Onderzoek | 08 juli 2020
08 juli 2020

Trendverkenning: veranderende behoeften door coronacrisis

NPO Innovatie signaleert 12 veranderende behoeften in tijden van corona. Met dit trendonderzoek wil NPO Innovatie meer grip te krijgen op de toekomst. De maatschappelijke trends kunnen inzichten geven, helpen keuzes maken en inspiratie bieden voor nieuwe oplossingen.

Onderzoek | 08 juli 2020
08 juli 2020

Nederlanders kiezen voor gevarieerde maaltijden en gemak

Consumenten kiezen steeds vaker voor de maaltijdbox. Zo blijkt uit onderzoek van Motivaction, waarbij aan de hand van het Shoppermodel inzichten in de motieven en het gedrag van Nederlanders op het gebied van eten, boodschappen en gezonde voeding in kaart worden gebracht.

Onderzoek | 24 juni 2020
24 juni 2020

Jongeren in de stress door geldproblemen

Suzanne Dölle, YoungWorks, schrijft in haar blog over de financiële gevolgen van de Coronacrisis voor jongeren. Door de crisis komen veel jongeren in de geldproblemen. Inkomsten uit bijbaantjes en stages vallen weg.

Onderzoek | 17 juni 2020
17 juni 2020

Jongeren nemen corona-maatregelen steeds minder serieus

De versoepeling van de maatregelen tegen het coronavirus vraagt om een nieuw onderzoek onder de Nederlandse jongeren: hoe kijken zij tegen deze versoepeling aan, en welk gedrag komt hieruit voort?

Onderzoek | 28 mei 2020
28 mei 2020

Helft thuiswerkenden stoort zich aan onverzorgde collega’s tijdens videocall

Maar liefst 51 procent van de Nederlanders ergert zich aan collega’s die tijdens een digitaal overleg onverzorgd voor de camera zitten. Dit blijkt uit onderzoek van VPNdiensten.nl onder 1.506 werkende Nederlanders, uitgevoerd door Panelinzicht.

Onderzoek | 28 mei 2020
28 mei 2020

Werknemers tevreden met thuiswerken

Als gevolg van de coronamaatregelen zijn mensen massaal thuis. Werk en privé lopen dan snel door elkaar heen, want thuiswerken betekent niet alleen een andere manier van werken maar ook een andere werkomgeving. Flycatcher onderzocht onder een representatieve groep van 1.500 Nederlanders hoe het thuiswerken tot nu toe verloopt.

Onderzoek | 19 mei 2020
19 mei 2020

Generatie Z in corona-tijd 'Het is saai!'

In de laatste Clou besteedden we veel aandacht aan Generatie Z, een onderwerp dat leeft. En dat geldt des te meer voor de huidige lockdown-tijd waarin jongeren met nog meer nieuwsgierigheid (en onzekerheid) naar de toekomst kijken. Reden voor Catelijne Rutten en Pamela Potters van Nwsgrg en Pam Onderzoek om – via de online-tool Whereby – een kwalitatief onderzoek onder jongeren uit te voeren. Nog voor premier Rutte ze gisteravond opriep om hun mening te geven!

Onderzoek | 13 mei 2020
13 mei 2020

Consument ziet zelfrijdende auto niet zitten

Negen op de tien Nederlanders voelt niets voor een volledig zelfrijdende auto (91%). Gebrek aan vertrouwen en de wens om controle te houden zijn de belangrijkste redenen hiervoor. Dit blijkt uit de Smart Car Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 6.000 Nederlanders.

Onderzoek | 13 mei 2020
13 mei 2020

Hoe we ontspannen tijdens de lockdown?

‘Hoe is het met Nederland?’ is een gezamenlijk initiatief van Branddoctors en Respondenten.nl. Met dit initiatief brengen ze de veranderende behoeftes en gedragingen van de Nederlandse consument tijdens de coronacrisis in kaart. Met als doel om inzicht te geven in het leven van de ‘quarantaine consument’ op korte termijn, en een basis te leggen voor waarde creatie op de midden-lange termijn. Deze week ‘Hoe we ontspannen tijdens de lockdown?’

Onderzoek | 13 mei 2020
13 mei 2020

Hoe blijven we in beweging tijdens de lockdown?

‘Hoe is het met Nederland?’ is een gezamenlijk initiatief van Branddoctors en Respondenten.nl. Met dit initiatief brengen ze de veranderende behoeftes en gedragingen van de Nederlandse consument tijdens de coronacrisis in kaart. Met als doel om inzicht te geven in het leven van de ‘quarantaine consument’ op korte termijn, en een basis te leggen voor waarde creatie op de midden-lange termijn. Deze week ‘Hoe blijven we in beweging tijdens de lockdown?’

Onderzoek | 13 mei 2020
13 mei 2020

Hoe is het met Nederland: hoe verandert ons eetgedrag?

‘Hoe is het met Nederland?’ is een gezamenlijk initiatief van Branddoctors en Respondenten.nl. Met dit initiatief brengen ze de veranderende behoeftes en gedragingen van de Nederlandse consument tijdens de coronacrisis in kaart.  Deze week ‘Hoe verandert ons eetgedrag tijdens de lock down?’

Onderzoek | 06 mei 2020
06 mei 2020

Bekendheid slimme speaker stijgt

Nederlandse consumenten hebben inmiddels voor 438 miljoen euro aan slimme speakers in huis. Dit is een stijging van 52% ten opzichte van 2018. Dit blijkt uit de vierde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 6.300 Nederlanders.

Ook de laatste bytes ontvangen?