Onderzoek | 18 augustus 2022
18 augustus 2022

Miles Research onderzoekt lange wachtlijsten GGZ

In de media is vaak te horen dat mensen die psychische ondersteuning zoeken vaak (te) lang moeten wachten op hulp. Uit cijfers blijkt dat 85.000 mensen op een wachtlijst staan. De Nederlandse Zorgautoriteit (NZA) wilde graag een beter beeld krijgen bij deze cijfers, vooral over hoeveel mensen vaker ingeschreven staan op een wachtlijst. Miles Research...
Onderzoek | 16 augustus 2022
16 augustus 2022

Levensstijl niet nóg gezonder, wel nadruk op bezuinigen

Jaarlijks brengt Motivaction voedingsgewoontes in Nederland in kaart. De peiling van 2022 toont aan dat het streven naar een gezonder voedingspatroon afneemt nu de dreiging van COVID-19 voorlopig is afgewend. Tijd om onbekommerd te leven zou je zeggen, maar helaas gooit de daling van de koopkracht roet in dat eten. Zes op de tien consumenten...
Onderzoek | 16 augustus 2022
16 augustus 2022

Ruim 2 op de 3 wil vierdaagse werkweek

Om een betere balans tussen werk en privé te creëren, is ruim 2 op de 3 Nederlanders (69,4%) voorstander van het invoeren van een vierdaagse werkweek. Behoud van het huidige salaris is wel een belangrijke voorwaarde (34,2%). Dit blijkt uit onderzoek van Europese HR- en payrolldienstverlener SD Worx, uitgevoerd door Multiscope. Een groot deel van...
Onderzoek | 16 augustus 2022
16 augustus 2022

Nederland wil meer betalen voor duurzaam product

Uit onderzoek van DPG Media en Panel Inzicht blijkt dat 69% van de Nederlanders zorgen heeft over de toekomst van de wereld. Een goede reden om duurzamer te gaan leven. Zo wil 86% zijn of haar levensstijl aanpassen om bij te dragen aan een betere toekomst. Voor organisaties biedt dit kansen: 57% wil meer betalen...
Actueel | 09 augustus 2022
09 augustus 2022

Europese researchbureaus verwachten hogere omzet

De European Research Foundation (Efamro) heeft de resultaten bekendgemaakt van de Moodindicator die in het tweede kwartaal van dit jaar is uitgevoerd. Het volledige rapport is te downloaden, maar we geven alvast de belangrijkste bevindingen. Over het algemeen is de sector positief over het komende jaar. The top line results are: Results are from 11...
Actueel | 09 augustus 2022
09 augustus 2022

Nieuw reizigersonderzoek Schiphol via WhatsApp

Er staan lange rijen op Schiphol, maar op de luchthaven gebeurt er nog meer. Deze zomer doen Beautiful Lives, Miles Research en Schiphol Customer Insights onderzoek naar de ervaring van reizigers. Overal op Schiphol worden QR-codes getoond waarmee reizigers ‘in the moment’ vragen via WhatsApp beantwoorden. Gaby Siera, managing partner van Beautiful Lives, zegt daarover:...
Best practices | 26 juli 2022
26 juli 2022

Hoe verbind je klantfeedback aan bedrijfsinkomsten?

Customer Experience (CX) is een belangrijke graadmeter voor het succes van een bedrijf. Veel CX-projecten beginnen met de vraag hoe je de NPS of CES in beweging krijgt. Een even belangrijke vraag is: hoe kun je bewijzen dat de financiële voordelen van CX de kosten overtreffen? Daarover ging een webinar van Underlined op 30 juni....
Actueel | 19 juli 2022
19 juli 2022

Nieuw huishoudpanel volgende stap Nationaal Media Onderzoek

Na een opbouw- en testfase van 18 maanden, uitgevoerd door Kantar, is een volgende stap gezet in het nieuwe Nationaal Media Onderzoek (NMO). In de anderhalf jaar tijd heeft onder andere de werving en installering van een geheel nieuw een representatief huishoudpanel plaatsgevonden. Het panel is uitgerust met de nieuwste technologie om alle tv- en...
Actueel | 19 juli 2022
19 juli 2022

Daily Data Bytes in de zomer

De komende weken verschijnt Daily Data Bytes één keer per week. Vanaf 16 augustus zijn we er weer twee keer per week. Wij wensen u een fijne vakantie!
Actueel | 19 juli 2022
19 juli 2022

Vaker op Instagram, maar langer op TikTok

TikTok claimt dat gebruikers gemiddeld 1,5 uur op de app zitten en dat is langer dan op Instagram. Maar Instagram wordt vaker door de gebruikers geopend (39%) dan TikTok (29%). Over TikTok gaat het verhaal dat het iets heeft ontwikkeld waardoor gebruikers niet kunnen stoppen met kijken. Onderzoek wijst uit dat daar wel iets in...
Onderzoek | 19 juli 2022
19 juli 2022

Populariteit podcasts blijft toenemen

Podcasts zijn en blijven onverminderd populair in Nederland. Inmiddels luistert bijna de helft van alle Nederlanders (18 jaar en ouder) wel eens naar een podcast (49%); dit komt neer op zo’n 6,9 miljoen Nederlanders. Niet alleen het aantal luisteraars stijgt, maar ook de intensiteit van luisteren is gestegen (vaker én langer). Dit blijkt uit de 7de...
Onderzoek | 19 juli 2022
19 juli 2022

Helft Nederlanders leest bewust magazines tijdens vakantie

Ruim 60% van de Nederlanders geeft tijdens vakanties nog altijd de voorkeur aan lezen van magazines en boeken op papier, in vergelijking met online en e-readers. Dat blijkt uit onderzoek van de Magazine Media Associatie (MMA), uitgevoerd door PanelWizard. Leesvoer op vakantie dient nog altijd ter ontspanning, want de helft leest magazines of boeken bewust...

Ook de laatste bytes ontvangen?