief...
Actueel | 26 mei 2021
26 mei 2021

NRC Media & DVJ Insights presenteren ‘Feitelijk betrouwbaar’

De coronapandemie zorgde voor een sterke behoefte aan betrouwbare informatie en kwaliteitsjournalistiek. Maar wat zorgt ervoor dat de mediaconsument een nieuwsmerk vertrouwt? En wat is de relatie tot advertising? Die vragen pakte NRC Media samen met DVJ Insights op. Het resultaat is het onderzoek ‘Feitelijk betrouwbaar’ dat wordt gepresenteerd op Road to MIE. Het onderzoek...
Actueel | 25 mei 2021
25 mei 2021

Discover M(I)E – Culture + Trends NL anno 2021. Welke zijn er wat kun je ermee?

2020 was het jaar van de veranderingen! Maar welke veranderingen in consumentengedrag zijn blijvend? En hoe kun je hier als merk snel en krachtig op inspelen? Tijdens deze roadtrip ontdek je de belangrijkste trends in Nederland. Van heel persoonlijk en dichtbij zoals ‘at home pleasure’ tot groot en disruptief zoals ‘disentangling taboos’. Hoe kun je...
Actueel | 24 mei 2021
24 mei 2021

Discover M(I)E: Wat je ZEGT of wat je BEDOELT?

Ontdek tijdens Road to MIE alles over de impact van VOICE op research. Onder de noemer ‘Phebi Presents’ laat Phebi je vanuit verschillende invalshoeken kennismaken met hun innovatieve Voice-oplossing. 27 mei 09.00 uur: Phebi Presents: Integrating emotion & voice data, crosstab & analysis libraries Phebi and Red Centre Software present how Phebi’s emotion and voiced...
Actueel | 24 mei 2021
24 mei 2021

Discover M(I)E – Hoe Coop het verschil maakt

Coop Supermarkten maakt graag het verschil richting klanten. Hoe zorgt Coop ervoor om ook in de toekomst het verschil te maken door de huidige doelgroep te behouden én nieuwe shoppertypen aan te spreken? Tijdens deze Road to MIE-sessie op 31 mei leer je hoe je door middel van op Mentality Shoppermodel gebaseerde persona’s inzicht krijgt...
Actueel | 23 mei 2021
23 mei 2021

Discover M(I)E – Help! My customers are not doing what I want

Organizations invest time and resources in order to motivate their customers. Many of these efforts do not lead to more sales, leads, engagement or other KPIs. ‘Do you know what your customer really wants?’ These failed efforts do, however, leave you frustrated. Why are your beautiful images, compelling USP’s and moving content not effective? Why...
Interviews | 20 mei 2021
20 mei 2021

‘Een goede analist weet wanneer hij moet stoppen’

Analist en conversie optimalisatie-specialist Anouk Erens (30) is winnares van de MOAward Digital & Webanalist 2021. Bij Online Dialogue is ze gespecialiseerd in het vertalen van data naar inzichten. Het vertalen van data naar inzichten, daar word je om geroemd door je klanten. ‘Dat blijkt ja. Ik ben eigenlijk psycholoog, dus onderzoek doen naar klantgedrag...

Ook de laatste bytes ontvangen?