Actueel | 29 maart 2022
Meld je aan: 21 april SMART Congres
Terug van te lang weggeweest: het jaarlijkse SMART Congres voor startende (markt-) onderzoekers. In 2020 en 2021 kon het congres helaas niet doorgaan, maar dit jaar gebeurt het wel. Op donderdag 21 april is er een dagvullend programma dat iedereen prikkelt om zelf na te denken én aan de slag te gaan met de kunst...
Best practices | 24 maart 2022
Ladies of Data – een middag over natural language processing
Op 14 april vindt de 3de editie van Ladies of Data plaats, een event voor iedereen die in data-science en diversiteit is geïnteresseerd. Het thema is natural language processing. Het wordt een middag met keynote-sprekers en break-outsessies. Ladies of Data wordt gehouden op Mariënburg in Den Bosch. Ladies of Data in Den Bosch begint om...
Best practices | 10 februari 2022
MOA Talk – Praten met apparaten
De MOA Profgroep Data Science houdt op 18 februari een digitale Talk met als thema 'Praten met apparaten'. De Talk wordt gegeven door professor Piek Vossen. De Talk bijwonen? Dat kan – gratis! Schrijf je hier in. In de Talk neemt professor Piek Vossen je mee in de wereld van een communicerende robot met de...
Best practices | 01 februari 2022
Eerste SMART Talk van het jaar a.s. donderdag!
De eerste SMART Talk van dit jaar vindt plaats op donderdag 3 februari. Het wordt weer een online event, en hij gaat om 15.30 uur van start. Thema: Talentontwikkeling en inspelen op onbewust en irrationeel gedrag. Er zijn twee sprekers. De eerste is Marian Thunissen, lector Dynamische Talentinterventies van het Fontys Kenniscentrum Leven Lang Ontwikkelen....
Actueel | 18 januari 2022
Wie verdient volgens jou zo’n felbegeerde MOAward?
Ook in 2022 reikt de MOA de MOAwards uit. Het is dé vakprijs voor inspirerende insights professionals én het toonaangevende marketing research & analytics bureau dat het verschil maakt in het vakgebied. Wie gaan er dit jaar winnen? Geef je favorieten nu door! De MOAwards 2022 worden uitgereikt in de volgende categorieën: Marketing Research &...
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Actueel | 05 januari 2022
Effectief leiderschap kun je leren
Iedereen is een leider, echter niet iedereen is een goede leider. Leiderschap zit in je, maar leiderschap kun je ook leren en verbeteren. Tom Wilms laat in zijn workshop zien hoe je jouw leidinggevende capaciteiten maximaal kunt benutten om zelf en als team optimaal te presteren. In deze workshop gaan we in op de ins...
Actueel | 20 december 2021
33ste MARUG Marketing Conference – 17 februari
De MARUG Marketing Conference is het grootste studentenmarketingcongres van Nederland. Ieder jaar komen 400 studenten en 100 bedrijfsdeelnemers bijeen om aan de hand van lezingen en interactieve workshops meer te leren over een relevant thema. Het congres vindt plaats op 17 februari 2022 in MartiniPlaza in Groningen. Het thema is The Power of Human Connection...
Actueel | 15 december 2021
Inschrijving cursus Sensorisch Onderzoek en Kwaliteitscontrole van start
Op 15 februari 2022 begint de 3-daagse cursus Sensorisch Onderzoek en Kwaliteitscontrole, aangeboden door Inholland Academy in samenwerking met de MOA (Profgroep Sensorisch Onderzoek). Het biedt professionals in de voedingsindustrie de kans om kennis en ervaring op te doen met het sensorisch testen en beoordelen van producten. Volgens cursisten en docenten dé manier om handvatten...
Interviews | 09 november 2021
‘Machine learning is geen magische gehaktmolen’
Levensmiddelenfabrikanten die niet meekomen in de machine learning-transitie kunnen binnen tien jaar niet meer concurreren. Dat is de voorspelling van Aigora’s John Ennis. Samen met zijn collega Tian Yu demonstreert hij op het Sensory Symposium van 25 november a.s. hoe waardevol machine learning kan zijn. Jullie presentatie heet How Machine Learning Helps Predict Consumer Response...
Actueel | 03 november 2021
SMART Talk – Werk aan je merk
SMART organiseert op donderdag 11 november de SMART Talk ‘Werk aan je merk’. Dit gratis event voor young professionals in marktonderzoek en marketing vindt plaats in het Philips Stadion in Eindhoven. De SMART Talk staat deze keer in het teken van Distinctive Brand Assets (DBA’s). Deze Talk is exclusief voor MOA-leden. Sinds lange tijd organiseert...
Actueel | 03 november 2021
Garmt Dijksterhuis: ‘Meat is dead, let’s eat plants!
The quest for healthy and sustainable food is ongoing and will not stop any time soon. One of the solutions lies in replacing meat by plant-based food products. There are many plant-based alternatives and research projects that focus on this so-called protein transition. Based on pulses, insects, side-streams or on other sources, apart from the...
Actueel | 02 november 2021
‘Machine learning-tools kun je ook op kleinere schaal toepassen’
Mensen werken vaker met machine learning-tools dan ze beseffen, zegt Thierry Worch van Friesland-Campina. Op het Sensory Symposium van 25 november a.s. laat hij de kracht zien van machine learning in consumentensegmentatie. Waarom moeten mensen naar jouw presentatie komen? ‘Ik ben iemand met een grote passie voor toegepaste statistiek en het werken in de statistische...