Actueel | 06 februari 2024
06 februari 2024

Mobiel Centre Marktonderzoek wordt MCM Research

Met ingang van dit nieuwe jaar is Mobiel Centre Marktonderzoek B.V. omgedoopt in MCM Research. De naam wordt al gebruikt in Frankrijk en België. Bij de naam hoort een pay-off: Make it Count and Meaningful. MCM Research verzamelt face-to-face data voor grote (internationale) onderzoeken in het sociale- en wetenschappelijke domein. Het bureau hanteert een persoonlijke…

Personalia | 01 februari 2024
01 februari 2024

Human8 benoemt Amy Perifanos tot global CPO

Human8 heeft de benoeming aangekondigd van Amy Perifanos tot global Chief Portfolio Officer (CPO). Tot voor kort was zij VP of Commercial Solutions voor Noord-Amerika bij Human8. De nieuw aangestelde CPO zal een cruciale rol spelen bij het vormgeven van Human8’s strategie en portfolio. Camille Nicita, CEO van Human8, zegt over de benoeming: ‘Als VP…

Personalia | 01 februari 2024
01 februari 2024

Ingrid Klaassens Chief Financial Officer bij Validators

Validators kondigt de benoeming aan van Ingrid Klaassens als Chief Financial Officer (CFO). Vanwege snelle groei van Validators en de internationale expansie van research software-technologie kwam er steeds meer behoefte een CFO. Ingrid Klaassens treedt toe tot het leiderschapsteam van het bureau waarin ze verantwoordelijk wordt voor de connectie tussen de groeiambities, finance en waardecreatie…

Actueel | 30 januari 2024
30 januari 2024

Motivaction start Panel Duurzame Koplopers

Motivaction heeft een nieuw panel opgericht: Panel Duurzame Koplopers. Het panel wordt gezien als wegwijzer bij o.a. de ontwikkeling van een duurzame propositie of het aanscherpen van een duurzame merkpositionering. Ook bij communicatieonderzoek biedt het panel mogelijkheden, zegt Motivaction, zoals bij het achterhalen welke argumenten voor de duurzame doelgroep relevant zijn en hoe je een…

Actueel | 30 januari 2024
30 januari 2024

Nebu en Survox gaan verder als Enghouse Insights

Softwarebedrijf Enghouse Systems heeft de activiteiten van Nebu- en Survox gecombineerd en omgedoopt tot Enghouse Insights. Het in Canada gevestigde Enghouse kocht in 2017 Survox, dat zich toelegt op het targeten van respondenten en het verzamelen van mobiele data, en vier jaar later het Nederlandse NEBU, dat onderzoekssoftware ontwikkelt. Een jaar geleden nam Enghouse ook…

Actueel | 30 januari 2024
30 januari 2024

Uitbreiding certificering Miles Research met ISO 27701

Vanaf 1 januari is Miles Research ook ISO 27701 gecertificeerd. Het bureau, dat vaak inzet op innovatieve manieren van onderzoek, wil hiermee ook de kwalitatieve basis van het vak verder versterken. Miles Research ziet in het nieuwe certificaat een bewijs dat ‘wij ons enthousiasme voor marktonderzoek op een betrouwbare manier uitvoeren, met respect voor privacygevoelige…

Actueel | 25 januari 2024
25 januari 2024

Unilever en Accenture werken samen aan AI-onderzoek

Accenture gaat een samenwerking aan met Unilever, met als doel het gebruik van Unilevers AI-onderzoek en de toepassing van technologieën te versnellen en te verbeteren. Samen willen Unilever en Accenture nieuwe manieren gebruiken om generatieve AI op te schalen, met behulp van Accentures AI Navigator en een switchboard, waarmee een gebruiker een combinatie van modellen…

Actueel | 23 januari 2024
23 januari 2024

Hibou neemt Contenture over

PR-bureau Hibou, onderdeel van de MWM2-groep, heeft communicatiebureau Contenture overgenomen. Sandra Hofstede wordt de managing director van de nieuwe groep. Matthijs Rutten, oprichter van Hibou, is blij met de stappen. ‘Ik geloof dat een bureau zich om de zoveel jaar opnieuw moet uitvinden. Sinds de oprichting zijn we stormachtig gegroeid en deze overname luidt weer…

Actueel | 23 januari 2024
23 januari 2024

NMO benoemt Jacques Kuyf tot voorzitter

NMO stelt Jacques P.M. Kuyf aan als voorzitter van het nieuwe bestuur. Jacques Kuyf was in het verleden werkzaam bij een groot aantal mediabedrijven en reclamebureaus. Zo was hij CEO van onder meer FHV/BBDO en FD Mediagroep en voorzitter van NDP Nieuwsmedia. Het NMO-bestuur is met zijn aanstelling op volle sterkte. Kuyf heeft tal van…

Actueel | 11 januari 2024
11 januari 2024

‘NMO Online’ nieuwe standaard voor online bereikcijfers

NMO heeft een nieuwe standaard voor online bereikcijfers gelanceerd: ‘NMO Online’. De standaard wil inzicht geven in het gebruik en het bereik van websites en apps, en – op termijn – ook in allerlei andere vormen van online content. De nieuwe meetmethode levert een compleet beeld van het online gedrag op alle devices. Met de…

Actueel | 11 januari 2024
11 januari 2024

YouGov neemt CPS GfK over

Consumentenonderzoeksbureau YouGov heeft de consumer panel services-activiteiten van GfK (CPS GfK) overgenomen. CPS GfK verzamelt aankoopgegevens van huishoudens in Europa. De deal past in YouGov’s langetermijngroeistrategie. Het bureau wil de aanwezigheid in de FMCG-sector vergroten. De overname breidt het aanbod van YouGov in de Europese FMCG- en retailsectoren uit. CPS GfK brengt panels uit 18…

Actueel | 09 januari 2024
09 januari 2024

Ipsos Nederland en I&O gaan samen

Om volop in te kunnen spelen op ontwikkelingen, zowel in de publieke als private sector, neemt Ipsos Nederland I&O Research over. Gisteren kondigden de twee bureaus aan in Nederland vanaf nu verder te gaan onder de naam Ipsos I&O. Sinds de oprichting in 1996 heeft I&O Research sterke relaties opgebouwd met opdrachtgevers op alle niveaus…

Ook de laatste bytes ontvangen?