Actueel | 15 december 2021
Inschrijving cursus Sensorisch Onderzoek en Kwaliteitscontrole van start
Op 15 februari 2022 begint de 3-daagse cursus Sensorisch Onderzoek en Kwaliteitscontrole, aangeboden door Inholland Academy in samenwerking met de MOA (Profgroep Sensorisch Onderzoek). Het biedt professionals in de voedingsindustrie de kans om kennis en ervaring op te doen met het sensorisch testen en beoordelen van producten. Volgens cursisten en docenten dé manier om handvatten...
Interviews | 09 november 2021
‘Machine learning is geen magische gehaktmolen’
Levensmiddelenfabrikanten die niet meekomen in de machine learning-transitie kunnen binnen tien jaar niet meer concurreren. Dat is de voorspelling van Aigora’s John Ennis. Samen met zijn collega Tian Yu demonstreert hij op het Sensory Symposium van 25 november a.s. hoe waardevol machine learning kan zijn. Jullie presentatie heet How Machine Learning Helps Predict Consumer Response...
Actueel | 03 november 2021
SMART Talk – Werk aan je merk
SMART organiseert op donderdag 11 november de SMART Talk ‘Werk aan je merk’. Dit gratis event voor young professionals in marktonderzoek en marketing vindt plaats in het Philips Stadion in Eindhoven. De SMART Talk staat deze keer in het teken van Distinctive Brand Assets (DBA’s). Deze Talk is exclusief voor MOA-leden. Sinds lange tijd organiseert...
Actueel | 03 november 2021
Garmt Dijksterhuis: ‘Meat is dead, let’s eat plants!
The quest for healthy and sustainable food is ongoing and will not stop any time soon. One of the solutions lies in replacing meat by plant-based food products. There are many plant-based alternatives and research projects that focus on this so-called protein transition. Based on pulses, insects, side-streams or on other sources, apart from the...
Actueel | 02 november 2021
‘Machine learning-tools kun je ook op kleinere schaal toepassen’
Mensen werken vaker met machine learning-tools dan ze beseffen, zegt Thierry Worch van Friesland-Campina. Op het Sensory Symposium van 25 november a.s. laat hij de kracht zien van machine learning in consumentensegmentatie. Waarom moeten mensen naar jouw presentatie komen? ‘Ik ben iemand met een grote passie voor toegepaste statistiek en het werken in de statistische...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Actueel | 26 oktober 2021
Food oral processing: Make healthier foods tastier and more satiating
Discover how the oral breakdown of food structures triggers sensory and texture sensations and how this can be applied to contribute to the transition from animal protein based foods to more sustainable produced plant protein based foods. Also find out how modulation of food properties such as its texture and shape can be used to...
Actueel | 25 oktober 2021
Information design: simpele principes, betere rapporten
Ook al zijn je inzichten nog zo briljant, je maakt geen verschil als je deze niet goed over kan brengen. Dat is waar we in deze workshop aan gaan werken: effectieve communicatie. 'In deze workshop gaan we werken aan effectieve communicatie' Robert van Ossenbruggen Inhoud Tijdens deze doe-workshop ga je met eigen materiaal aan de...
Actueel | 25 oktober 2021
Ecosystem innovation at Unilever: Shifting to more healthy and sustainable diets
Unilever has a long track-record of ecosystem (open) innovation with external parties like suppliers, startups and academics to stay relevant in an increasingly competitive and global world. At the Sensory Symposium ‘A Taste of Change’ on Nov 25th Liesbeth Zandstra and Suzanne Einöther will present examples of sensory and consumer research studies which were performed...
Actueel | 20 oktober 2021
The role of sensory signals in eating behavior
Sensory science is often focused on optimizing the palatability of food and beverage. However, the smell, taste and texture of food and beverages also have a functional role in determining eating behavior. Ambient smells prime people for sensory specific appetites. Taste intensity signals the nutrient content of food and plays a dominant role in satiation....
Actueel | 18 oktober 2021
Machine Learning within sensory and consumer science applied to consumer segmentation
Discover how to find and characterize segmentation in consumer liking scores through a series of machine learning approaches. Learn to find meaningful consumer segments and evaluate these segments for stability. And to apply several common machine learning approaches to predict cluster segment based on consumer demographic, behavioral, and psychographic information. Speakers: Tian Yu (Aigora) Dr....
Actueel | 13 oktober 2021
The future of Sensory Research
Test methods for home, with more tech-savvy consumers and rapidly evolving tech advances - the pace of research is moving faster than ever. Join MMR Research and discover how research is embracing these developments. A deep dive into the latest technology trends & methodologies which harness consumer sensory insights. Speakers: Annie Neller Annie leverages her...
Actueel | 11 oktober 2021
‘A Taste of Change’ at the Food Innovation Academy on Nov 25th
The symposium will be chaired by prof. Hans van Trijp (WUR) who will give a concise overview of the 5 pillars for the future: Environment/Covid-19, Big data, New Methods, Texture & Oral Processing, Sustainability. The kick-off is by Keynote speakers Annie Neller, Simon Harris and James Gater (MMR Research Worldwide). They will speak about The...